Stránka 1 z 2

Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: ned kvě 07, 2017 16:05
od Dalibor29
Pánové, mám důležitý dotaz. Měnil jsem motor na 2105, dal jsem tam 1500 s bezkontaktem z druhé ruky a Ozonem 2107 bez podtlakového vypínání volnoběhu, pouze s elektromagnetickým ventilem, který se sepne při zapnutí zapalování. Auto po nastartování za studena jede jak hodinky, ale jakmile teplota motoru přesáhne na budíku polovinu pole (obvykle při delším stání) motor zničeho nic chcípne a nejde nastartovat. Jediná možnost je sundat filtrbox a zacpat sání karburátoru, pak se motor jakžtakž rozběhne, ale po oddělání ruky ze sání zhasne. Kde může být problém?? Že by se něco teplem roztáhlo a začalo přisávat falešný vzduch je divné, protože motor chcípne celkem hned, bez jakýchkoliv peripetií, byť tomu nutnost zacpání sání nasvědčuje. A bezkontakt jiskru hází. Za jakoukoliv pomoc děkuji, nevím si rady.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: ned kvě 07, 2017 23:27
od Jimmi
Kouknul bych na čerpadlo. Jestli mu prostě nedojde benzín. Na ten volnoběh.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pon kvě 08, 2017 06:24
od Mikeš
Vypadá to nedostatek benzínu v karburátoru jak píše Jimmi,sundej víko karburátoru a koukni na hladinu paliva,
u Ozonu by měla být asi v polovině té šikmé plochy co je pod závěsem plováku.
Neškodilo by taky kouknout na trysku volnoběhu co je v elektroventilu,jestli je průchozí.
Taky pokud možno namontuj nové hadice od benzínu,člověk s těmi starými-zatvrdlými pohne a je problém na světě,tj. už to přisává vzduch.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pon kvě 08, 2017 07:08
od Dalibor29
Čerpadlo stříká jak ďas a hadice jsou nové... Každopádně díky za rady - mrknu na hladinu a elektroventil. Mě spíš zaráží, že ten motor zhasne vždycky přesně ve stejné poloze ručičky ukazatele teploty.

Jo a taky se sem tam stává že když jedu do mírného dlouhého stoupání, tak auto začne cukat a buďto to zmizne samo nebo když se otočím (jedu dolů) tak to po chvilce taky přejde. Což by taky vlastně mohl být ukazatel špatné hladiny.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pon kvě 08, 2017 14:54
od Marek
Že čerpadlo dává a hadice jsou nové, je moc fajn, ale nikde to neznamená, že se to palivo dostane tam, kam má. Pokud drhne plovák, nebo se zasekává jehlový ventil, případně je hladina špatně nastavena, můžeš mít čerpadlo z vrtulníku..... ;-)

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: čtv kvě 11, 2017 19:55
od Dalibor29
Tak všem děkuji za užitečné rady - skutečně to bylo způsobeno čerpadlem - páčkou sice celkem pěkně stříkalo, ale bylo vyskočené sedlo vrchního ventilku, tak si to na tom volnoběhu asi netahalo dost benzínu. Zajímavá je (možná jen zdánlivá) závislost na teplotě.

Čeká mě ale další problém, a to nereakce karburátoru na šroub množství směsi, resp. otáčky jde zvyšovat jen do určité (nízké) míry. A celkově to ten volnoběh drží nějak divně (lehounká nepravidelnost), i přesto že karburátor byl několikrát rozebrán a vyčištěn. No... budu bádat, kdyby měl někdo tipy co s tím nebo udělaný OZON 2107 na vyzkoušení nebo prodej, dejte vědět.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: čtv kvě 11, 2017 23:41
od valda1971
OZON 2107 moc nevím, jsem zvyklý na klasiku, ale zkus šroub omotat teflonovou instalatérskou páskou (utěsnit jej) Další věc - nerovnost třeba příruba a tím falešný vzduch....?

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 06:13
od Dalibor29
Právěže příruby jsem rovnal jako první. Ale šroub utěsnit ještě zkusím. Falešný vzduch je dost možný - navíc to má díru v plynu při přechodu z volnoběhu... Ale kudy se tam dostává? :( Už tolikrát jsem všechno kontroloval...

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 06:16
od Marek
Díra v plynu z volnoběhu je nejčastěji způsobená nefunkční akcelerační pumpičkou, která v okamžiku sešlápnutí pedálu nenastříkne a motor má krátkodobý palivový deficit.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 08:47
od Luděk Musil
A ještě bych připomněl jednu maličkost a tou je správně nastavený předstih :idea: . L.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 19:36
od Jimmi
Myslím, že díra při sešlápnutí plynu může být i základním nastavením klapek.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 20:57
od Dalibor29
Tak problém zdárně vyhrešen! :D :D Krom nějakých netěsností okolo šroubků a akcelerační pumpičky to bylo právě i předstihem, který byl sice nedávno nastavován, ale i tak byl záporný. Auto seřízeno - odzkoušeno - fičííí :shock: 8) :D

Díky moc všem za velice užitečné rady, je vidět že fórum skutečně zdárně funguje :)

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: ned kvě 14, 2017 18:19
od Jimmi
Dalibor29 píše: ...skutečně to bylo způsobeno čerpadlem - páčkou sice celkem pěkně stříkalo, ale bylo vyskočené sedlo vrchního ventilku, tak si to na tom volnoběhu asi netahalo dost benzínu. Zajímavá je (možná jen zdánlivá) závislost na teplotě....
Na to je docela jednoduché vysvětlení.
Nad tím kroužkem je v čerpadle taková plastová vložka se sítkem. Ta ten kroužek drží ve správné poloze. Pružinka ventilku, ač velmi slabá, tlačí kroužek ven. A když se plastové sítko ohřeje, je poddajnější a pustí kroužek ven.
Já měl velmi podobný problém - občas mi to chcíplo v prudké pravotočivé zatáčce, při odbočování a tak. Kroužek vyskočil a ventilek přestal ventilkovat.

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: ned kvě 14, 2017 19:41
od Dalibor29
Jimmi píše:Nad tím kroužkem je v čerpadle taková plastová vložka se sítkem. Ta ten kroužek drží ve správné poloze. Pružinka ventilku, ač velmi slabá, tlačí kroužek ven. A když se plastové sítko ohřeje, je poddajnější a pustí kroužek ven.
Já měl velmi podobný problém - občas mi to chcíplo v prudké pravotočivé zatáčce, při odbočování a tak. Kroužek vyskočil a ventilek přestal ventilkovat.


Mi pro jistotu kroužek to sítko rovnou prorazil :D Ale co mi je známo, tak právě ten kroužek by tam měl být zaklepaný tak, aby ho nemuselo držet sítko, ne??

Re: Zahřeje se a nejede

PříspěvekNapsal: ned kvě 14, 2017 23:09
od Jimmi
Ano. Ovšem ne vždy se zadařilo 8)