Stránka 3 z 3

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

PříspěvekNapsal: sob črc 29, 2017 09:40
od Vašátor
Jimmi píše:Bacha na to podélné řezání. Když uděláš do trubky rýhu, nebude to těsnit.


Toho bych se nebal :wink:

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2018 07:12
od voxo
Tak mam po roku nove info. Kolisanie otacok som definitivne vyriesil vymenou vsetkych hadic, teda vsetkych styroch. Zaroven som vymenil aj uplne zodratu hadicu medzi karbom a posilovacom brzd. Z palivovej nadrze som odstranil necistoty a dokladne som sa zameral na to, aby som vytiahol aj pripadnu vodu. Vymenil som vsetky sviecky a skontroloval celu elektriku.
Ale problem sa nestratil uplne.
Horuci motor, ktory zastavim a nasledne po par minutach nastartujem (hoci aj po natankovani), sa po viac menej kratsej alebo dlhsej chvili bud "zakucka", tak ze ma az hazde dopredu dozadu pocas jazdy, alebo zhasne uplne. (ako pisem, toto sa stane az po znovu nastartovani horuceho motora, nikdy nie len tak, ked je motor uz dlhsi cas v cinnosti).

Jednoznacne ma to presvedcilo o probleme vtedy, ked som asi az po 15 minutach isiel nastartovat. Ano, motor chyti s plynom na podlahe, ale vzapati zastal a uz nie a nie nastartovat. A to som sa ani nepohol este z miesta. Skusil som napumpovat benzin packou na cerpadle a vtedy bolo jasne pocut, ze az na 6-7 stlacenie packy sa do motora dostal benzin. To znamena, ze po vypnuti motora sa benzin v palivovej sustave niekde bud musi odparit, alebo vznikne pomerne velka bublina, ktoru uz musim vyrovnat packou na cerpadle.
V originalnom manuale sa pise toto:
Spouštění teplého motoru Při spuštění teplého motoru nevytahujte táhlo sytiče. Při velmi teplém motoru sešlápněte při spouštění pedál plynu až k podlaze a po spuštění, jakmile motor začne běžet plynule, pedál plynule uvolňujte. Nesešlapujte při spouštění motoru pedál plynu několikrát, aby nedošlo k přílišnému obohacení zápalné směsi, které znesnadňuje spuštění motoru. Nenaskočí-li motor, stiskněte několikrát před dalším pokusem páčku pro ruční čerpání paliva 1 (obr. 21). Tím odstraníte z palivové soustavy případné bublinky vzduchu nebo páry, které brání normální činnosti palivového čerpadla. Tento úkon se doporučuje provést i v případě, byl-li úplně spotřebován benzin z palivové nádrže, aby se odstranil vzduch, který vnikl do palivové soustavy při jejím plnění.

No, je dost blbe, ked sa tie bubliny dostanu do karbu neskor, napr. po 5 minutach od nastartovania. Vtedy jednoducho motor zastavi aj pocas jazdy a ja musim ist packou dotiahnut benzin. Nasledne uz vsetko funguje ako ma, a mozem ist dalej hoci aj dalsich 100 km bez problemov!

V dalsej knihe som sa docital toto (mam len scan):
Ťažké spúšťanie horúceho motora

Ešte pred niekoľkými minútami automobil i motor boli v úplnom poriadku. Všetky systémy a mechanizmy motora fungovali bezchybne a plnili všetky príkazy vodiča. Krátka prestávka a motor je ako vymeneny a každé úsilie spustiť ho je márne. Máme dojem, že ešte niekoľko sekúnd a motor bude pracovať ako predtým plynulo a spoľahlivo. Napriek tomu sa nedá spustiť. Príčinou takejto poruchy býva odľahčovací ventil plavákovej komory Pri oriaraní škrtiacej klapky 7 (obr. 39) doraz páky 6 uvoľňuje páčku ~1, ktorá sa účinkom pružiny 5 pootáča a tyčkou nadvihuje odľahčovací ventil I a zatvára ho. Plaváková komora je odpojená od okolitého ovzdušia. Ak spúšťame horúci motor (škrtiace klapky sú zatvorené), vieme, že odľahčovací ventil je v dolnej polohe (ako je to na obrázku) a benzínové pary môžu unikať z plavákovej komory 3. Tým dosiahneme, že benzínové pary sa nemôžu nasávať do nasávacieho hrdla a nemôžu spôsobiť príliš bohatú zmes, pri ktorej sa horúci motor nedá spustiť.
Ak zastavíme automobil, zastavíme chod motora a odľahčovací ventil sa z nejakej príčiny nevráti do východiskovej polohy, bude veľmi ťažké znova spustiť motor. V takomto prípade treba demontovať veko karburátora (Pozri str. 90), vylisovať ventil (dá sa to ľahko) z telesa 2, a vyčistiť kanál, ventil i pružinu. Ak je pružina zlámaná alebo ventil opotrebovaný, zameníme ich.

Ked som mal rozobraty karbec, tak som si vo veku nevsimol ziaden odlahcovaci ventil. Myslite ze by to mohlo byt tym? Alebo ako sa kurna do uzavretej palivovej sustavy dostava za horuca ten vzduch? Co mam este vymenit? Pls pomozte! Dik.

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2018 18:49
od Vašátor
Odlehcovaci ventil je pouze u prvnich typu karburatoru. Pak ho zrusili, protože to bylo k prdu. Na karburatoru 2106-1107010 ho budes hledat marně, není tam. Ctu pres mobil. Ten motor někdo serizoval? Nekdo kdo tomu rozumi?

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2018 19:13
od voxo
Neviem o tom poslednych 10 rokov. Posledne sme akurat poopravili bohatost zmesi na EK.

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2018 21:08
od Viko
Nastavili ste plavák alebo šroub bohatosti voľnobehu?

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2018 23:31
od voxo
Plavak som nastavil ja minuly rok a na EK sme len pootocili srobom bohatosti a volnobehu (ja som ho netrafil po cisteni karbu celkom presne)