Píst má tvar kuželu!!! Vůle se měří dole, ne u dna . Píst se směrem ke dnu dost významně zužuje, takže vůle čtyř desetin milimetru u dna je úplně normální i na zcela novém motoru.
Pokud bys chtěl dělat výbrus bloku, zvaž dobře, jestli se Ti taková investice vůbec vyplatí. Řekni si, jakou tržní cenu má Tvé auto. Pokud nevíš, já Ti napovím. Žádnou. Proto se ptám - vyplatí se Ti investovat kolem 8000 Kč jen proto, aby motor měl o kilowatt víc a o půl kila lepší kompresní tlaky?
Pokud se dělá výbrus bloku, musí se (krom toho výbrusu) koupit výbrusové písty a výbrusové kroužky. Pak musíš najít někoho, kdo Ti písty přelisuje na ojnice, protože doma to neuděláš (ani to nezkoušej). Totiž ten, kdo to dělá, musí zaručit, že ojnice při montáži pístních čepů neohne a v ideálním případě dokáže poté zkontrolovat jejich vyúhlování.
Takže ceny (odhadem): Výbrus bloku 3000, písty a kroužky 1500-2000, přelisování a vyúhlování ojnic 500-1000, poskládání motoru (pokud to nebude svépomocí s určitými riziky) 1000-1500 Kč. Ojniční šály 500 Kč. Hlavní (není nutné, ale doporučeno) 500 Kč. A to buď rád, že nemáš VW nebo PSA, tam bys mohl za součet těchto cifer udělat KRÁT 3 AŽ 5.
Půjdeš do toho?