Fotoporadna - stav motoru

Moderátor: Moderátoři

Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » pon led 19, 2015 20:47

Zdravím prosím zkušené ladamaniaky o radu. Rozhodil jsem motor kvůli novým rozvodům a když už jsem v tom chci udělat i hlavu. Srovnání/snížení o 1mm kvůli provozu na LPG, nové gufera, zabroušení ventilů a komplet vyčištění a přetěsnění všeho na co narazím. Měl by mít najeto 165 000 km, jde o ladu 2106, provoz posledních 10 let (100 000km) na lpg jinak minulost neznámá. Vše kam jsem se zatím dostal jsem nafotil a prosím o cokoli co kdo zvládne z těch fotek vyčíst. Je to můj první automotor takže nemám zkušenosti. Dík =)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jeden z válců je celý černý, ostatní jen částečně.
Obrázek
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » pon led 19, 2015 20:48

Ještě jeden přidružený dotaz. Jak poznám jestli už hlava byla někdy snižována?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 07:03

Antidetonační štěrbina hlavy je vysoká 2 mm. Hloubkoměrem změřit a hned víš, jestli je originál, nebo snižovaná.
Jinak ten motor vypadá jako motor po 165 tisících km. Bere olej a od toho se odvíjí jeho stav. Spraví to kvalitní přebroušení ventilů korundovou pastou, nová gufera na stopky a jedeme dál.
Naposledy upravil Marek dne úte led 20, 2015 09:58, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 07:35

Paráda přesně to jsem chtěl slyšet díky =)
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod ger007 » úte led 20, 2015 09:58

Este teda za mna, vahadla aj vacka vyzeraju v poho, otazkou je ako vyzera blok, to sa z fotky posudit neda, avsak jednoducho prstom vyskumas , ci nema hranu na hornom okraji steny valca, tam kde uz nechodia kruzky, to je tiez dobre si vyzistit, aby si este nemusel davat aj spodok robit a takisto ci su este badat stopy po honivani valca.
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 10:00

Stopy po honování u Lady po tolika km asi nenajdeš, není to VW nebo Japonec, to buďme soudní. Ale ta hranka nahoře napoví hodně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod ger007 » úte led 20, 2015 10:03

Nooo videl som aj u lady po 140 tkm stopy honovania. Asi z japonskej ocele :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Yellow01 » úte led 20, 2015 10:07

Nebo si pro sichr můžeš udělat test těsnosti kroužků - natočit kliku, aby žádný píst nebyl v horní úvrati, nalít do válců olej až po okraj a počkat do druhého dne, jestli některý válec neproteče. :)
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 10:08

Možné to je, že po 140 tkm najdeš stopy po honování i u Lady. Ale určitě nejezdila sto tisíc km na propan a nebyla mazaná M8AD-čkem :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod ger007 » úte led 20, 2015 10:14

Nee bola to 1.7 jazdila na benzin a na mogulovy olej alebo nieco take priemerne. Ale teda na 10W40. Ta skuska co pise yellow je tiez dobre a lacne vyskumat. A ak by si mal kruzky zle. Neoplati sa menit len tie...
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 10:44

Super válce omrknu. Trochu je vypucuju aby bylo poznat co je bordel a co hranka. Zkusil bych i to protečení oleje, mám tam nalít obyč motorák 15w40? Budu zhazovat dolů i vanu kvůli přetěsnění, dá se nějak vizuálně zkontrolovat nebo jednoduše proměřit v jakém stavu je spodek motoru? Pokud by byl špatný i spodek tak bych se musel pustit do uplné GO, i když na to se uplně necítím. Jen ten motor dostat ven je pro mě děsivá představa :(
Naposledy upravil camlik dne úte led 20, 2015 11:27, celkově upraveno 1
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 11:26

Ještě mě napadlo nedá se změřit vůle píst-válec pomocí měrek? Naříklad nějaká poučka typu "pokud mezi válec a píst nacpeš měrku XYZ je to zralé na výbrus"?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod dusin » úte led 20, 2015 12:05

Kdesy v Tůmovi je max.přípustná vůle pístu ve válci.Matně tuším,že to snad bylo 0,15mm ale za tu hodnotu bych ruku do ohně nedal.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 17:00

To sice ano, ale měrkami ji nezměříš. K tomu by musel píst ven a měření by probíhalo na válci a pístu zvlášť. A to bych neřešil.

Na spodek se vybodni. Pokud budeš demontovat vanu, rozeber olejovou pumpu a podlož pružinu redukčního ventilu jednou podložkou plochou. Tím zvedneš tlak mazání v celém rozsahu otáček o cca dva bary, motor půjde tišeji a lépe se vytěsní vůle na uložení hřídelů. Jinak to nech být. Jestliže motor neměl problémy s tlakem oleje nebo klepáním kliky, nemá cenu do toho lézt.

Ventily očistit - vše, co na nich nemá být (nejlépe je upnout ventil do vrtačky, roztočit a plátnem přiloženým na napečeniny tyto odbrousit). Ventil by se měl blýskat. Zabrousit poté korundovou pastou (pouze otáčením rukama přes benzinovou hadičku, žádné nástroje). Nakonec vyměnit simeringy na stopkách.

Poskládat a jedeme!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 17:18

No tak teď vážně nevím. Válce mají na ohmat hranku a to výraznou. Mezi válec a píst hladce vsunu 0.25 měrku 0,30 už ne. Vím že je to takové měření o ničem, ale přijde mi to jako pekelná vůle jestli tůma píše 0,15 jako mez pro vybroušení. Nechtěl bych to složit a za rok zase celý motor rozebírat. Zrovna provádím takovou hoby garážovou renovaci, tak bych rád všechno udělal pořádně. Co myslíte?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 0 návštevníků