Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Moderátor: Moderátoři

Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » čtv kvě 11, 2017 13:35

Ahojte.
Rad by som sa s Vami poradil o mojom probleme. Uz asi dva roky (!) hladam pricinu zaujimaveho javu. Za studena odchadzam z garaze, defacto mozem prejst akukolvek vzdialenost, vsetko bez problemov. Prichadzam na zahradku na kopci. Motor vypnem, stojim nejaky cas (do 30 minut), nastartujem, idem spat (dolu z kopca na volnobeh). Motor je este horuci. Spravidla do par sekund az minut zacne nieco haprovat, motor zrazu straca otacky a zahasina. Po vypnuti ho nie je problem nastartovat ale vzapati ako "chyti" znova zhasina. Nedokazem ho ponechat v chode ziadnym sposobom ani 2 sekundy. Musim skratka pockat (10-15 minut), a pokusat sa znova nahodit. Ak ani po tomto case nenaskoci, skusam rucne cerpadlom napumpovat benzin do karburatora. Motor zrazu zazracne chyti a ide sa bez problemov dalej. Zaujimave je, ze tento figel nefunguje ihned po zhasnuti motoru - vtedy ho neviem rozchodit ziadnym sposobom.
Dalsou zaujimavostou je fakt, ze cim je vonku teplejsie, tym sa to akoby skor stane. Testoval som po mnohych pokusoch o opravu jazdu za chladneho, dajme tomu neskoreho jesenneho pocasia a motor nezhasol ani po x-tom vypnuti. Vsetko sa tvarilo OK. Stane sa to vsak prave vtedy ked to najmenej cakam, spravidla za horuceho letneho pocasia. Takto ma obcas auto nechalo v stychu aj na ceste, kde som motor nevypinal, skratka zrazu motor zhasol a ja som zostal visiet v zapche, na krizovatke a pod. Neviete, co by mohlo byt pricinou?
Teraz strucny vypis toho, co som uz vymenil, opravil (auto bolo dokonca kvoli tejto chybe aj v servise u sukromnika): karburator skontrolovany, vymenene tesnenia komory, trysky vycistene, vymeneny ihlovy ventil, vymenene palivove cerpadlo, hadicka z cerpadla, vymenena palivova nadrz (myslel som, ze je to kvoli plavajucim kuskom niecoho odlupeneho z nadrze), skontrolovane odvetravanie nadrze. V servise zistili, ze ked sa stane, ze motor zrazu zhasne, netecie do motora palivo. Tiez si myslim, ze to moze mat nieco s tym, ale preco?
Tiez je zaujimave, ze "syndrom" sa v drvivej vacsine pripadov spusti po opatovnom nastartovani horuceho motora a pocas jazdy dolu kopcom po hrbolatej polnej ceste (tu islo o tu domnienku, ze nieco z nadrze ucpe nasos paliva, co sa mi po vytiahnuti plavaku a nasosu aj potvrdilo) - ale to nebola hlavna pricina.
Fakt som bezradny. Pred mesiacom som bol na emiske, vsetko bolo OK, dokonca nebolo treba ani nic nastavovat. Motor inak slape za studena a tepla ako svajciarske hodinky.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Luděk Musil » čtv kvě 11, 2017 14:01

Podstatné je:
voxo píše:... . V servise zistili, ze ked sa stane, ze motor zrazu zhasne, netecie do motora palivo. ... .
Takže bych zkontroloval ještě jednou palivovou cestu se speciálním zaměřením na čerpadlo a odvětrání nádrže.
- u čerpadla zkontroluj zdvih. Je možné, že je malý a tím pádem by mohla být nedostatečná dodávka paliva a ve volnoběhu to (benzín) prostě motor vycucne. Případně v horku se obsah karbu vypaří a čerpadlo nestačí dodat potřebné množství.
- u nádrže zkontroluj ještě jednou odvětrání. Případně zkus nějakou dobu jezdit s hodně povoleným víčkem, aby nádrž měla dostatečný přísun vzduchu a nevznikal v ní podtlak.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » sob čer 03, 2017 23:33

Dik za radu, ale mam nove info.
Dnes som sa podujal rozobrat aspon vrch karbu, vsetko vyzera byt v pohode, akurat som nasiel totalne rozhaseny plavak, napravil som vzdialenosti (6,5 mm; 8 mm), aby bola hladina v komore ok. Prefukol som hned aj vsetky dostupne trysky. Nic ine spravit neviem. Hned som to siel aj vyskusat, ale problem sa znovu objavil, presne na tej istej ceste. Hore vyjdem v poho, nechal som auto odparkovane na miernom svahu zvazujucom sa predkom mierne dolu asi 15 minut. Nastartujem a po 50m na volnobehu na nerovnej polnej ceste smerom dolu zacinaju klesat otacky a po dalsich 20m zdochne uplne. Ten samy scenar, teplota vonku 27°C.
Zistil som dalsie veci:
akonahle necham zaradenu rychlost, jazda z kopca ma energiu motor tocit, ale pri tuknuti do pedalu plynu len kuc-kuc, sem tam poskoci, po stlaceni spojky okamzite zastavuje. Ako overridnut skapinanie: v tej chvili pomaha pootocit srob nastavenia volnobehu o dve otacky tak, aby som udrzal "simulovanou nohou na plyne motor v chode". Pri stojacom aute otacky intenzivne kolisu medzi 20 a takmer zdochnutim, ale motor som schopny udrzat v chode, aj nim rozbehnut stojace auto. Vypada to ako nejaka necistota v karbe niekde v sekcii palivo - vzduch, prip. len palivo alebo vzduch, ktora sa tam nejako zrazu otoci, alebo zvrtne, najcastejsie pri priehriati motora, resp. hrbolatej ceste. Ono vo chvili, kedy sa zacina problem zdochynania ukazovat, je zaujimave, ze pride jama, hrbol alebo hoci len zatacka do strany alebo pribrzdenie a motor sa akoby znova spamatal a chytil normalne otacky, alebo ide uplne do kolien a zastavuje. Nieco to skratka ovplyvnuje. Zhrniem to, dnesna cesta domov bola 10 km s vypatim usilia a minimalnym zastavenim len tak tak dokoncena. Pred garazou som nechal motor zhasnut (hoci stale bol srob volneho behu pootoceny, motor napriek tomu zhasol). Po minute, co som otvoril garaz som nastartoval a motor sup do plnych otacok, ake som mu volnobehom nastavil (asi 20) a krasne drzi. Srob som teda pootocil spat. Normalne som vosiel do garaze a motor vypol.
Rokmi som si vsimol, ze tento problem by tu akoby pri horucom motore pomaly zacinal, ale vacsinou sa po novom nakopnuti spamatal a islo sa dalej. Teraz je to uz zbozne prianie, aby som sa vobec dostal domov. Nedal som niekomu z Vas daky napad, o co by mohlo ist? Je to tak nepredvidatelne, ale zaroven tak zvlastne. Dam specialnu odmenu niekomu, kto sa v tom vyzna a zbavi ma tejto pliagy. :(
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Cory » sob čer 03, 2017 23:37

Skoda, ze uz nie som v BA.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » ned čer 04, 2017 11:44

Jedna podstatná otázka. Jaký tam máš typ karburátoru? Předpokládám, že tam bude elektromagnetický jehlový ventil volnoběhu. Vyšroubuj ho ven, vytáhni z něj trysku a hoď do řiti tu jehlu elektromagnetu. Trysku vrať opět na místo a zašroubuj to celé zpět. Takto bude volnoběžný ventil stále otevřený, ať se děje co se děje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » ned čer 04, 2017 22:13

ano, je tam elmag ventil, experimentoval som s nim este v uplnych zaciatkoch hladania problemu, dokonca som ho vymenil za novy. Stale bez uspechu.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » pon čer 05, 2017 11:06

No dobře, ale jaký tam máš tedy typ karburátoru?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » pon čer 05, 2017 15:36

ako to mam zistit? Podla mna standard 2103 (1978)
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Jimmi » pon čer 05, 2017 22:20

Jestli to není kondík nebo cívka, tak jedině zase to čerpadlo. Prohlídni jeho ventilky.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » úte čer 06, 2017 10:44

Myslim, ze cerpadlo to nebude. Naposledy, ked sa to zastavilo, otvoril som vrch karbu a skontroloval plavakovu komoru. Bolo tam benzinu akurat.
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » úte čer 06, 2017 11:35

voxo píše:ako to mam zistit? Podla mna standard 2103 (1978)

Do modelu 2103 se montovaly 3 druhy karburátorů. Číslo najdeš na spodní přírubě karburátoru.

Ještě se zeptám, co rozdělovač? Palec jsi měnil? Kladívka jsou nová, nemají pecku? Co indukční cívka? I kdyby byl karburátor sebe horší, tak by to, sice blbě, ale nastartovalo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Mikeš » úte čer 06, 2017 19:19

Zkusil bych ještě vyměnit plovák-je možné že má mikrotrhlinu, při kolísání hladiny paliva v plovákové komoře to dělá přesně tyhle psí kousky :lol:
Takže znovu se zaměřit na hladinu paliva v plovákové komoře,třeba netěsný jehlový ventil-zmíněná jízda po hrbolech jak jsi psal.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » úte čer 06, 2017 19:39

no a toto by ma zaujimalo. totiz ak by nebol tesny ihlovy ventil, co by to sposobovalo? Podla mna preplnanie komory. Lenze to sa doposial asi stale dialo, nakolko len minuly tyzden som zistil, ze plavak bol nastaveny tak, ze vlastne nebol nastaveny, vobec neuzavieral ventil. Po nahodnom teste som vzdy otvoril karb a hladina bola prilis vysoko. Po uprave to konecne zacalo chodit ako ma. 3krat som otvoril nahodne viko a hladina bola ok (dokonca aj vtedy ked doslo k problemu). Najprv som sa domnieval, ze by toto mohol byt problem, ale nakolko je plavak otoceny z predu dozadu (teda klb je v prednej casti), je malo pravdepodobne, ze by prave pri jazde dolu kopcom napr. zavrel ventil a teda netieklo by do motora palivo. Logicky to vsak vychadza prave tak, ze ak je auto nahnute predkom dolu, plavak zide nizsie, takze ihlovy ventil prave otvara.
Po uprave plavaka na spravne miery vsak zhasli vsetky nadeje, ze by to mohol byt on. To auto prejde od nastartovania za studena bez problemov desiatky km a nic zvlastne sa nedeje. Taktiez ak je vonku zima, napr. 5-10 C, ani dolu tym kopcom po hrboloch sa nic zvlastne neudeje. Cim je vsak teplejsie, tym viac a skor to zacina haprovat...
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod voxo » úte čer 06, 2017 19:48

nemate zatial ziadnu na prvypohlad jasnu indiciu, co by to mohlo byt? Obcas pomohlo pockat 10-12 minut s vypnutym motorom, otvorenou kapotou (aby sa lepsie vetralo) a parkrat pumpnut rucnou pumpou. Zrazu zazracne naskocilo. Niekde sa niecomu tymto sposobom zmenili podmienky, alebo sa niekde zdvihol tlak, alebo som nieco posunul, prerazil, atd? Nie som odbornik do motorov, ale stale mi to vychadza, ze fakt je niekde problem s prisunom paliva, ktory vsak nevidim :x
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
voxo
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

Re: Horuci motor zhasne a nejde nastartovat

Příspěvekod Vašátor » úte čer 06, 2017 20:24

Prohlížení hladiny paliva v plovákové komoře je dost zavádějící. Uvědom si, že v momentě kdy jehlový ventil zavře, natlakuje se celá palivová hadice. Jakmile odděláš víko karburátoru, plovák se vyvěsí a všechno co bylo v palivové hadici se nahrne do plovákové komory = hladina se najednou zdá vysoká.

V první řadě je potřeba vyzkoušet, zda je problém v jiskře či v palivu. Jakmile dojde k problému, nasaď na nějaký VN kabel svíčku a vyzkoušej jiskru. Jiskra musí být jasná a velká. Není-li = problém je v zapalování. Bude-li jiskra velká, sundej víko filtrboxu, podívej se na trysku akcelerační pumpičky, rukou pomačkej plyn a zkontroluj, zda-li z trysky "cáká" benzín. Pokud akcelerační pumpička dává palivo, uchcaný motor musí z plynem u podlahy nastartovat. Pokud nastartuje a začne zkomírat, opět rukou zatahej za plyn a podívej se, zda-li z trysky akcelerační pumpičky cáká palivo. Až toto vyzkoušíš a napíšeš co se všechno dělo, budu pokračovat dál. Nemá smysl se tu rozepisovat, protože spousta lidí dané diagnostické rady nevyzkouší a místo toho se raději bude zmatkovitě hrabat do všeho možného (neber si to prosím osobně). A zároveň se prosím konečně podívej, jaký tam máš typ karburátoru :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků