Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Moderátor: Moderátoři

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » úte čer 06, 2017 21:46

Jo ok: plavak: vzdy som pred odmontovanim vika karbu odpojil najprv palivovu hadicu. Z nej vacsinou vystrekol, resp. vytiekol benzin. Takze o priteceni/odteceni benzinu z komory nemoze byt rec.
typ karbu: musim zistit, najskor sa ale ozvem v pondelok, kedze zajtra cestujem.
pumpicka/plyn: urcite vyskusam, ale dost sa obavam ist s autom zase von, aby som nezostal visiet na ceste. Este uvidim. Ak sa mi to nepodari nasimulovat v garazi, budem musiet ist na cestu.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod flamo » stř čer 07, 2017 02:01

Kedysi dávno som mal tiež podobný problém a pokiaľ si dobre spomínam, tak to nakoniec bolo prepálené tesnenie medzi saním/výfukom a hlavou
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
flamo
 
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » ned črc 23, 2017 07:33

Ahojte,
mam zase nove info: vcera som vymontoval a rozobral karb kompletne, elektrickou pumpou som prefukol vsetky dutiny, ktore som nasiel. Vytiahol som aj dyzu volnobehu (oproti EM ventilu) a sroub nastevenia zmesi. Vsetko som vycistil, prefukol. Ako som zmontoval karb spat a nastartoval, ihned som sa dostal do stavu, ze otacky volnobehu kolisali. Az ked som takmer kompletne vyskrutkoval sroub zmesi a nastavil otacky volnobehu, chod sa ustalil.
Nasledne som to isiel otestovat do terenu. 15 km cesta hore kopcom na zahradu prebehla v pohode. Ziaden vacsi problem alebo zakolisanie sa neobjavilo.
Motor vypnuty na 5 minut a islo sa dole (kopec nie je velmi prudky, ale musim ist pomaly, na ceste je vela nerovnosti a kamenov). Motor po par metroch zacne spomalovat a zhasina. Uz je teraz viac menej jasne, ze zasadnou podmienkou je nahnutie auta predkom dolu (hoci mierne). Podla rad Vasatora som teda zastavil, vytiahol som EM ventil a vyhodil ihlu - bez rozdielu. Skusil som packou plynu striekat palivo - tu bol rozdiel, prud bol nesuvisly, s vypadkami. Nasledne som teda odpojil hadicku privodu paliva do karbu a vyvesil ju na kapotu. Skusal som pretocit motor, benzin sa do tej vysky nevytlacil. Odpojil som teda hadicku pri cerpadle a skusal porovnat vystrek priamo z cerpadla pri toceni spustacom a pri rucnom pumpovani. Rozdiel bol docela markantny. Odmontoval som cerpadlo z motora a jednu z dvoch podloziek som dal prec. Teraz bol uz vystrek so spustacom pomerne silny, i ked po namontovani hadicky cerpadlo stale nedokazalo vytlacit beznin hadickou az k vyvesenej kapote.
Po zmontovani to moc nepomohlo. Nakoniec som zase musel zvysit obratky volnobehu asi na 1500 - 2000. Jedine tak som udrzal motor v chode. Zaujimave vsak je, ze ak som vtedy zatocil hoci aj cely sroub zmesi na max, motor stale isiel (hoci po zmontovani motoru mi ocividne zhasinal). Celu cestu domov som si vsimal, ako sa spravaju otacky ked idem dolu kopcom kontra rovina. Je to uplne jasne - dolu kopcom a pri brzdeni (nie vsak v zavislosti od pedala brzdy), teda vzdy tam, kde posobi sila smerom dopredu vozidla sa zmenia otacky z cca 1700 az na 1000, podla intenzity sklonu kopca alebo brzdenia. Na rovine (po vyrovnani auta po brzdeni) sa vratia na vyssie - nastavene. Je teda logicke, ze ak by som nechal nastavene nizsie, uz davno by mi zhasol motor pri kazdom zabrzdeni.
Karburator je typu 2106-1107010. Ked som ho mal dole, vsimol som si plochu, z ktorej sa rozdeluje pritok do valcov. Je mozne, ze pokial je predok auta nizsie ako zadok, prip. pri brzdeni, tecie zmes viac do prednych valcov ako do zadnych? Moze to teda nejako ovplyvnovat otacky? Ako je to pri naklanani auta na strany - vpravo - vlavo?
Rad by som sa opytal aj na vsetky tie hadice, co vedu do karbu. Je tam nejake odsavanie vyparov z klukovej komory a potom su tam dve hadicky (asi 90° uhol medzi nimi). Na inych karboch som si to nevsimol. Ta lava prichadza akoby od rozvodu kurenia - cize chladiaca kvapalina a ta druha ide dolu pod karb, akoby do dutiny, ktora uz ide k valcom. Hadicka tvori take ostre U. Naco toto vlastne sluzi? Potom je tam este hadicka k brzdovemu posilnovacu. Naco to sluzi? Mozu tieto hadice vplyvat na chod motora?
Dik za rady a vysvetlenie.
Pomohlo by keby som kupil komplet novy zostaveny karb? Alebo si myslite, ze by to mohlo byt v niecom inom? Porosinove videa na youtube o problemoch kolisania otacok na volnobehu hovoria, ze problem moze byt maly otvor v EM ventile, a tiez v elektrike. Chlapik tam kludne odpoji kable aj z dvoch valcov za chodu a zisti, ze prakticky motor ide rovnako dalej. Je teda mozne, ze aj toto by mohol byt problem? To som este neskusal.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod valda1971 » ned črc 23, 2017 08:57

Hadice k brzdovému posilovači je na podtlak ta od kapaliny je ohřívání karburátoru.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » ned črc 23, 2017 09:58

Výměnou karburátoru ničeho nedocílíš.
Motor musí běžet úplně stejně jak při jízdě do prudkého kopce, tak i z prudkého kopce.

V podstatě sis na problém odpověděl sám. Pokud palivové čerpadlo není schopné vytlačit benzín do hadice vyvěšené na kapotě, je to jasné. I kdyby jsi měl hadici od palivového čerpadla 4 metry vysoko, musí z ní při protáčení motorem cákat benzín! Teď je otázka, zda-li bude problém přímo v palivové pumpě, nebo v palivovém vedení. Pokud máš ještě staré opletené palivové hadice, mohou být zteřelé a pumpa přes ni prostě přisává vzduch. Možná i v souvislosti s tím, kam se zrovna motor nakloní (jízda do/z kopce). Rovněž zpětné ventily v palivové pumpě nemusí už 100% těsnit a při jejich naklonění pumpa ztrácí tlak.

Palivové vedení lze vyloučit jednoduchým způsobem. Na přívod paliv. pumpy připoj novou hadici, zasuň ji do nádobky s benzínem a proveď zkoušku znovu. Bude-li vše v pořádku = palivové vedení. Nebude-li to v pořádku, vyměň palivovou pumpu. Při výměně palivové pumpy je nutné dávat si pozor na sílu těsnění, nastavuje se výsuv tyčinky z motoru! - je to popsáno v Tůmovi.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » ned črc 23, 2017 10:25

dik, ano... mozno som si odpovedal, ale palivova pumpa, ktoru tam mam teraz je uz tretia v poradi a este pred rokom bola uplne nova. Predtym rovnako druha. Takze ak tak, potom to mozu byt tie opletane hadicky z nadrze do pumpy. Vsetky ostatne su nove - gumene. Na ich vymenu sa mozem podujat... ale budu na to stacit obycajne hadicky, ktore dostanem v horbachu?
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod valda1971 » ned črc 23, 2017 12:06

Musí být určené na benzín ! Nějaké obyč by mohl rozleptávat. V každé prodejně s autodíly by je měli mít.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » ned črc 23, 2017 15:09

Na palivovém vedení jsou celkem 4ks palivových hadic. U nádrže, v místě přechodu z interieru pod auto, u vstupu palivové pumpy a mezi pumpou a karburátorem.
Jak píše valda, hadice musí být určené pro benzín - tzn. dvouplášťové a splňující normu na přepravu paliv.

Při výměně palivové pumpy jsi výsuv té tyčky odměřil? Aby jsi věděl jakou tloušťku těsnění použít. V.Tůma, Údržba a opravy automobilů Lada, kapitola 4.9.2 Tuto knihu máme v knihovně ladaklubu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » ned črc 23, 2017 19:33

ok, dik za radu. Tumu mam doma aj ja... pravdupovediac podla toho sa da velmi tazko zmerat, kolko tycky trci. Ved to zavisi od polohy vacky. Moze to byt zrovna tak minimum alebo maximum alebo nieco medzi.
S hadicami som dnes spravil jednoduchy pokus. Zatial som pouzil kratku priehladnu hadicku z hornbachu, aby som zistil, co sa deje v nej, ked je motor horuci a auto stoji dolu predkom. Kupodivu som nezistil nic markantneho. Za asi 2 sekundy sa od spustenia motora 1,5 m dlha hadicka z cerpadla do karbu zaplnila celkom. Takze cerpadlo ocividne dodava benzin slusne, bez vypadkov. Zostala v nej vsak celkom slusna vzduchova bublina, ktora ale prevadzke nevadila. Zatial som vsak netestoval bypass hadicky z nadrze do cerpadla, to sa chystam spravit najblizsie. Viete mi prosim poradit, kde je ten stredny kus hadice na podvozku, ktory spaja kovove trubky? Ten pri cerpadle je uz novy, pri nadrzi stary. Mal by byt este jeden. Musim kvoli tomu na jamu?
Skusal som aj pokus so svieckami. Postupne som po jednej kazdu odpojil a motor pracoval bez problemov i pri jednej odpojenej sviecke. Pri pripajani mi hadzalo kvalitnu iskru aj na 5 cm od sviecky.
Co je vsak zaujimavou kapitou - minimalne poodskrutkovanie EM ventilu (aj bez ihly) uplne vyraduje otacky. Staci male pohybanie v dutine a otacky kolisu jedna radost. Dost ma trapi, ze v klude ma teraz malokedy motor stabilne otacky. Neviem, co som cim kde sposobil, ale uz ani za studena nejde uplne hladko (odkedy som mal dole cely karb).
Presiel som sa s autom do obchodu, a zistil som, ze aj pokial auto za horuca zastavi asi na 5-10 minut, nejde uz lahko nastartovat. Ak nastartuje, tak ani nemusim stat dolu kopcom, prvych 5 minut mam fakt problem udrzat motor v chode. Nutim ho zaradenou rychlostou. Vypadky v tahu su docela slusne (keby som vyradil rychlost okamzite zhasina). Po urcitom case a zatahu vyssimi otackami sa situacia ustali a uz zase ide vsetko ako ma.
Tuto poslednu vec nechapem a prave toto pravdepodobne uzko suvisi aj situaciou, ktoru zazivam dolu kopcom, pretoze tam idem tiez za horuca a na volnobeh. Motor tam zhasina prakticky stale.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » ned črc 23, 2017 19:47

Este jedna vec, na tej vzduchovej bubline bolo krasne vidiet, ako "malo" toho spali motor na volnobezne otacky. Pokial som hadicu zalomil a bublina zostala hore, hladinka v zalomenom kusku klesala len velmi pomaly. To by to cerpadlo nesmelo dodavat palivo vobec, aby sa mi zrazu motor uplne zastavil. Preto zacinam byt skepticky s tym, ze su na vine akekolvek hadice alebo ze niekde prisavaju vzduch. Ak by aj, na vysokych otackach by to muselo byt markantne. Tu je skor problem vo volnobehu... akonahle aj umelo zvysim otacky, motor nezhasina, auto ide dalej, mam workaround.
Na vymenu karbu som sa pytal preto, lebo mam stale zly pocit prave z volnobehu. Je velmi nestabilny, ked k tomu pride. Ked je horuci motor, volnobeh a vonku 100 stupnov. Co ak je niekde v dutine zalomeny kusok cohokolvek, co odtial nedostanem ani prefukanim? Chcelo by to otestovat akykolvek iny karb, len zo srandy, ci to nie je v nom. Ak to spravi aj s inym, bez debaty mozem na toto zabudnut. Nie?
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Viko » ned črc 23, 2017 22:48

Tá krátka hadica je nad zadnou nápravou od strany kufra.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1149
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » pon črc 24, 2017 08:45

Věř, že to klidně zteřelá palivová hadice může být. Já jsem řešil velmi podobný problém. Palivové čerpadlo totiž v otáčkách dodává mnohonásobně víc benzínu, než na volnoběh. Proto i když přisává vzduch, zvládne motor krmit. Za volnoběhu je situace jiná.

S tím pootočením el.mag ventilu a kolísání otáček - to je přeci jasné. Tryska el.mag. ventilu má konusové sedlo, které musí přesně sedět v sedle karburátoru. Pokud tam nesedí, či je ventil povolený, volnoběžné palivo neprotéká přes trysku, ale částečně ji obtéká. Tím se změní palivová směs.

voxo píše:ok, dik za radu. Tumu mam doma aj ja... pravdupovediac podla toho sa da velmi tazko zmerat, kolko tycky trci. Ved to zavisi od polohy vacky. Moze to byt zrovna tak minimum alebo maximum alebo nieco medzi.


Podívej se znovu do knížky, je tam nákres i s vačkou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » pát črc 28, 2017 13:35

Hosi, zda sa, ze problem sa vyriesil vymenou hadice, ktora bola pri palivovej nadrzi. Neverili by ste, dnes cely den testujem, nie je sice az taka horucava, ale motor ide ako hodiny. A este jedna vec, ktoru som predtym nespomenul. Po vypnuti motora sa kedy-tedy ozyvalo take prapodivne bublanie z nadrze. A teraz to zmizlo. Kua, ze to bola ta hadica? Hosi, potom Vam 100x vdaka. To by inak mozno vysvetlovalo aj chovanie sa auta na kopci/nekopci a vplyv teploty, kedze teplotu v okoli nadrze motor velmi neovplyvnuje, ale pocasie ano.
Ad mala hadica pod kufrom: checkol som ju, to je taky maly prclik, ktory prepaja len dve trubky medzi sebou. Celkovo tam moze byt mozno 2cm, kade tecie benzin. Skrutky skrtiacich pasok su vsak tak zhrdzavene, ze som s nou ani nepohol. Co navrhujete? Odpilit, odrezat? Lezim pod autom a nemam jamu... moc pohodlne s tym robit neviem nic.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » pát črc 28, 2017 20:46

No vidis to. My tady na Ladaforu abychom na to neprisli :).

U te propojovaci hadice u kufru ... Spony bych odstranil klestema, pokud jsou zrezivele, bude stacit s nima zatocit a upadnou. Popripade stipacky a ustipnout. Nasledne bych hadici podelne po trubce uriznul.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Jimmi » pát črc 28, 2017 21:48

Bacha na to podélné řezání. Když uděláš do trubky rýhu, nebude to těsnit.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků