V první řadě: reaguje šroub bohatosti či nikoli? Seřizoval někdo bohatost? Jaký typ karburátoru je osazen? Jaký je tam rozdělovač? Je správně nastavený předstih? Moc indicií jsi nám nedal. Nemáme křišťálové koule. Musíš se nám trošku rozepsat. Každopádně tě tu vítám mezi námi
Osobně bych to typoval na špatně nastavenou směs v karburátoru. Otáčky motoru musí reagovat na otáčení šroubem bohatosti. Pokud nereagují, je mnoho příčin. Ty nejčastější jsou: ucpaný karburátor, špatně nastavené vlasové vůle na klapkách (především nejde-li motor chcípnout šroubem volnoběhu, je špatně nastavená vlasová vůle na druhé komoře), netěsnost někde na těle karburátoru či sání a přisávání falešného vzduchu. Pozor! Při dotahování karburátoru je víc než dobré dotahovat 6 šroubů, nikoli jen 4... 4 matky drží karburátor, dva šrouby drží tělo klapek v těle karburátoru, načež jsou tyto šrouby zespod karburátoru. Pokud se dotahuje pouze karburátor na sání, tělo karburátoru se prohne, načež to pak saje falešný vzduch.
Rovněž to může být vůle v rozdělovači, obzvláště máš-li rozdělovač s podtlakovou regulací. Ovšem s největší pravděpodobností by se po přicpání filtrboxu nic závratného nestalo.
Pokud se po ucpání filtrboxu zvednou otáčky vždy, značilo by to do jisté míry chudou směs ... a jsme opět na začátku, proč.
Toto jsou nejčastější příčiny, nicméně může jich být mnohem víc. Jak vidíš, nelze jednoznačně napsat "hrábni tam, udělej to a bude to OK". Každopádně držím palec, ať závadu odhalíte