Šisaté bubny ?

Moderátor: Moderátoři

Šisaté bubny ?

Příspěvekod premek.fadrny » pát říj 14, 2016 16:01

Ahoj Ladisti
Tak téměř po půlroční renovaci jsem vyrazil se svojí 2107, v pondělí pěkně STK a teď už lítám.
Něco málo ji ještě čeká, ale zhruba už mám hotovo.
Mrkněte na https://goo.gl/photos/RR2zAxMefKhh2NYr7
A řeším minimálně jednu věc, při dobržďování mi CUKÁ. Není to cítit v řízení, tak podezírám zadní bubny. Tak mě napadlo, řešil jste to někdo? Sundat bubny, upnout do soustruhu, zatočit... Starší a zkušenější poraďte, jak se to dělá?

Přemek
Přílohy
P_20161013_171718-2.jpg
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Jimmi » pát říj 14, 2016 17:15

Zkus brzdit jenom ruční brzdou, poznáš to hned :idea:
Jinak nemusí být přímo šišaté, ale musí být na náboji nasazené úplně přesně (podobně jako kotouče). Stačí nečistota nebo rez na styčných plochách a už to jede.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod corsair » pát říj 14, 2016 18:36

Ak máš kde stočiť stoč. Ovalita je na STK problém
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Jimmi » pát říj 14, 2016 23:40

Teď se mu snažím vysvětlit, že o ovalitu vůbec jít nemusí........ :roll:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod JmJ » sob říj 15, 2016 08:34

Pripadam si, jako kdyz se bavi blby s hluchym.

Pokud to chapu spravne, tak stk prosel, takze by ovalita mela byt v rozumnych mezich. Tedy je otazkou, co muze byt zle, kdyz podle stk je vse ok.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Vašátor » sob říj 15, 2016 09:07

Přemku, pěkná práce :wink:
Nicméně jak píší kluci.... pokud by mělo jít o ovalitu, na STK by při zkoušce brzd kmitala rafička. Jak píše Jimmi, v první řadě musí být kotouč i buben uložen přesně - na čistou plochu. Pak zkusit zabrzdit ruční brzdou, co to udělá a víš hned, zda je problém na zadní nápravě, či jinde.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod corsair » sob říj 15, 2016 10:34

Ja som to pochopil že v pondelok len ide na STK
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod premek.fadrny » ned říj 16, 2016 08:20

Ahoj kluci, děkuju za rady.
Dneska to pojedu projet, pak budu referovat, spíš mám pocit, že se objevilo nějak z ničeho nic, což je divný, tak že odkládám klávesnici a jdu do modráků :D
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Vašátor » ned říj 16, 2016 09:39

Pokud se s autem nejezdilo, může být nakorodovaný kotouč v místě brzdových destiček. Pak to samozřejmě v onom místě kopne. Někdy se to obrzdí, jindy je potřeba kotouč shodit a očistit ho ocelovým kartáčem na vrtačce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Jimmi » ned říj 16, 2016 11:16

A někdy se ta destička v tom místě "nalepí" a vytvoří se tam odolná vrstva k nerozeznání od původního materiálu kotouče (vlastní zkušenost). Pak přijde někdo "chytrý", prohlásí kotouče za zkroucené teplem a mýtus je na světě :idea:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Majo » čtv říj 20, 2016 21:43

to su uplne zbytocne dohady, ked upnes bubon/kotuc do sustruhu tak hned vies na com si.... a s tym mytusom skrutenych kotucov by som bol opatrny, na priore som vyhodil uz troje... hadzavost bola aj viac ako 1mm
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Jimmi » pát říj 21, 2016 11:09

Házivost ještě nemusí znamenat, že jsou ausgerechnet zkroucené. Kotouče jsou z litiny a jen tak se nekroutí. To spíše popraskají.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Majo » pát říj 21, 2016 11:44

to sme stale u tej kvality... kvalitne kotuce sa nekrutia... lenze to cinske blato co sa predava sa prehrieva a vlni.
Ako vysvetlis toto:
Kupis nove kotuce a vsetko je ok. Prve prudke brzdenie, vsetko je OK. Dalsie prudke brzdenie a cele auto zacne vibrovat. Dalsie akekolvek aj slabe brzdenie a auto vibruje a kope pedal. Das dole kotuce, uchytis do sustruhu a hadzu ako svina. Pretocis, zalozis a znovu sa zopakuje predchadzajuci scenar....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Jimmi » pát říj 21, 2016 12:48

Už jsem to tu psal víckrát. Nekroutí se kotouče, ale na kotouč se nalepuje (hodně zjednodušeně řečeno) vrstva z destiček. Ta je velmi tvrdá a na první (i druhý a třetí...) pohled je naprosto nerozlišitelná od vlastního materiálu kotouče. Samotný proces je o trochu složitější, ale to je jedno.
Tato vrstva se dá odstranit ostrým předmětem, i když obtížně. Pokud se odstraní včas, dá se kotouč ještě zachránit. Pokud ne, projeví se nestejnoměrné opotřebení kotouče pod touto vrstvou a na zbytku povrchu (většinou se vytvoří na kotouči jedno místo, na které se ta vrstva v jakési "vlně" stále přidává).
Prevence je jednoduchá. Nejprve je třeba nové destičky pořádně zahořet či vypálit. Po krátkém záběhu a usazení několikrát velmi prudce brzdit tak ze stovky až skoro na nulu. Nikdy nebrzdit z táhlých kopců mírným tlakem na pedál, vždy to chce krátce a intenzívně. Občas se musí za provozu povrch kotouče prostě očistit prudším zabrzděním.
U starých dobrých azbestových destiček se tyto problémy prakticky nevyskytovaly. A materiál kotoučů i technologie jejich výroby už je opravdu po léta zvládnutý problém.
Konstatování, že se "teplem zkroutily kotouče" považuji po vlastním intenzivním pátrání po neustále se opakujících problémech s vibracemi při brzdění za opravdu nebezpečný blud. Bohužel dost rozšířený.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Šisaté bubny ?

Příspěvekod Majo » pát říj 21, 2016 13:12

ja hovorim o svojej niekolkonasobnej skusenosti, kedy som behom par sekund znicil zanovne kotuce jedinym ci dvomi brdzdeniami tak, ze po osadeni do sustruhu a zacati bratia materialu bola ich hadzavost preukazatelna. Na Priore som s tym mal vecny problem, pretoze donedavna sa znackove kotuce na Prioru jednoducho zohnat nedali. Prakticky som na nej znicil asi 3je kotucov, pricom som platnicky menil iba preventivne, nikdy neboli zodrate... A to iste sa mi stalo na BMW s kotucmi Zimmerman v priemere 280mm ked som nemal namontovane naduchy od naraznika a teda sa nemohli dostatocne chladit naporom vzduchu. Druhy priklad uvediem Tommela, ten uz rovnakym sposobom znicil minimalne dve sady a obaja sme aspon raz znicili MasterSporty...

Ten druhy pripad o vrstve na kotucoch samozrejme nezatracujem, ale toto sa deje skor pri jazde s castym jemnym brzdenim, ostre brzdenie vacsinou tuto vrstvicku dokaze odstranit samo...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků