Stránka 1 z 2

Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: ned úno 12, 2017 21:18
od JendaBK
Zdravím , na netu jsem nasel, že se daji koupit lamely spojky do obsahu 1500 a pro obsah 1600.

http://www.lada-dily.cz/produkty/vaz-21 ... sStart=160

Jakej je v nich rozdíl?? Díky

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: ned úno 12, 2017 21:48
od Křečík Barbuška
Lamela 2106 je o chlup sirsi na treci plose a mozna je i trosku jina charakteristika pruzin, ale to asi blouznim. Do moji sedmy se pri prvni implantaci 5q dala sestnactkova a nebyl problem i pres mensi schodky na pritlacaku a setrvacniku si sedla. Pro klid duse bych uzkou nahrazoval uzkou. U sedanu je myslim jedno co tam je.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2017 06:39
od Luděk Musil
Koko Loko píše:Lamela 2106 je o chlup sirsi na treci plose a mozna je i trosku jina charakteristika pruzin, ... .
Máro neblouzníš.
Pro 1200 - 1500 je jedna lamela, 6 stejných pružin, pro 1600 je druhá lamela, 3 pružiny slabší, 3 silnější. L.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2017 16:16
od Vašátor
Jojo, jak píšou kluci. Jen bych doplnil, jak již Marek nakousl, je potřeba si dát pozor na setrvačník. Pokud je setrvačník rovný, není problém. Pokud je ovšem vyběhlý podle úzké lamely, široká se opře o kraje, prohne a spojka nebude vypínat.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2017 17:23
od Marek
Lamela 1200 (1300, 1500) má D=200, d=142 mm, šest stejných pružin odpruženého středu.
Lamela 1600 (a Niva) má D=200, d=132 mm, krom toho tři pružiny odpruženého středu jsou tužší.

Slabší lamelu klidně můžeš nahradit silnější, opačně bych to nedoporučoval. Pokud by náhodou na setrvačníku byla nějaká stopa po opotřebení, obložení nové lamely si na to snadno (po několika desítkách km) zvykne.

Pozor však, je rozdíl i v přítlačných kotoučích. Pro motory 1600 jsou přítlačné kotouče s vyšší vypínací silou a ty se na "slabší" motorizace montovat nedoporučuje, prý z důvodu předčasného opotřebení axiálního uložení kliky. Praxí to však podložené nemám.


Kdysi jsem na svůj upravený motor 1500 dal lamelu z 1600 a nebyl absolutně problém, spíš naopak. Motor disponoval poměrně vysokým točivým momentem a silnější lamela mu prospěla. Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 12:47
od Vašátor
Marek píše: Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.

Tak to jsi měl docela štěstí :). Z těch Žigulíků co nám jezdí na dílnu, musíme pomalu u každého druhého setrvačník přebrušovat. Spousta lidí dojíždí lamelu natvrdo až na nýty a i to většině nevadí, ještě jí několik stovek kilometrů dají. Podle toho pak setrvačníky vypadají, jsou zvlněné, vydřené a lokálně přehřáté. Osadit na toto novou spojku je pak dobré hazardování.

Marku, všude se píše, že přítlačný talíř 1200-1500 je slabší, než na 1600. Jenže na žádném jsem nenašel nějaké číslo, není na nich vůbec nic. Typ, výrobní číslo, nějaké označení ... vůbec nic. Jak se tedy pozná, o jaký přítlačák se jedná?

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 12:52
od Marek
Vašátor píše:
Marek píše: Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.

Marku, všude se píše, že přítlačný talíř 1200-1500 je slabší, než na 1600. Jenže na žádném jsem nenašel nějaké číslo, není na nich vůbec nic. Typ, výrobní číslo, nějaké označení ... vůbec nic. Jak se tedy pozná, o jaký přítlačák se jedná?

To jsem právě taky nikdy nezjistil. Možná by se muselo provést nějaké měření, porovnávání rozměrů obou přítlačáků, o kterých bychom měli stoprocentní jistotu, že jeden je z motoru 1600 a druhý ze slabší verze. Možná by se tam něco zjistilo. Ale jak jsem psal, osobně tuto informaci potvrzenu nemám.

Ono upřímně řečeno - v Tůmovi se psalo leccos a tu a tam jsem v textu narazil na takový nesmysl, že jsem se až divil, jak to mohlo projít odbornou korekturou. Takže jestli ona to taky není jen nějaká HOAX.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 12:57
od Vašátor
I tato myšlenka mne napadla, protože přítlačný talíř Luk, Sachs, NK, ... je pro všechny motorizace psaný pod stejným katalogovým číslem.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 13:28
od Marek
Přesně tak.

Ono je to jakoby vlastně jedno. V dnešní době se přítlačné kotouče moc neřeší. Pokud někdo potřebuje "silnější" spojku, je jednodušší použít větší plochu obložení lamely, což je právě případ Lady s motorem 1600, anebo přeobložit lamelu keramikou - vyjde to levněji a je to hned.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 15:07
od Cory
Silnejsi pritlacak ma na sebe znacku/bodku/tečku

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 19:04
od Vašátor
Cory píše:Silnejsi pritlacak ma na sebe znacku/bodku/tečku

Žlutou? Tu jsem tam možná někde viděl.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 19:24
od Cory
Nie, je to "dierka" medzi pruzinami. Ako keby vykrojenie - polovica na jednom pére a polovica na druhom.

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 20:17
od Vašátor
Tak to nevím co myslíš :mrgreen:

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 20:42
od Marek
Fotku !!!!!

Re: Rozdíl spojkových lamel

PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 20:47
od Křečík Barbuška
V kombajnu mam pritlacak SACHS, vsak Vasek koneckoncu vi :-) . Oproti originalu co mam v sedmicce je tuhy jako svina.