Fotoporadna - stav motoru

Moderátor: Moderátoři

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 18:20

Píst má tvar kuželu!!! Vůle se měří dole, ne u dna :-). Píst se směrem ke dnu dost významně zužuje, takže vůle čtyř desetin milimetru u dna je úplně normální i na zcela novém motoru.

Pokud bys chtěl dělat výbrus bloku, zvaž dobře, jestli se Ti taková investice vůbec vyplatí. Řekni si, jakou tržní cenu má Tvé auto. Pokud nevíš, já Ti napovím. Žádnou. Proto se ptám - vyplatí se Ti investovat kolem 8000 Kč jen proto, aby motor měl o kilowatt víc a o půl kila lepší kompresní tlaky?

Pokud se dělá výbrus bloku, musí se (krom toho výbrusu) koupit výbrusové písty a výbrusové kroužky. Pak musíš najít někoho, kdo Ti písty přelisuje na ojnice, protože doma to neuděláš (ani to nezkoušej). Totiž ten, kdo to dělá, musí zaručit, že ojnice při montáži pístních čepů neohne a v ideálním případě dokáže poté zkontrolovat jejich vyúhlování.

Takže ceny (odhadem): Výbrus bloku 3000, písty a kroužky 1500-2000, přelisování a vyúhlování ojnic 500-1000, poskládání motoru (pokud to nebude svépomocí s určitými riziky) 1000-1500 Kč. Ojniční šály 500 Kč. Hlavní (není nutné, ale doporučeno) 500 Kč. A to buď rád, že nemáš VW nebo PSA, tam bys mohl za součet těchto cifer udělat KRÁT 3 AŽ 5.

Půjdeš do toho?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 19:12

Jasně tohle všechno vím, každá sranda něco stojí. Když jsem renovoval starou ČZ 175 tak jsem do toho dal tak 35 000 :D Těch peněz by mi líto určitě nebylo. Auto jsem si nekoupil ani tak na ježdění ale spíš jako koníček :D počítám s tím že budu ještě alespoň půl roku či víc renovovat a chci si udělat co nejvíc věcí sám a pořádně. Věc jiná, ale je že ten výbrus by mohl být uplně zbytečný. Přece jen to nemá tolik najeto. Výfuk kouřil jen za studena, klepání ze spodku jsem taky žádné nezaregistroval a jestli to žralo olej nemůžu soudit najel jsem s tím pár kiláků. Vůle 0,25 byla na vršku pístu, prostě v té části než měrka narazila na kroužek. Poznám něco ze zalití válců benzinem? Řekne mi něco jestli to proteče nebo ne?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Dusan » úte led 20, 2015 19:53

zozen kruzky na ten rozmer co tam mas, strc do bloku a meraj medzeru v zamku, aka ma byt je v TUmovi a uvidis.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 19:56

Super nápad elegantní a proveditelné v garáži díky :)
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 21:14

Hlavně nevyndávej písty z bloku ven. Pokud takhle staré kroužky vystřelíš z válců ven, už je nemůžeš dát zpátky, protože ztratíš kompresi. Tedy: pokud bys písty vyházel (třeba za účelem kontroly nebo čištění), budeš muset kroužky vyměnit.


Já jsem vždycky razil heslo, že pístní kroužky a šály jsou na jedno použití. Čili jakmile se vyndají z motoru ven, už je nikdy nedám zpátky. Mám k tomu své důvody.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod dusin » úte led 20, 2015 21:29

0,3 měrku jsem strčil i u mého motoru.Zvládl bez problému Praha - Jerevan - Praha(10k km) bez ztráty kytičky.To bych asi ještě neřešil.Udělěj hlavu(zabruš ventily,osaď nová gufera) a užívej,dokavaď to nelehne.Mmj ten můj motor měl najeto cca 240k km,nebyl v něm moc měněný olej a vahadla spolu s vačkovou hřídelí vypadali strašlivě,chybělo na nich moře materiálu....v součtu místama snad i 1 mm
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » úte led 20, 2015 21:30

Přesně. Já taky myslím, že na spodek vůbec nesahat. Pořádně udělat palici a je hotovo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » stř led 21, 2015 06:48

Dobrá kašlu na to udělám hlavu a budu jezdit :) Kdyby to moc žralo olej nebo tam něco začalo mlátit tak to rozhodím znova ono to zase tak moc práce není, a hlavně to není práce to je zábava, připadám si jak děcko co dostalo nový merkur když se v tom motoru hrabu :D
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » stř led 21, 2015 07:03

K té hlavě ještě komplet nové rozvody - tedy tři kola, řetěz a napínací lištu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » stř led 21, 2015 07:37

Jasně rozvody už mám komplet nachystané. Jen ten tlumič kmitů řetězu mi přijde děsně slabý. Přemýšlím nějak ho vyztužit ať se zase nezlomí. Nechápu proč součástku jejíž účel je vydržet šlehu od rozvodového řetězu dělají tak slabou. že bych to zlomil v ruce :|
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » čtv led 22, 2015 07:46

Ten tam vůbec nemusí být. Navíc pokud je řetěz správně napnutý, tlumicí lišty se ani nedotkne.

Tuhle věc jsem v motoru nikdy neměl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » čtv led 22, 2015 08:31

Tak to je super, nebudu si s tlumičem kmitů teda lámat hlavu. Jen pro zajímavost po sundání ventilů se mi místo gufer vysypalo něco zkamenělého rozdroleného na drobky :D
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod Marek » čtv led 22, 2015 10:44

To je vcelku běžné. Původní gufera uměla ztvrdnout jako plast a pak se to vydrolilo.

Doporučuju FPM simeringy, jsou navěky. Od Elringu (553.190) vyjdou kolem sta korun celá sada.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fotoporadna - stav motoru

Příspěvekod camlik » čtv led 22, 2015 12:21

Super díky za tip už mi letí na uloženku :)
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron