Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Moderátor: Moderátoři

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned čer 18, 2017 21:51

Dle katalogu nd pro 2107/21074 má pětkové kolo dvě kat. čísla: do 01/04 2107-1701157, a od 01/04 2123-1701157.
Evidentně jsou tedy dva druhy.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » pon čer 19, 2017 04:21

Jsou. Netušil jsem.....

O typu převodovky s převodem páté rychlosti 0.8 jsem nikdy ani náznakem neslyšel a neznám ani​ nikoho, kdo by to ve voze měl. Vždy jsem viděl pouze převodovky s pětkou 0.8187.

Nicméně i tak mám pocit, že v případě Lady je to vlastně už dávno úplně jedno.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » úte čer 20, 2017 05:33

Jen bych si k této věci dovolil dvě poznámky:

1. Pokud taková převodovka opravdu existovala, byl by rozdíl v rychlosti vozu mezi "původním" převodem 0,801 a "námi známým" převodem 0,819 tak zanedbatelný, že nemá cenu o něm ani uvažovat. Jestli při 3000 rpm na tento převod jedu rychlostí 98 km/h, nebo 100 km/h, je naprosto nepodstatné. Větší rozdíl udělá nová vs. stará pneumatika.

2. V údajích je chyba v převodovém poměru 1. rychlostního stupně. Uvádí se ve všech příručkách a od samého počátku. Podle matematických výpočtů není možné, aby převod 1. rychlosti byl 3,667. Správný údaj je 3,422. Je to opět zanedbatelný rozdíl, uvádím to jen pro pořádek.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » úte čer 20, 2017 22:52

Ano, rozdiel zanedbatelny...

Ale aby toho nebolo malo, existuje dalsi, tretí typ 5Q. A tym je 5Q v Chevy Nive. Podla praktickych skusenosti jedneho nemenovaneho clena z fora (asi sa sam prizna :mrgreen: ) mal takuto prevodovku v obycajnej Nive. Teraz to trochu popisem, v com je ina.
Oproti klasickemu 5Q, sa líši prevodom medzi vstupným hriadelom a spodným hriadelom. Zamerne pouzivam taketo laicke nazvy, lebo som zvyknuty na nazvy v ruštine. Kdežto v klasickom 5Q, je pomer zubov medzi vstupnym a spodnym hriadelom 18/28, v prípade Chevy Nivy (resp. Nivy) je to 17/29. A skuste uhadnut, ktora prevodovka mala takyto pomer zubov? Ano, je to 2101. No pomery zubov jednotlivych kvaltov su uz vzate z klasickeho 5Q. Cize zjednodusene mozeme povedat, že 5Q Chevy Niva (resp. Niva) sa lisi od klasickeho 5Q iba prevodom medzi vstupnym hriadelom a spodnym hriadelom (ala 2101).

- vstupny hriadel/spodny hriadel - 17/29
- I. 14/33 - 4,021
- II. 20/27 - 2,303
- III. 24/21 - 1,493
- IV. priamy prevod
- V. 38/20 - 0,898

Co sa tyka toho chybneho udaju ohladom prevodu 1. kvaltu na prevodovke 2105, resp klasickom 5Q...nemusi byt chybny. Skusim to prepocitat inym sposobom a ak sa to podari, tak to sem napisem.

EDIT: Prevodovka typu 2105 ma pomer medzi vstupnym hriadelom aspodnym hriadelom 18/28 a na 1. stupni 14/33, takze:
(28/18)x(33/14) = 1,555x2,357 = 3,665 ... teda skoro 3,667 podla literatury. Tak aka chyba? :scratch:

EDIT2: Dopatral som sa k dalsiemu typu prevodovky, ide o typ 2106-10. Je to 4Q, vyskytovala sa v 2103 a 21061 este pred prevodovkou 2105. Z nej vznikla prevodovka 2105, a oproti 2106-10 sa lisi zmenenym 1. stupnom. 2106-10 mala pomer medzi vstupnym hriadelom a spodnym 18/28 a na 1. stupni 15/33, takže:
(28/18)x(33/15) = 1,555x2,2 = 3,421
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » stř čer 21, 2017 15:17

Tak si říkám, proč by to mělo být jednoduchý ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Laďuša » stř čer 21, 2017 16:14

Protože proč by se s tim Rus dělal, když to chce mít jednoduchý a nikdy to nikdo neviděl :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » stř čer 21, 2017 18:11

Přesně.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » stř čer 21, 2017 19:49

Marku, a na ten prevodovy pomer 3,422 si prisiel sam pri fyzickom prepocitavani zubov? Alebo je to info od niekoho dalsieho?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » čtv čer 22, 2017 05:23

Převod jedničkových (vlastně všech kvaltů) kol byl u všech tří původních typů převodovek stejný. Když k tomu dáš převod hnacího kola s předlohou, vychází to. Tedy mně to před milionem let tak vyšlo.

Nemám Tůmu, takže počty zubů jednotlivých kol nevím. Ale vím, že mi to tak vycházelo.

Převodovka 2101 - 3,753:1
Převodovka 2106 - 3,242:1
Převodovka 2105 - 3,422:1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » čtv čer 22, 2017 05:46

Marek píše:Převod jedničkových (vlastně všech kvaltů) kol byl u všech tří původních typů převodovek stejný.


Marku, nebol. Neviem, co si pred milion rokmi spravil zle, ci si to vobec pocital, ale ak ano, musel si sa zmylit. V podstate teda mas pravdu, pretoze prve 3 prevodovky boli 2101, 2106 a 2106-10 a tam boli fakt vsetky kvalty rovnake, teda lisili sa len prevodom medzi vstupnym a spodnym hradelom. Potom si to pocital bud na 2106-10, alebo si sa pomylil, alebo si to nepocital vobec a len si myslis, ze su 1ky vsade rovnake.

Prevodovka 2105 (aj 5q) ma jednotkove koleso na vystupnej hriadeli o 2mm vacsie ako predchadzajuce typy (98,8mm vs. 96,8mm) a tym padom kolo na spodnej hriadeli ma o 1 zub menej (14 vs. 15). Obidve kolesa, aj 98,8mm aj 96,8mm maju zhodne po 33 zubov - maju rozdielne moduly zubov.

Viem o com hovorim, v jeseni som prerabal 5q na tzv. R1ku. To je 5q s prevodmi 2106, takze to mam prepocitane a Tuma sa nemyli.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Cory » čtv čer 22, 2017 19:46

Dnes som nafotil vsetko, co mi ostalo po prerabke klasickej 5q prevodovky na 2106 s 5q. Je to vstupny hriadel, spodny hriadel a koleso 1ky - z toho logicky vyplyva, ze nemoze byt rovnake ako v 2106/2101/2106-10.
zostava2105.jpg


Tu som odfotil ozubenie 1ky na spodnom hriadeli 2105. Snazil som sa, aby sa dali spocitat zuby. Je ich 14 a mozem poslat aj fotku v plnom rozliseni. Na hriadeloch 2101/2106/2106-10 ich je 15
hriadel2105.jpg


Detail na koleso 1ky 2105 z vystupneho hriadela. Pocet zubov 33 - rovnako ako u 2101/2106/2106-10, len je vacsie o 2mm na priemer.
koleso1ky 2105.jpg


Výpočet: (28/18)x(33/14) = 1,5556x2,3571 = 3,6667

Priemer kolesa 1ky 2105 - 98,8mm, priemer kolesa z 2101/2106/2106-10 bohuzial odfoteny nemam (má 96,8mm), prevodovku som skladal v jeseni a zvysne koleso doma nemam.
koleso2105.jpg


Fotka z jesene pre porovnanie kolies.Vlavo 2105, vpravo 2101/2106/2106-10
r4.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Marek » pát čer 23, 2017 06:41

V tom případě jsem se spletl. Předpokládal jsem, že počty zubů jsou všude stejné. Že by na jednom typu převodovky byl na jednom kole o jeden zub jiný počet, jsem logicky nepředpokládal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod premek.fadrny » pon čer 26, 2017 07:39

Ale koukám, že diskuze teda pěkná, díky za podněty, už jsem zase moudřejší.
A trochu jinak, víte jak je to s motory? Má Niva 1.6, případně 1.7 "rozměrově" stejný motor jako 2106? Někde jsem něco zahlédl, že někdo řešil, že musí být jiná vana, nebo jde vzít motor z Nivy a strčit ho do sedana?
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Luděk Musil » pon čer 26, 2017 08:13

Ano/ne.
Motory 1200 , 1300 , 1500 , 1600 , 1700 jsou rozměrově stejné. Takže na silentbloky a převodovku "padnou" v pohodě - jsou bez problému záměnné.
Problém je pouze u Nivy, která má skrze náhon přední nápravy jinak tvarovanou vanu. Tedy chceš-li motor z Nivy do sedana - musíš vyměnit vanu a čerpadlo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

Příspěvekod Vašátor » pon čer 26, 2017 10:06

Ona se ta vana v podstatě ani měnit nemusí. Jenže je pak moc nízko, je níž než je nápravnice. Není to dobré.
Olejové čerpadlo je stejné, je jiný (delší) pouze sací koš čerpadla, všechny díly jsou záměnné. Rychlejší je ale vyměnit celé čerpadlo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků