od Majo » stř čer 10, 2015 15:56
Ono v prvom rade treba ale zabezpecit aby prevodovka nemala ziadnu axialnu volu(napr. sposobenu opotrebenym pritlacnym kruzkom medzi spojkovym kosom a prevodovkou alebo pridrata ktorakolvek suciastka umiestnena na hlavnej hriadeli, pripadne ,,len" povolena matka na vystupnom hriadeli pod hardyspojkou). Ak ma prevodovka axialnu volu a Ty vyrobis takuto drazku, ktora to tam bude drzat nasilu(podobne ako keby si pridrzal paku rukou), tak bude 5kova vidlicka v stalom zabere. To sposobi jej nadmerne opotrebenie a casom tam ta 5ka nepojde ani zaradit. Ja osobne som nikdy s drazkou nic nerobil a po repase prevodovky nabehali mnoho desiatok tisic.... Tym nechcem povedat, ze robit tu drazku je vylozene blbost, nevylucujem, ze obcas moze byt vyrobena nevhodne - len treba skontrolovat a opravit aj ostatne veci a pri uprave onej drazky si dat pozor aby bola v takom mieste, ze pri zaradenej rychlosti bude vidlicka presne v strede posuvnika a nebude sa nikde opierat. To je ale vseobecne vhodne skontrolovat po repase prevodovky a to na vsetkych zaraditelnych stupnoch.
Tak trochu odbocim - ked som kupil fungel novu pridavnu prevodovku, bol prave tento problem na radeni uzavierky. Pri jazde to sposobovalo sustanie, ktore zmizlo, ked som jemne potiahol paku uzavierky a po otvoreni prevodovky po cca 2-3tis km bola vidlicka suca na vymenu. Tam bola vidlicka zle zalozena -pri dotahovani na tej tycke je jemna vola, a tam to bolo uplne do strany.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4