Znovu jsem si přečetl, co jsem před pár dny napsal o pořadí zapalování a zjistil jsem, že se mi vloudila chybička, kterou jsem opravil.
Původně jsem napsal, že nastavení 0 + tečka = 4. válec a že palec ukazuje na 4. válec a kolegové Vašo i Majo to odsouhlasili.
Ale správně je to 0 + tečka = 1. válec a palec ukazuje na 1. válec. Proto to po přehození kabelů začalo fungovat.
Ale co mě vedlo k revizi mého příspěvku:
Včera (a v úterý) jsem se snažil nastartovat Blazzen-ovu Š 125 L. V úterý se mi nezadařilo ani po hodině laborování, včera jsem to měl hotový za 10 minut i s cigárem a očištěním rukou.
U té škodule byl rozhozenej předstih a palec (kdovíproč) byl posunutej o 90°. V úterý jsem nevěděl, co znamenají rysky na bloku a nepředpokládal jsem posun rozdělovače. Včera jsem k tomu přišel, nastavil jsem cca 7°, přehodil jsem kabely o 90° ... a nechytlo to. Tak jsem ještě přehodil kabely o 180° a chytlo to na 2. - 3. otáčku.
Ještě bych podotknul, že rozdělovačem u škodule je možný točit v rozsahu cca 0 - 240°. Takže by to asi i šlo nastavit bez toho posouvání kabelů o 90°. Jenže když jsem k tomu přišel, tak jsem bral za správnou prvotní informaci, že takto to původně bylo a proto to posunutí kabelů.
A tak ještě jsem se jednou podíval do Tůmy, viz:
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/249.htm , kde se popisuje úplně první, základní nastavení rozdělovače, kdy byl rozdělovač z vozu ven nebo při instalaci nového rozdělovače. Je to tam napsaný, abych se tedy Tůmy zastal, správně. Jenže asi málokdo to přečte (pozorně) celý
. Takže (opisuju text z Tůmy) - to podstatné:
- klika na 5° před horní úvrať (prostřední ryska na řemenici).
Zde je nutno říct, že není zmíněna druhá podmínka - značka na vačkovém kole- ... raménko rozdělovače směrem k prvnímu válci
Nyní pozor, protože následuje věta v závorce:Číslování válců je na HLAVICI rozdělovače
tedy "hlavice" = víčko- hřídel rozdělovače se ...
atd., atd., ...Abych to tedy (v kostce) shrnul:
Při nasazování rozdělovače (bez sejmutého víka ventilů) máme šanci 50/50 že palec natočíme správně a motor "blafne". Pokud se nám podaří ta druhá varianta - tak motor neblafne, ale po prohození kabelů proti sobě - motor naskočí.
Takže tak ... uff - omlouvám se za (na mě extrémně) dlouhý příspěvek. L.