Jára? píše: Sroub, který je na levé strane prevodovky je nevhodny, je umisten podstatne niz nez sroub kontrolni.
Touto informací jsi ovšem vedle jak ta jedle. A psalo to tu několik lidí, včetně mě. Šroub na levé straně je kontrolní , proto je níže, než šroub nalévací, který je na straně pravé. Pokud jsi převodovku nalil pravým šroubem po vrch, přelil jsi ji.
No, nevím. Mnohokrát jsem řešil (na různých vozech) problém s přelitím oleje v převodovce. Kdyby to způsobovalo "jen" slintání simeringu nebo těsnění, to by se ještě dalo přežít. Jenže ono to v drtivé většině případů způsobovalo nemožnost řazení, případně řazení velmi zhoršené. V tomhle případě (ostatně jako v mnoha jiných životních epizodách) rozhodně neplatí, že víc oleje nevadí. Naopak. Ne nadarmo je na převodovkách kontrolní otvor.
Přelití o deci možná není problém. Ovšem pokud by skutečně nalil olej po plnicí otvor, který je o řádný kus výše, mohl by mít v převodovce možná dvakrát tolik oleje. A to už rozhodně dobře není.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
U 5Q prevodovek Lada se treba drobne preliti doporucuje, cca o 1-2dcl, z duvodu lepsiho mazani petkoveho kola a loziska. Nicmene to je porad nic proti tomu, kdyz to nekdo naleje az po nalevaci otvor.
Vsak pokud olej naleje nalevacim otvorem a nasledne hladinu zkontroluje kontrolnim otvorem tak si hladinku za znacnych ztrat srovna . Asi jsem tuto diskuzi procetl spatne. Do ted jsem zil v tom, ze to "nalevaci" je jen zaslepeny technologicky otvor. Kazdopadne diskuze o naproste kravine .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Převodovka je vypuštěná a nenalitá, zrovna jsem si to tu přečetl Ano, dlouhá diskuse o šroubu na pravé straně a ono by stačilo vytočit ten levý a lít než začne vytékat, chápu Děkuju za rady, zítra to tedy dovedu do zdárného konce / nalití / kontrolování správným otvorem
Taky jsem ten pětikvalt teď o něco přelil přesně z důvodů co uvádí Vašek výše (nevím o kolik, plnění s čumákem mírně do kopce). Zatím jen pozitivní výsledek - převodovka tišší, řazení lepší a určitě to bude pro tu pětku lepší na dálnici. Ovšem pochopitelně - chce to s rozumem.
Jestli je to nutné přelívat, tak by se vyplatil nějaký mírně zvýšený adaptér na ten kontrolní šroub. Protože takhle tu hladinu nepůjde nikdy zkontrolovat. Teda... leda zase do kopce, s kalibrovaným sklonem
Já tu 5-kvaltku nalíval zespodu a auto na rovině, zvednutý heverem ... pro upřesnění (a pracovníky BOZP) samozřejmě zaklínovaný a ten hever byl hydraulický zvedák (takový: https://www.zbozi.cz/vyrobek/hydraulick ... stovy-box/ ). A vešlo se tam opravdu o ty cca 2 deci víc. L.
Upřímně - nikdy jsem převodovku neplnil po kontrolní otvor. Vždy jsem tam nalil určité množství a bylo.
Takže - pokud jsem potřeboval nalít olej do převodovky, vypustil jsem olej (nikoli jen vypouštěcí zátkou, nýbrž i následnou demontáží spodního víka převodovky, abych dostal ven úplně všechno), následně auto naklonil tak, aby kontrolní otvor byl výše než běžně, a nalil tam litr a půl.
Taktéž u difu.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Abych pri vymene oleje v prevodovce oddelaval zadni viko co mam na silikonu ... bych to radeji zapalil . Pravda, ja bych ty kraksny pred barakem nejradeji podpalil nezavisle na vymene cehokoliv .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107