Přeskočení rozvodů 2106

Moderátor: Moderátoři

Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 12:58

Zdravím měl bych dotaz na váš názor. Za jízdy se mi záhadně povolil napínák rozvodového řetězu (asi jsem málo utáhl matici když jsem ho dva dny předtím šteloval), řetěz začal chrastit tak jsem zastavil našponoval řetěz a jel dál. Auto ale netáhlo a blbě to startovalo. Byl jsem zrovna na slovensku tak jsem trochu pošteloval od oka předstih aby to jelo a dojel zpět. Když jsem doma hledal, kde je problém zjistil jsem, že ryska na klikové řemenici na 0° nesedí se značkou na rozvodovém kole (cca o 40° na klice). Teď dotaz co všechno zkontrolovat než s autem budu dál jezdit. Je jasné, že musím sundat rozvoďák a nastavit ho správně. Motor jde i teď tiše i když nic moc pravidelně nic nebouchá neklepe, řetěz je našponovaný a napínák v pohodě drží. Můžou se u tohoto motoru potkat písty a ventily? Mám sundávat hlavu a kouknout na ventily, nebo jen nastavit správně řetěz a jezdit? Do toho sundávání hlavy se moc nehrnu ještě jsem to nedělala práce by s tím byla hromada. Díky za každou radu.
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod tomass » pon led 12, 2015 13:25

Jestli nebyl původně napínaný "naslepo" bez sundání krytu ventilů, tedy aretován v povoleném stavu ? Bez přeskočení řetězu - provozním vytaháním jsem asi na -10 stupních na řemenici. Vypadá to na přeskok o 2 zuby. :(
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 13:50

No té první větě moc nerozumím. Napínal jsem rozvoďák povolením matice, zařazením 4 kvaltu, postrčení kousek auta a utažení matice napínáku a jel tiše před povolením (přeskočením) i po následném dopnutí stejným způsobem. No bude to asi přeskočené o nějaký ten zub, ale co teď s tím? Jsem lada začátečník takže netuším co všechno se tím mohlo dodrbat.
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod tomass » pon led 12, 2015 13:59

Řetěz se při povoleném napínáku periodicky povoluje a napíná. Je to vidět jen při sundání krytu. Když se nesundá, může se v domnění že se řetěz dopnul napínák utáhnout ve fázi, kdy není řetěz napnutý. Tím k přeskoku patrně došlo. Postup je napínat při sundaném krytu, proto se víc nikde nepíše..... Přeskok je podle popisu zřejmě jistý.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 14:09

Jo ták už to chápu, při napínání řetězu jsem měl sundané víko ventilů abych zkontroloval jak je řetěz napnutý. I po zvuku to bylo tiché, povolený řetěz dělá děsný randál, povolil se určitě skokově za jízdy. Pro sundání krytu rozvodů se musí vyhodit i chladič ne? To by se mělo dělat při každém šponování řetězu? :shock:
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod tomass » pon led 12, 2015 14:15

Chladič ven při každém napínání asi nedělá nikdo. K výměně řetězu, nebo v tomto případě, když přeskočil zřejmě nebude vyhnutí.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Vašátor » pon led 12, 2015 14:39

Já docela pochybuji, že by řetěz přeskočil. Přecejen se jedná o řetěz a ne o řemen. Navíc u přeskočeného řetězu o dva zuby se motor ve většině případů již potká.

Největší chyba při napínání řetězu je ta, že se nenapíná (dotahuje napínák) v kompresi. Základem správného napnutí je to, aby se motor protočil dostal do komprese a zároveň se dal pozor, aby motor necuknul chlup zpátky (jako se stane ve většině případů při postrkování s autem).

Zda se to potkalo lze jednoduše zjistit změřením tlaků ve válcích.

Když na spodní řemenici nastavíš značku na 0° , horní značka na vačce ukazuje kam? Pokud se jedná o odchylku půl zubu, je to standart.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 14:58

S tím cuknutí autem zpět při napínání si myslím že jsem to uhlídal, dával jsem si na to pozor. Taky se mi nechtělo věřit že by to přeskočilo tak jsem sundal víko ventilů a když jsem nastavil vačkové kolo proti značce tak značka na řemenici byla asi zhruba -40°. Nechápu jak to mohlo celkem v pohodě jezdit. Takže se tento motor umí potkat? Zdálo se mi že jsem někde tady na fóru četl, že některé lady se ani potkat nemohly (možná plácám nesmysly) Budu asi muset koupit ten měřák komprese a uvidím.
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Vašátor » pon led 12, 2015 15:22

Co se týká karburátorové řady, všechny řetězy se potkají. Řemenová 2105 se nepotká.

Osobně mi posunutí o 40° na řemenici nic neřekne, protože vždy nastavuji na řemenici 0° a pak koukám na posunutí rozvodového kola vačky. A tam je půl zubu běžná norma. Přepočítávat se mi to nechce :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 12, 2015 16:00

Rychlý počty:
38 zubů = 360°
1 zub = 9,5°
40° = 4 (a čtvrt) zuby
Výsledek: jednak by se to muselo potkat a když už - tak by jsi asi vůbec nenastartoval, takže je někde nějaká chyba ... buď špatně měříš nebo špatně píšeš.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Vašátor » pon led 12, 2015 16:13

Luďku, vačka se ale točí 2x pomaleji. Pak by to bylo 2 a chlup zubu. Podle mne by se to ale ťuklo i tak.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 16:36

Těch 40° je velmi odhadem od oka. Neměl jsem čas to nějak víc řešit. Večer jak se dostanu do garáže tak spočítám o kolik zubů na vačkovém kole je to uskočené.
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 12, 2015 18:59

Jestli dobře pamatuju Tůmu, tak píše, že 1 zub může ve vyšších točkách, 2 zuby jsou jistota.
Mě řetěz přeskočil, ale tam nebyl důvod v napínáku.
Pokud opravdu zjistíš, že je to přeskočený tak doporučuju důkladnou revizi rozvodu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 19:34

Tak jsem to natočil na 0° (nejdelší značka na krytu proti rysce na řemenici) a značka na rozvodovém kole nesedí o 5 zubů! Přitom auto jelo v pohodě stovkou a motor jde vcelku tiše žádné klepání nebo tak :shock: ... žádnou ránu nebo tak jsem nezaznamenal při tom jak řetěz přeskočil jen to chrastilo jak blbé. Tak to jsem z toho jelen.
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 12, 2015 19:41

Zázrak :shock:
Nebo máš písty z řemenový třináctky (pravděpodobnější) :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků