Jan Vaníček píše:Pokud vyhodí z STK kvůli křivým kotoučům, musí tyto obecně při brždění silně kopat do volantu, nebo při dobržďování houpat celým vozem. S kotouči moc neporadím, požívám ještě staré zásoby, ale zrovna zadní bubny, pokud nejsou křivé a zatím jsou pouze na hranici opotřebení, bych neměnil. zrovna tak pakny, pokud to brzdilo souměrně. Kolik to má najeto? Já mám ca 180 tis a bubny origo, nyní při GO poprve lehce orovnaný kraj, pakny jsem měnil někde při 140tis., tedy mají najeto ca 40tis s úbytkem ca 1mm, byly rovné, tak jsem je tam nechal.
Jinak není pravda, že se nerovná. Teď budu dělat nové brzdy u Berlinga a nechce se mi s tím dělat (nemám čas) a můj servisák mi říkal (chtěl jsem vše nové), že vše nejprve proměří na tloušťku a házení a pak teprve bude objednávat nové, jinak se to jen srovná na soustruhu, nové díly prý nohou být i horší ... . Podotýkám, že je to poměrně velký autoservis a objednává se ca 2 měsíce dopředu.
Kotouč nekope, jen trochu táhne ke straně při silnějším sešlápnutí. Při slabším se to nepozná. Po několikeré zkoušce na válcích se to dál zhoršovalo. Brzdný účinek zároveň kolísal. Měřák ukázal rozdíl 100%, dál už se asi po šesté neměřilo. Sám to nechápu, 5 technických předtím auto táhlo se starými třmeny a kotouči víc ke straně a rozdíl na válcích nebyl tolik a vždycky to prošlo.
Když zatáhnu ručku, tak i bez držení volantu až do blokace kol jede rovně, klidně a potichu. No a rozdíl je na měřáku 40-50% při několika zkouškách (samozřejmě při brzdění pedálem).
Kotouče jsou 15 tkm společně s destičkami. Ještě před rokem byli na kotoučích vidět drážky od soustružení z výroby.
Buben se špatně měří na křivost, 201 mm je nad rámec šuplery a jinak mě nenapadá jak to změřit ( 2x průměr otočený o 90 stupňů). Vyrobit si z něčeho měrku stejně nebude nijak moc přesné. Když jsem sundaval bubny asi ve 170 tkm, nevypadaly špatně. Málo znatelné drážky, povrch vcelku rovný. Jsou zajetý s paknama. Bubny mají od začátku 187 tkm a pakny asi 80 tkm.
Nerovná se tam, kde nemají vlastní soustruh, nebo v dosahu. V okolí mám dostupné soustružníky, ale ne mechaniky s dostupným soustruhem. Nechat to sundat v servisu a sám odvézt někam je volovina a zdržení i pro mechanika, kterému to blokuje hever a místo. No a sám to nemám kde upíchnout na 2-3 dny na vlastní výměnu, proto potřebuju dát nový, udělat STK a pak řešit co s těmi původními. Tak nejlevnější variantu se soustružením musím zamítnout. Nové vyjde sice o něco dráž, ale mělo by to být řešení na dlouho (což jsem si u těch nových kotoučů před 3 lety myslel taky, že už to bude na furt). V porovnání s tím co ušetřím za servis při vlastní výměně nového zase tolik neprodělám. Hlavně potřebuju vymyslet co s tím zadkem, protože třetí pokus snad už není.