Stránka 1 z 4

Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 13:59
od premek.fadrny
Ahoj Ladisti
Tak mě tak napadlo, nevíte jestli je použitelná převodovka a diferák z Nivy 1.7 5q do 2107 ?
Jaký jsou převodový poměry a jestli to někdo už nezkoumal.
Jen tak si říkám, že to určitě bude laděný na sílu a do pomala, ale jestli víte něco bližšího, díky za každou informaci.

Přemek

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 14:35
od Luděk Musil
Obojí použitelný je, ale:
hlavní převodovka z Nivy NEMÁ výstup pro tachometr (je řešitelné), převodové poměry jsou stejné, viz: viewtopic.php?f=50&t=6060 . Ladění na sílu a do pomala zajišťuje přídavná převodovka.
diferenciál myslíš pouze soukolí.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 15:06
od premek.fadrny
Ahoj, díky za informaci.
Ten náhon japak se řešil? Stačilo převodovku doplnit o náhon?
Ten diferák přesně tak, myslím jenom soukolí, nevíš jaký Niva mívala poměr?

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 15:18
od premek.fadrny
A teď koukám, že tam jsou i poměry diferáku, tak to je asi vše, děkuju za pomoc :)
A jestli rozumím správně, to nejpomalejší je nejvyšší číslo a nejrychlejší je nejnižší číslo.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 15:34
od Marek
Rozumíš tomu správně. 4,44:1 je převod do pomala (do síly), naopak 3,91:1 je převod do rychla.

Doplnění převodovky o náhon spočívá v rozmontování zadní části obalu převodovky a doplnění hnacího kolečka náhonu na hnaný (výstupní) hřídel převodovky. Pak se musí osadit na ten obal ještě lomené soukolí, co do hnaného kolečka zapadá a otáčí náhonem (bowdenem) tachometru.

Pokud máš původní převodovku, lze to celé použít z ní.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 16:33
od Cory
S tymi stejnymi prevodovymi pomermi to nie je uplna pravda. Nivy a vlastne vsetky zigulaky od urciteho roku (niekde nad 2000) mali pozmenene prevodove pomery hlavnej prevodovky.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 18:30
od Marek
Čtyřka je pořád stejná - 1,00; to je dáno samotnou strojní konstrukcí převodovky. Ostatní je myslím docela nepodstatné.

Pokud vím, byly od roku 1992 na všech vozech převodovky úplně stejné, a sice viz 2107 5q (nebudu se opakovat). Že by existoval pětikvalt Lada s jinými převody, mi není známo. A na rovinu říkám, že by mi to bylo dost podezřelé a nepochopitelné.
Rus - jak jest dáno jeho mentalitou - je příslušník národa, co potřebuje mít vše jednoduché a pokud možno vše stejné. Ostatně je to na Ladě vidět od samého počátku, co existuje. Na všech motorech stejná hlava, kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři kubatury, na všech modelech (myšleno klasických) je téměř vše úplně shodné, případně záměnné.

Prapůvodně bylo skutečně více typů převodovek - konkrétně 4q převodovky byly tři typy (2101, 2105/07 a 2106/21). Lišily se nepatrně převodovými poměry 1. až 3. rychlosti.
Z převodovky 2105/07 (která je dle mého názoru z těch tří skříní svými převody nejvhodnější) vyšla později 5q verze přidáním soukolí 5. stupně. Tím Rus opět docílil svého - jednoduchost, univerzálnost, zaměnitelnost, použitelnost do všech modelů. Rozdíly finálních rychlostí na jednotlivé kvalty (s ohledem na výkon motorů) se doladil stálým převodem zadní nápravy (ty jsou čtyři typy).

Tak mi řekni, proč by Rus potom v pozdější době vymýšlel další typ 5q převodovky? To by nedávalo smysl. Předně je to v rozporu s jeho ideou, a potom je to zbytečné (neb původní 5q typu 2107 je vyladěná naprosto správně).

Jediné, co bych byl ochoten akceptovat, je možná nějaký 5q speciál pro soutěže, nebo něco podobného. Prostě kusová výroba. Ale pro sériové využití - na rovinu říkám - tomu nevěřím.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 18:57
od Cory
Nemusis verit, ale robi sa 5q s inymi prevodmi a dava, resp. davalo sa to seriovo.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 19:38
od Jimmi
Marek píše: ...Rus - jak jest dáno jeho mentalitou - je příslušník národa, co potřebuje mít vše jednoduché a pokud možno vše stejné. Ostatně je to na Ladě vidět od samého počátku, co existuje. Na všech motorech stejná hlava, kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři kubatury, na všech modelech (myšleno klasických) je téměř vše úplně shodné, případně záměnné...
Tady asi Marku dost podceňuješ vliv Italů. Jejich unifikace, přinejmenším v té době, bylo docela pověstná. Rusové byli naopak odjakživa spíše chaoti. Ale protože plán se plnit musel, nic moc na autech neměnili.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 11:48
od Marek
Cory píše:Nemusis verit, ale robi sa 5q s inymi prevodmi a dava, resp. davalo sa to seriovo.

Tak šup, šup, převodové poměry sem, ať se něčemu přiučím!

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pát čer 16, 2017 11:20
od Vašátor
Ještě k té montáži 5q z Nivy do klasiky .... "pětikvalty" z Nivy jsou velmi často dosti vykřičené - hlučné. Tak pozor na to.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: ned čer 18, 2017 06:45
od Cory
5q ako ho pozname my:
- I. 3,667;
- II. 2,1;
- III. 1,361;
- IV. 1,000;
- V. 0,801;
- R 3,53;

5q noveho typu:
- I. 3,667;
- II. 2,1;
- III. 1,361;
- IV. 1,000;
- V. 0,82;
- R 3,53;

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: ned čer 18, 2017 18:12
od Marek
Tak to je pěkná blbost, pane. To první je totální nesmysl.

5q, jak známe my, je to druhé. To první je blbost, co nikdy nikdo na autě neměl. Pětka s převodem 0.801 neexistuje. Od počátku, co se 5q osazoval, byl převod páté rychlosti stejný. Vždy a pouze 0.8187 (zaokrouhleně 0.82).

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: ned čer 18, 2017 18:24
od Cory
Pane, nemas pravdu ty. Az budem mat chvilu cas, zhodim zadny dekel z prevodovky a nafotim.

Ok, mozno som sa zmylil medzi starym a novym typom, ale lisia sa v prevode 5ky.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: ned čer 18, 2017 21:32
od Vašátor
https://www.drive2.ru/l/1017413/

Jen tak aby jste se nehadali...