Jde na tři

Moderátor: Moderátoři

shifty
Příspěvky: 23
Registrován: ned bře 19, 2006 22:20

Jde na tři

Příspěvek od shifty »

Zdravim, potřebuju radu, motor nejdříve nechtěl občas držet volnoběh a teď (i když nevím jestli to má nějakou souvislost) mi běží nejspíš na tři válce. Volnoběh už ale drží..Svíčky jsou nové, rozdělovač tak 2 roky, kabely vypadjí celkem dobře. Nevíte někdo co by to mohlo být?? Mohla by to být cívka? Předem díky za odpovědi
2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Obcas staci zasolene svinstvo na vecech kolem zapalovani, ktere se tam za jezdeni v zime dostane a jak je vlhko, tak to nedela dobrotu. Mi to treba dele startovalo. Pokud to nemas opucovane, tak bych prvni ocistil a odmastil kabely, civku a vicko rozdelovace z obou stran. A zkontroloval bych i konektory na kabelech a palec a kladivko v rozdelovaci. Jestli to neni moc zoxidovane, ci jinak spinave. Ocistit , odmastit a poradne zapojit.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A co takhle zkusit si vůli ventilů??? To pána nenapadlo?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

a taky změř tlaky a uvidíš.. :wink: třeba je někde díírka..
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Na kabely bych moc nespoléhal, to jsem si myslel o těch svých taky a když jsem dával seřídit motor, tak se v servisu chytali za hlavu jak probíjely. Zkusil bych postupně odpojovat kabely od svíček a při startování držet tak 1 cm nad např. blokem motoru; jestli vůbec vedou proud, ale raději než držet v ruce, za něco uchytit aby se to neuzemnilo přes Tebe. :) Jinak na oxidaci a špatné kontakty mám dobré zkušenosti s WD-40 sprejem, lehce bych stříknul na spoje cívka- VN kabel,rozdělovač-kabely a kabely-svíčky, několikrát rozpojit a opět připojit a za chvíli určitě dojde ke zlepšení, pokud byl problém ve spojení.
Honza
Osa Praha - Brno
shifty
Příspěvky: 23
Registrován: ned bře 19, 2006 22:20

Příspěvek od shifty »

Díky za rady, zkoušel jsem se na to dneska podívat a zjistil jsem, že to dělala jedna svíčka. Svíčky jsou asi měsíc starý, takže to bylo to poslední co mě napadlo, ale dal jsem místo ní starou a už zase šlape jak hodinky :D No půjdu jim jim to pěkně vrátit... :) Jinak díkes
2105
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Svíčky jsou prevít a jejich výrobní závadnost není malá.

Přiznám se, že jak na seriovém, tak na sportovně laděném motoru jsem zkoušel různé svíčky od různých výrobců a nejlépe se osvědčily naše BRISKy L15YC.
BOSCHky ani CHAPMIONy nestály za nic, dokonce i NGK, na které jsem nejvíc sázel, neměly tak dobré vlastnosti jako česká kvalita. Přitom jsou BRISKy nesrovnatelně nejlevnější (cca 22 - 25 Kč).
Od doby, co mám sníženou hlavu, používám o číslo studenější svíčky, tedy BRISK L14YC, a jsem stále nadmíru spokojen.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

shifty píše:Díky za rady, zkoušel jsem se na to dneska podívat a zjistil jsem, že to dělala jedna svíčka. Svíčky jsou asi měsíc starý, takže to bylo to poslední co mě napadlo, ale dal jsem místo ní starou a už zase šlape jak hodinky :D No půjdu jim jim to pěkně vrátit... :) Jinak díkes


Jenom abys nepohořel, mohla nastat teorie trvale ulité svíčky (svíčka je ulitá protože nepálí a nespálená směs jí stále ulévá, proto nepálí).
Zkus jí schválně náležitě vyhřát horkovzdušnou pistolí a jestli ani pak nepůjde, můžeš jít reklamovat (je li to Brisk tak svíčku za 35 korun, na to bych se vykašlal).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Teepee - souhlas. Z toho důvodu bych na všech válcích změřil kompresi. Ulitá svíčka u karburátorového motoru může být způsobena pouze nekvalitně stlačenou směsí - tedy ztrátou komprese.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Marek píše:Teepee - souhlas. Z toho důvodu bych na všech válcích změřil kompresi. Ulitá svíčka u karburátorového motoru může být způsobena pouze nekvalitně stlačenou směsí - tedy ztrátou komprese.

Uvažoval bych též zahlcení svíčky nespáleným olejem, ať už shora přes (ventily) a nebo zdola (přes kroužky). Právě s takovou BRISKou jsem měl tu čest u JAWY 350 a koukal jsem jak puk, když při nahřívání elektrody horkovzdušnou pistolí začal kolem porcelánu vřít olej (vystupovaly odtud bublinky). Pak zase šla jak ďas.
U Sierry se mi to stalo taky, díky rozhozenému vstřikování se bohatou směsí svíčka permanentně ulila (cca 10km jsem jel na tři válce) a dala si říct až po cca 2 hodinovém stání vozu. Sice jsem v té době neměl v pořádku gufera ventilů, ale sváděl jsem to na posun směsi díky špatné lambda sondě. Od té doby to s novou lambdou běhá i s tou tehdy nepálící svíčkou (NGK).
Pravda u karburátorového motoru by měly nastat momenty, kdy svíčka při chudší směsi vyvětrá a chytne se.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ačkoli, Teepee, slyšel jsi už někdy něco o paranormálních jevech??? :lol: :lol: :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

:D :D :D Slyšel :wink: Obzvláště o tom, že čím vice se s tím člověk maže (slovy se-e), tím hůř to dopadá. Při záchvatech přehnané pečlivosti na něj často narážím :D A naopak někdy narážím na parajev opačný, Čím míň se s tím člověk maže, tím líp (to) jezdí. :D :D
Bílý LADA a okřídlená spol.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

teraz budem uplne offtopic, ale nemozem si pomoct -
dnes som prisiel na to, ze sa musim drzat vylepseneho hesla: ,,Ked nieco funguje, tak sa do toho nestar a ked sa to posere, tak chvilu vydrz, mozno sa to spravi samo"

Bo som mal problemy zo spiatockovymi svetlami - prestali svietit. Vsetko som skontroloval a vsetko ok. Uz ostavalo len cidlo - lenze mam Poloneza, tak nemam kde zohnat druhe. Tak som to nechal tak a dnes asi po pol roku som cuval do garaze a kuk - svetla spiatocky svietia :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja vzdycky rikam, ze ty nase stroje maji v sobe zabudovane redundantni samoopravne kody :lol:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Skoda, ze kdyz dojde benzin, nestaci pockat, az se nadrz opet sama naplni. :wink:
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“