Nastavení překrytí ventilů se odvíjí od časování vaček a jejich tvaru. U motorů odladěných do výkonu se překrytí ventilů často nastavuje mírně před horní úvrať. Takže ne "pootvorené rovnako", ale sací trochu víc. Nicméně na kompresní tlak by toto nemělo vliv.
Kompresní tlaky se musejí měřit u motoru ohřátého na provozní teplotu (voda 90°C, olej aspoň 80°C). Vždy se před měřením musejí vyšroubovat všechny svíčky (ne jen ta, kde se měří), v tom lidé často chybují. A při roztáčení motoru startérem musí být obě klapky karburátoru otevřené (u pneumatického ovládání 2. klapky doporučuji tuto mechanicky aretovat v otevřené pozici). Baterka musí být ve výborné kondici, stejně tak startér - rychlost roztáčení motoru má na výsledky měření velmi zásadní vliv.
Samozřejmě musí být kvalitní manometr. Hobby manometr z Kelly za Kč 60 fakt NENÍ kvalitní manometr
. U motoru s takto vysokým stupněm komprese lze předpokládat vysoké kompresní tlaky, čili použil bych manometr s rozsahem minimálně 20-25 Bar.
Já na 2103 měl stupeň komprese 10,6:1 a sériovou vačku 1,7i a kompresní tlaky jsem měl kolem 18 Bar - to jen pro představu.