Teď jsem honil posledních asi 1000 km auťák (21043) na dlouhých cestách a převážně po dálnici. Nekontroloval jsem nic, protože předtím bylo vše připravené a doplněné, motor se nijak zvlášť nemastil, tedy skoro vůbec. Jen drobně na prsou a trošku pod palivovým čerpadlem. Tak málo, že olej neudělal za rok ani kapku, prostě jen lehce mastné.
Objevil jsem v prohlubni - zátce vedle rozdělovače cca 3 mm oleje. Může to být z míst, kde bylo teď vše okolo zamaštěné od rozdělovače, vyvzlínaný olej od odlučovače oleje (nezdá se mi, že by dokázalo naplnit 3mm hladinu v zátce) a nebo od těsnění pod hlavou ?
Motor jsem důkladně utřel a teď budu pozorovat, odkud olej uniká. Spíš se mi jedná o to, jestli se má hlava pravidelně dotahovat, třeba jednou za X let (samozřejmě předepsaným postupem dotahování a momenty), nebo na šrouby hlavy vůbec nesahat ?