2101 - dusí se za studena

Moderátor: Moderátoři

2101 - dusí se za studena

Příspěvekod premek.fadrny » ned lis 06, 2016 12:34

Ahoj Ladisti
Lehko se to již řešilo, když tak mě nasměrujte, víte, řešíme tu problém s 2101 - za studena na plný sytič naskočí ale pomalinku se otáčky snižují a snižují a když přivřu sytič trochu se zpamatuje ale pokud nezačnu šlapat na plyn, tak chcípne. Při prošlapávání plynu to vypadá jak kdyby vynechala, zase zabere, a stále má snahu chcípnout. A pka nechce naskočit. No trápí se neskutečně. Pak když se motor ohřeje, ale klidně až po 10km, tak už bez sytiče drží na volnoběh krásně.

Je tam origo karbec, původní byl nějak pokřivený, ale auto se vlastně chovalo podobně, sehnali jsme jiný, krásně sedí ale tohle je maximum co z toho dostaneme.
Samo je tam nový vzduch filtr, svíčky, kabely, rozdělovač je taky pěkný.
Tak že neřešil někdo, čím se to dělo?

Přemek
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod corsair » pát lis 11, 2016 11:28

Kolko má ten motor za sebou? Kolko žere oleja? Sviecky vymontuj či niesu olejove.
Mne toto isté robila kedysi škodovka. Motor bral 6l/100km benzínu, a lial som tam už len vyjazdeny olej čo som kade tade zhanal lebo to zralo skoro ako benzin. No ale to boli moje automobilove zaciatky. Studeny start bol najprv chytil jeden valec, robilo to také puf, puf,puf v pomalom tempe a isli oblaciky dymu podla "hudby" motora, potom sa chytil druhý valec a keď asi po pat minutach zacal ist na tri valce tak som s tým isiel, za jazdy sa pridal aj stvrty valec a islo to už normalne. Keď som chcel start urychlit trebalo utriet sviecky od oleja. Zohriaty motor isiel pekne. Či ty nemáš podobny problém.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Vašátor » pát lis 11, 2016 12:57

Že by membrána sytiče? Sundej víko filtrboxu, vytáhni sytič co to půjde a nastartuj. Membrána sytiče by měla klapku sytiče otevřít tak, aby tam šel protáhnout 7mm vrták.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Luděk Musil » pát lis 11, 2016 13:04

Vašátor píše:... klapku sytiče otevřít tak, aby tam šel protáhnout 7mm vrták.
A ne, že ten vrták pustíš ... to by byla tak trochu prekérka :scratch: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Vašátor » pát lis 11, 2016 18:07

Luďku, on nepropadne :D , difuzor je užší a vrták se zašprajcuje o rozprašovač.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Luděk Musil » sob lis 12, 2016 09:33

To jsi ho nemoh´ nechat chvilku na pochybách :?: :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod smajchl » pon lis 14, 2016 01:01

dneska sem zrovna z difuzoru doloval osmicku orisek na golu :-D
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod premek.fadrny » stř lis 16, 2016 17:08

Vašátor píše:Že by membrána sytiče? Sundej víko filtrboxu, vytáhni sytič co to půjde a nastartuj. Membrána sytiče by měla klapku sytiče otevřít tak, aby tam šel protáhnout 7mm vrták.



Ahoj Všichni, díky za rady a podněty, konečně jsem se k tomu dostal, tak že je to přesně jak popisuješ, ale i tak napíšu co jsem vykoukal.
Tak že jsem sundal kryt a filtr, vytáhl sytič, nakopnul motor a šel zkoumat, co se bude dít v karburátoru - membrána otevřela klapku řekl bych tak na 5mm, motor běžel a pomalu zvyšoval otáčky - asi jak se začal zahřívat, ale za chvilku začal měnit zvuk a pomalu umírat, tak že jsem trošku pomohl klapce táhlem od membrány aby se pootevřela tak na těch 7mm, pak i 9mm, motor zvedal otáčky podle toho jak hodně jsem klapku otevřel, ale stejně za chvilku zalapal po dechu a chcípnul. Znovu jsem nastartoval a opakoval to celé asi 3x, nakonec jsem to držel v chodu přidaným plynem, až se to prostě trochu ohřálo a udrželo se to se sytičem otevřeným tak na 1/3. Pak jsem sednul do auta ujel asi 3 km a motor už pak držel na volnoběh i bez sytiče.
Nojo, těžko se to od stolu opravuje, že jo ? :D
Jinak sehnal jsem ještě jeden karbec z 2101, tak to snad zítra zkusím přehodit a budu referovat, jak jsem se posunul. "LÁĎA" jedna....
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod premek.fadrny » čtv lis 17, 2016 08:38

Jeste me napadlo,jestli je moje uvaha spravna,ze tim jak tomu pomaham plynem,oteviram klapku v druhe komore,odkud si motor vezme dostatek smesi,co myslite?
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Jimmi » čtv lis 17, 2016 13:27

Druhá komora se otevírá až při více stlačeném plynu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod premek.fadrny » čtv lis 17, 2016 18:51

No prave,musel jsem toho plynu dat pomerne dost,rekl bych motor tocit tak na 3000ot./min.
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod premek.fadrny » sob lis 19, 2016 21:01

Tak že výměna karburátoru pomohla, plus pootočení rozdělovače skoro o čtvrt kola a uvolnění "na krev" dotažených ventilů.
Vypadá to, že motor má dost za sebou, pořád za studena potřebuje víc sytiče, protože jinak tak nějak poskakuje, ale jinak se už pěkně sbírá odspoda a pěkně na lehkou nohu táhne.
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob lis 19, 2016 21:04

Kdyz uz tocis rozdelovacem o ctvrtkola. Blikas i na remenici pro kontrolu nastaveni predstihu s naslednym poladenim smesi na volnobehu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod Vašátor » úte lis 22, 2016 20:33

Pokud byly ventily dotažené na krev, mohl být hlavní problém v tom. Nicméně to nemění nic na tom, že by bylo vhodné celý motor pořádně seřídit. Je to jedno z druhým.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: 2101 - dusí se za studena

Příspěvekod premek.fadrny » úte lis 22, 2016 21:36

Je to přesně jak píšete, jedno souvisí s druhým... Ještě jsme si s motorem pohráli, ale podle všeho to vypadá, že utažení ventilů mělo "utěsnit" spalovací prostor, ale na druhou stranu studený motor to nedával plus i ten karbec. Ono nějak totiž má motor emise hodně na hraně, tak že to vypadá na rozborku jestli v motoru jsou rozvody nastaveny jak mají a taky jak na tom zdravotně jsou ventily.
Každopádně vážím si každé rady, kterou jste přispěli a zase to třeba někdo v budoucnu bude taky řešit a pomůže mu to:)
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron