Stránka 3 z 4

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: úte srp 09, 2016 15:02
od Majo
Ludek to ma samozrejme spravne, co sa neda povedat o hromade knih, v ktorych je popisovane: Znacka na remenici 0, znacka na vacke = pali 1. valec. Aj preto je toto hrozne casta "zavada"...

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: úte srp 09, 2016 20:36
od Dachlmen
Super, už sem zase o něco chytřejší, takže díky za vysvětlení Luďku :)

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: pát srp 12, 2016 08:12
od Luděk Musil
Znovu jsem si přečetl, co jsem před pár dny napsal o pořadí zapalování a zjistil jsem, že se mi vloudila chybička, kterou jsem opravil.
Původně jsem napsal, že nastavení 0 + tečka = 4. válec a že palec ukazuje na 4. válec a kolegové Vašo i Majo to odsouhlasili.
Ale správně je to 0 + tečka = 1. válec a palec ukazuje na 1. válec. Proto to po přehození kabelů začalo fungovat.
Ale co mě vedlo k revizi mého příspěvku:
Včera (a v úterý) jsem se snažil nastartovat Blazzen-ovu Š 125 L. V úterý se mi nezadařilo ani po hodině laborování, včera jsem to měl hotový za 10 minut i s cigárem a očištěním rukou.
U té škodule byl rozhozenej předstih a palec (kdovíproč) byl posunutej o 90°. V úterý jsem nevěděl, co znamenají rysky na bloku a nepředpokládal jsem posun rozdělovače. Včera jsem k tomu přišel, nastavil jsem cca 7°, přehodil jsem kabely o 90° ... a nechytlo to. Tak jsem ještě přehodil kabely o 180° a chytlo to na 2. - 3. otáčku.
Ještě bych podotknul, že rozdělovačem u škodule je možný točit v rozsahu cca 0 - 240°. Takže by to asi i šlo nastavit bez toho posouvání kabelů o 90°. Jenže když jsem k tomu přišel, tak jsem bral za správnou prvotní informaci, že takto to původně bylo a proto to posunutí kabelů.
A tak ještě jsem se jednou podíval do Tůmy, viz: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/249.htm , kde se popisuje úplně první, základní nastavení rozdělovače, kdy byl rozdělovač z vozu ven nebo při instalaci nového rozdělovače. Je to tam napsaný, abych se tedy Tůmy zastal, správně. Jenže asi málokdo to přečte (pozorně) celý :idea: . Takže (opisuju text z Tůmy) - to podstatné:
- klika na 5° před horní úvrať (prostřední ryska na řemenici). Zde je nutno říct, že není zmíněna druhá podmínka - značka na vačkovém kole
- ... raménko rozdělovače směrem k prvnímu válciNyní pozor, protože následuje věta v závorce:Číslování válců je na HLAVICI rozdělovače tedy "hlavice" = víčko
- hřídel rozdělovače se ... atd., atd., ...
Abych to tedy (v kostce) shrnul:
Při nasazování rozdělovače (bez sejmutého víka ventilů) máme šanci 50/50 že palec natočíme správně a motor "blafne". Pokud se nám podaří ta druhá varianta - tak motor neblafne, ale po prohození kabelů proti sobě - motor naskočí.
Takže tak ... uff - omlouvám se za (na mě extrémně) dlouhý příspěvek. L.

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: pát srp 12, 2016 11:41
od Vašátor
Luďku, u motorů Lada staré řady je to tak, že pokud je tečka (značka) na rozvodovém kole vačky naproti nálitku domečku vačky, je v kompresi 4.válec. Palec rozdělovače následně musí ukazovat na č.4 na víčku rozdělovače = pálí válec č.4 Tůma to má napsané podivně, nicméně když se zamyslíš nad pořadím seřizování ventilů, plyne z něj 4.válec v kompresi.

Tato informace je tedy mylná:
Luděk Musil píše:Ale správně je to 0 + tečka = 1. válec a palec ukazuje na 1. válec. Proto to po přehození kabelů začalo fungovat.
L.

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: pát srp 12, 2016 13:24
od Luděk Musil
K...a :!: Tak abych to opravil a napsal správně :cry: . Jsem z toho :reindeer: L.

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: sob srp 13, 2016 09:41
od Vašátor
:mrgreen: :mrgreen:

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: sob srp 13, 2016 14:41
od Honza854
Ano, a proto je to nejlepsi zkusit pri vyndane svicce 1. valce a treba na 4. kvalt a prstu na svickovem otvoru, postrcit auto tak, dokud nezacne tento valec tlacit, tedy vyfukovat okolo prstu. Tehdy to dotlacit na 5. stupinku pred HU (tedy na znacku na bloku), no a nasadit rozdelovac s palcem natocenym ke kabliku 1. valce, potocit na rozpojeni (zarovku) a je to. Nemusi se alespon sundavat viko ventilu.. ;-) Takze bez prace jsou pak kolace..

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2016 22:32
od corsair
Ja ešte dodám že ak sú prehodene kable motor nastartuje ale striela do výfuku aj do sania a nemá silu rozbehnut auto. Viem lebo som to robil už. Jeden 'auto.echanik' mí zapojil kable naopak (poradie valcov odzadu). Tý dnesny vymenari... A má pytajuci sa cerstvy benzín?

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2016 05:28
od Cory
Nesuhlasim. Ak mas kable o 180° prehodene,nenastartujes. Jedine,ak si ich mal prehodene o 90° (o 180 na kluke) v kombinacii s vysokym alebo nizkym predstihom, vtedy je mozne,ze motor aspon chytal.

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 07:21
od corsair
Prvý na stvrtom a chytalo to pod plynom

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 07:40
od Cory
Tak si pri tom musel mat aj extremny predstih,ci uz kladny alebo zaporny

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 10:14
od Majo
prvy na stvrtom a opacne a 2/3spravne? :-) lebo inak to chytat rozhodne nemohlo, maximalne "odpalovat kade-tade" :wink:

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 11:51
od Vašátor
Přesně jak píšou kluci. Pokud se všechny kabely přehodí a předstih je bajvoko tak jak má být, střílí to akorát tak do sání, protože svíčka pálí při otevřeném sacím ventilu. Motor rozhodně běžet nemůže. Plameny z karburátoru to ale dělá krásné :mrgreen:

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: pát srp 26, 2016 10:43
od Majo
uz je to asi aj desatrocie(kua, uz som fakt stary) co kamaratovi pri tejto situacii roztrhlo stredny tlmic vyfuku na lade 1500. Bolo to v hale, kde to spravilo ranu ako z dela a on bol dva dni takmer uplne hluchy. Startoval s prehodenymi kablami tak dlho, az sa po prehodeni kablov vznietilo velke mnozstvo benzinu, ktore sa do vyfuku dostalo nespalene...

Re: Motor 21053 nestartuje

PříspěvekNapsal: pát kvě 01, 2020 14:08
od Henry
Existuje nejaka zakladna/vychodzia poloha osky rozdelovaca (a teda aj palca rozdelovaca) voci tisichranu na unasaci v motore? Teda nejake presne miesto kam ma smerovat? Viem, ze v zakladnej polohe klukoveho a vackoveho hriadela (na remenici kluky ryska a na bloku znacka 0° oproti sebe a na vacke sipka domceka vacky a znacka na ozubenom kolese vacky) ma VN kontakt palca rozdelovaca smerovat na kontakt 4. valca vo veku rozdelovaca. Ale ak sa pootoci v tejto polohe oska spolu s telesom rozdelovaca, da sa rozdelovac nasadit v podstate hocijako na ten tisichran (odhliadnuc od priestorovych obmedzeni, kedy v niektorych polohach zavadzia oktanovy korektor, pripadne membrana podtlakovej regulacie rozdelovaca voci hlave motora). Teoreticky by na polohe unasaca voci oske zalezat nemalo, pokym ostane palec voci veku v spravnej polohe, ale predsa si nie som isty.