Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Moderátor: Moderátoři

Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod premek.fadrny » pon čer 12, 2017 13:59

Ahoj Ladisti
Tak mě tak napadlo, nevíte jestli je použitelná převodovka a diferák z Nivy 1.7 5q do 2107 ?
Jaký jsou převodový poměry a jestli to někdo už nezkoumal.
Jen tak si říkám, že to určitě bude laděný na sílu a do pomala, ale jestli víte něco bližšího, díky za každou informaci.

Přemek
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Luděk Musil » pon čer 12, 2017 14:35

Obojí použitelný je, ale:
hlavní převodovka z Nivy NEMÁ výstup pro tachometr (je řešitelné), převodové poměry jsou stejné, viz: viewtopic.php?f=50&t=6060 . Ladění na sílu a do pomala zajišťuje přídavná převodovka.
diferenciál myslíš pouze soukolí.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod premek.fadrny » pon čer 12, 2017 15:06

Ahoj, díky za informaci.
Ten náhon japak se řešil? Stačilo převodovku doplnit o náhon?
Ten diferák přesně tak, myslím jenom soukolí, nevíš jaký Niva mívala poměr?
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod premek.fadrny » pon čer 12, 2017 15:18

A teď koukám, že tam jsou i poměry diferáku, tak to je asi vše, děkuju za pomoc :)
A jestli rozumím správně, to nejpomalejší je nejvyšší číslo a nejrychlejší je nejnižší číslo.
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » pon čer 12, 2017 15:34

Rozumíš tomu správně. 4,44:1 je převod do pomala (do síly), naopak 3,91:1 je převod do rychla.

Doplnění převodovky o náhon spočívá v rozmontování zadní části obalu převodovky a doplnění hnacího kolečka náhonu na hnaný (výstupní) hřídel převodovky. Pak se musí osadit na ten obal ještě lomené soukolí, co do hnaného kolečka zapadá a otáčí náhonem (bowdenem) tachometru.

Pokud máš původní převodovku, lze to celé použít z ní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » pon čer 12, 2017 16:33

S tymi stejnymi prevodovymi pomermi to nie je uplna pravda. Nivy a vlastne vsetky zigulaky od urciteho roku (niekde nad 2000) mali pozmenene prevodove pomery hlavnej prevodovky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » pon čer 12, 2017 18:30

Čtyřka je pořád stejná - 1,00; to je dáno samotnou strojní konstrukcí převodovky. Ostatní je myslím docela nepodstatné.

Pokud vím, byly od roku 1992 na všech vozech převodovky úplně stejné, a sice viz 2107 5q (nebudu se opakovat). Že by existoval pětikvalt Lada s jinými převody, mi není známo. A na rovinu říkám, že by mi to bylo dost podezřelé a nepochopitelné.
Rus - jak jest dáno jeho mentalitou - je příslušník národa, co potřebuje mít vše jednoduché a pokud možno vše stejné. Ostatně je to na Ladě vidět od samého počátku, co existuje. Na všech motorech stejná hlava, kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři kubatury, na všech modelech (myšleno klasických) je téměř vše úplně shodné, případně záměnné.

Prapůvodně bylo skutečně více typů převodovek - konkrétně 4q převodovky byly tři typy (2101, 2105/07 a 2106/21). Lišily se nepatrně převodovými poměry 1. až 3. rychlosti.
Z převodovky 2105/07 (která je dle mého názoru z těch tří skříní svými převody nejvhodnější) vyšla později 5q verze přidáním soukolí 5. stupně. Tím Rus opět docílil svého - jednoduchost, univerzálnost, zaměnitelnost, použitelnost do všech modelů. Rozdíly finálních rychlostí na jednotlivé kvalty (s ohledem na výkon motorů) se doladil stálým převodem zadní nápravy (ty jsou čtyři typy).

Tak mi řekni, proč by Rus potom v pozdější době vymýšlel další typ 5q převodovky? To by nedávalo smysl. Předně je to v rozporu s jeho ideou, a potom je to zbytečné (neb původní 5q typu 2107 je vyladěná naprosto správně).

Jediné, co bych byl ochoten akceptovat, je možná nějaký 5q speciál pro soutěže, nebo něco podobného. Prostě kusová výroba. Ale pro sériové využití - na rovinu říkám - tomu nevěřím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » pon čer 12, 2017 18:57

Nemusis verit, ale robi sa 5q s inymi prevodmi a dava, resp. davalo sa to seriovo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Jimmi » pon čer 12, 2017 19:38

Marek píše: ...Rus - jak jest dáno jeho mentalitou - je příslušník národa, co potřebuje mít vše jednoduché a pokud možno vše stejné. Ostatně je to na Ladě vidět od samého počátku, co existuje. Na všech motorech stejná hlava, kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři kubatury, na všech modelech (myšleno klasických) je téměř vše úplně shodné, případně záměnné...
Tady asi Marku dost podceňuješ vliv Italů. Jejich unifikace, přinejmenším v té době, bylo docela pověstná. Rusové byli naopak odjakživa spíše chaoti. Ale protože plán se plnit musel, nic moc na autech neměnili.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » čtv čer 15, 2017 11:48

Cory píše:Nemusis verit, ale robi sa 5q s inymi prevodmi a dava, resp. davalo sa to seriovo.

Tak šup, šup, převodové poměry sem, ať se něčemu přiučím!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Vašátor » pát čer 16, 2017 11:20

Ještě k té montáži 5q z Nivy do klasiky .... "pětikvalty" z Nivy jsou velmi často dosti vykřičené - hlučné. Tak pozor na to.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » ned čer 18, 2017 06:45

5q ako ho pozname my:
- I. 3,667;
- II. 2,1;
- III. 1,361;
- IV. 1,000;
- V. 0,801;
- R 3,53;

5q noveho typu:
- I. 3,667;
- II. 2,1;
- III. 1,361;
- IV. 1,000;
- V. 0,82;
- R 3,53;
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » ned čer 18, 2017 18:12

Tak to je pěkná blbost, pane. To první je totální nesmysl.

5q, jak známe my, je to druhé. To první je blbost, co nikdy nikdo na autě neměl. Pětka s převodem 0.801 neexistuje. Od počátku, co se 5q osazoval, byl převod páté rychlosti stejný. Vždy a pouze 0.8187 (zaokrouhleně 0.82).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » ned čer 18, 2017 18:24

Pane, nemas pravdu ty. Az budem mat chvilu cas, zhodim zadny dekel z prevodovky a nafotim.

Ok, mozno som sa zmylil medzi starym a novym typom, ale lisia sa v prevode 5ky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Vašátor » ned čer 18, 2017 21:32

https://www.drive2.ru/l/1017413/

Jen tak aby jste se nehadali...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků