Stránka 1 z 2

2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: ned lis 06, 2016 12:34
od premek.fadrny
Ahoj Ladisti
Lehko se to již řešilo, když tak mě nasměrujte, víte, řešíme tu problém s 2101 - za studena na plný sytič naskočí ale pomalinku se otáčky snižují a snižují a když přivřu sytič trochu se zpamatuje ale pokud nezačnu šlapat na plyn, tak chcípne. Při prošlapávání plynu to vypadá jak kdyby vynechala, zase zabere, a stále má snahu chcípnout. A pka nechce naskočit. No trápí se neskutečně. Pak když se motor ohřeje, ale klidně až po 10km, tak už bez sytiče drží na volnoběh krásně.

Je tam origo karbec, původní byl nějak pokřivený, ale auto se vlastně chovalo podobně, sehnali jsme jiný, krásně sedí ale tohle je maximum co z toho dostaneme.
Samo je tam nový vzduch filtr, svíčky, kabely, rozdělovač je taky pěkný.
Tak že neřešil někdo, čím se to dělo?

Přemek

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: pát lis 11, 2016 11:28
od corsair
Kolko má ten motor za sebou? Kolko žere oleja? Sviecky vymontuj či niesu olejove.
Mne toto isté robila kedysi škodovka. Motor bral 6l/100km benzínu, a lial som tam už len vyjazdeny olej čo som kade tade zhanal lebo to zralo skoro ako benzin. No ale to boli moje automobilove zaciatky. Studeny start bol najprv chytil jeden valec, robilo to také puf, puf,puf v pomalom tempe a isli oblaciky dymu podla "hudby" motora, potom sa chytil druhý valec a keď asi po pat minutach zacal ist na tri valce tak som s tým isiel, za jazdy sa pridal aj stvrty valec a islo to už normalne. Keď som chcel start urychlit trebalo utriet sviecky od oleja. Zohriaty motor isiel pekne. Či ty nemáš podobny problém.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: pát lis 11, 2016 12:57
od Vašátor
Že by membrána sytiče? Sundej víko filtrboxu, vytáhni sytič co to půjde a nastartuj. Membrána sytiče by měla klapku sytiče otevřít tak, aby tam šel protáhnout 7mm vrták.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: pát lis 11, 2016 13:04
od Luděk Musil
Vašátor píše:... klapku sytiče otevřít tak, aby tam šel protáhnout 7mm vrták.
A ne, že ten vrták pustíš ... to by byla tak trochu prekérka :scratch: . L.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: pát lis 11, 2016 18:07
od Vašátor
Luďku, on nepropadne :D , difuzor je užší a vrták se zašprajcuje o rozprašovač.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: sob lis 12, 2016 09:33
od Luděk Musil
To jsi ho nemoh´ nechat chvilku na pochybách :?: :lol: . L.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: pon lis 14, 2016 01:01
od smajchl
dneska sem zrovna z difuzoru doloval osmicku orisek na golu :-D

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: stř lis 16, 2016 17:08
od premek.fadrny
Vašátor píše:Že by membrána sytiče? Sundej víko filtrboxu, vytáhni sytič co to půjde a nastartuj. Membrána sytiče by měla klapku sytiče otevřít tak, aby tam šel protáhnout 7mm vrták.



Ahoj Všichni, díky za rady a podněty, konečně jsem se k tomu dostal, tak že je to přesně jak popisuješ, ale i tak napíšu co jsem vykoukal.
Tak že jsem sundal kryt a filtr, vytáhl sytič, nakopnul motor a šel zkoumat, co se bude dít v karburátoru - membrána otevřela klapku řekl bych tak na 5mm, motor běžel a pomalu zvyšoval otáčky - asi jak se začal zahřívat, ale za chvilku začal měnit zvuk a pomalu umírat, tak že jsem trošku pomohl klapce táhlem od membrány aby se pootevřela tak na těch 7mm, pak i 9mm, motor zvedal otáčky podle toho jak hodně jsem klapku otevřel, ale stejně za chvilku zalapal po dechu a chcípnul. Znovu jsem nastartoval a opakoval to celé asi 3x, nakonec jsem to držel v chodu přidaným plynem, až se to prostě trochu ohřálo a udrželo se to se sytičem otevřeným tak na 1/3. Pak jsem sednul do auta ujel asi 3 km a motor už pak držel na volnoběh i bez sytiče.
Nojo, těžko se to od stolu opravuje, že jo ? :D
Jinak sehnal jsem ještě jeden karbec z 2101, tak to snad zítra zkusím přehodit a budu referovat, jak jsem se posunul. "LÁĎA" jedna....

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: čtv lis 17, 2016 08:38
od premek.fadrny
Jeste me napadlo,jestli je moje uvaha spravna,ze tim jak tomu pomaham plynem,oteviram klapku v druhe komore,odkud si motor vezme dostatek smesi,co myslite?

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: čtv lis 17, 2016 13:27
od Jimmi
Druhá komora se otevírá až při více stlačeném plynu.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: čtv lis 17, 2016 18:51
od premek.fadrny
No prave,musel jsem toho plynu dat pomerne dost,rekl bych motor tocit tak na 3000ot./min.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: sob lis 19, 2016 21:01
od premek.fadrny
Tak že výměna karburátoru pomohla, plus pootočení rozdělovače skoro o čtvrt kola a uvolnění "na krev" dotažených ventilů.
Vypadá to, že motor má dost za sebou, pořád za studena potřebuje víc sytiče, protože jinak tak nějak poskakuje, ale jinak se už pěkně sbírá odspoda a pěkně na lehkou nohu táhne.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: sob lis 19, 2016 21:04
od Křečík Barbuška
Kdyz uz tocis rozdelovacem o ctvrtkola. Blikas i na remenici pro kontrolu nastaveni predstihu s naslednym poladenim smesi na volnobehu?

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: úte lis 22, 2016 20:33
od Vašátor
Pokud byly ventily dotažené na krev, mohl být hlavní problém v tom. Nicméně to nemění nic na tom, že by bylo vhodné celý motor pořádně seřídit. Je to jedno z druhým.

Re: 2101 - dusí se za studena

PříspěvekNapsal: úte lis 22, 2016 21:36
od premek.fadrny
Je to přesně jak píšete, jedno souvisí s druhým... Ještě jsme si s motorem pohráli, ale podle všeho to vypadá, že utažení ventilů mělo "utěsnit" spalovací prostor, ale na druhou stranu studený motor to nedával plus i ten karbec. Ono nějak totiž má motor emise hodně na hraně, tak že to vypadá na rozborku jestli v motoru jsou rozvody nastaveny jak mají a taky jak na tom zdravotně jsou ventily.
Každopádně vážím si každé rady, kterou jste přispěli a zase to třeba někdo v budoucnu bude taky řešit a pomůže mu to:)