Přeskočení rozvodů 2106
Moderátor: Moderátoři
Přeskočení rozvodů 2106
Zdravím měl bych dotaz na váš názor. Za jízdy se mi záhadně povolil napínák rozvodového řetězu (asi jsem málo utáhl matici když jsem ho dva dny předtím šteloval), řetěz začal chrastit tak jsem zastavil našponoval řetěz a jel dál. Auto ale netáhlo a blbě to startovalo. Byl jsem zrovna na slovensku tak jsem trochu pošteloval od oka předstih aby to jelo a dojel zpět. Když jsem doma hledal, kde je problém zjistil jsem, že ryska na klikové řemenici na 0° nesedí se značkou na rozvodovém kole (cca o 40° na klice). Teď dotaz co všechno zkontrolovat než s autem budu dál jezdit. Je jasné, že musím sundat rozvoďák a nastavit ho správně. Motor jde i teď tiše i když nic moc pravidelně nic nebouchá neklepe, řetěz je našponovaný a napínák v pohodě drží. Můžou se u tohoto motoru potkat písty a ventily? Mám sundávat hlavu a kouknout na ventily, nebo jen nastavit správně řetěz a jezdit? Do toho sundávání hlavy se moc nehrnu ještě jsem to nedělala práce by s tím byla hromada. Díky za každou radu.
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Jestli nebyl původně napínaný "naslepo" bez sundání krytu ventilů, tedy aretován v povoleném stavu ? Bez přeskočení řetězu - provozním vytaháním jsem asi na -10 stupních na řemenici. Vypadá to na přeskok o 2 zuby.
Re: Přeskočení rozvodů 2106
No té první větě moc nerozumím. Napínal jsem rozvoďák povolením matice, zařazením 4 kvaltu, postrčení kousek auta a utažení matice napínáku a jel tiše před povolením (přeskočením) i po následném dopnutí stejným způsobem. No bude to asi přeskočené o nějaký ten zub, ale co teď s tím? Jsem lada začátečník takže netuším co všechno se tím mohlo dodrbat.
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Řetěz se při povoleném napínáku periodicky povoluje a napíná. Je to vidět jen při sundání krytu. Když se nesundá, může se v domnění že se řetěz dopnul napínák utáhnout ve fázi, kdy není řetěz napnutý. Tím k přeskoku patrně došlo. Postup je napínat při sundaném krytu, proto se víc nikde nepíše..... Přeskok je podle popisu zřejmě jistý.
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Jo ták už to chápu, při napínání řetězu jsem měl sundané víko ventilů abych zkontroloval jak je řetěz napnutý. I po zvuku to bylo tiché, povolený řetěz dělá děsný randál, povolil se určitě skokově za jízdy. Pro sundání krytu rozvodů se musí vyhodit i chladič ne? To by se mělo dělat při každém šponování řetězu?
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Chladič ven při každém napínání asi nedělá nikdo. K výměně řetězu, nebo v tomto případě, když přeskočil zřejmě nebude vyhnutí.
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Já docela pochybuji, že by řetěz přeskočil. Přecejen se jedná o řetěz a ne o řemen. Navíc u přeskočeného řetězu o dva zuby se motor ve většině případů již potká.
Největší chyba při napínání řetězu je ta, že se nenapíná (dotahuje napínák) v kompresi. Základem správného napnutí je to, aby se motor protočil dostal do komprese a zároveň se dal pozor, aby motor necuknul chlup zpátky (jako se stane ve většině případů při postrkování s autem).
Zda se to potkalo lze jednoduše zjistit změřením tlaků ve válcích.
Když na spodní řemenici nastavíš značku na 0° , horní značka na vačce ukazuje kam? Pokud se jedná o odchylku půl zubu, je to standart.
Největší chyba při napínání řetězu je ta, že se nenapíná (dotahuje napínák) v kompresi. Základem správného napnutí je to, aby se motor protočil dostal do komprese a zároveň se dal pozor, aby motor necuknul chlup zpátky (jako se stane ve většině případů při postrkování s autem).
Zda se to potkalo lze jednoduše zjistit změřením tlaků ve válcích.
Když na spodní řemenici nastavíš značku na 0° , horní značka na vačce ukazuje kam? Pokud se jedná o odchylku půl zubu, je to standart.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Přeskočení rozvodů 2106
S tím cuknutí autem zpět při napínání si myslím že jsem to uhlídal, dával jsem si na to pozor. Taky se mi nechtělo věřit že by to přeskočilo tak jsem sundal víko ventilů a když jsem nastavil vačkové kolo proti značce tak značka na řemenici byla asi zhruba -40°. Nechápu jak to mohlo celkem v pohodě jezdit. Takže se tento motor umí potkat? Zdálo se mi že jsem někde tady na fóru četl, že některé lady se ani potkat nemohly (možná plácám nesmysly) Budu asi muset koupit ten měřák komprese a uvidím.
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Co se týká karburátorové řady, všechny řetězy se potkají. Řemenová 2105 se nepotká.
Osobně mi posunutí o 40° na řemenici nic neřekne, protože vždy nastavuji na řemenici 0° a pak koukám na posunutí rozvodového kola vačky. A tam je půl zubu běžná norma. Přepočítávat se mi to nechce
Osobně mi posunutí o 40° na řemenici nic neřekne, protože vždy nastavuji na řemenici 0° a pak koukám na posunutí rozvodového kola vačky. A tam je půl zubu běžná norma. Přepočítávat se mi to nechce
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Rychlý počty:
38 zubů = 360°
1 zub = 9,5°
40° = 4 (a čtvrt) zuby
Výsledek: jednak by se to muselo potkat a když už - tak by jsi asi vůbec nenastartoval, takže je někde nějaká chyba ... buď špatně měříš nebo špatně píšeš.
L.
38 zubů = 360°
1 zub = 9,5°
40° = 4 (a čtvrt) zuby
Výsledek: jednak by se to muselo potkat a když už - tak by jsi asi vůbec nenastartoval, takže je někde nějaká chyba ... buď špatně měříš nebo špatně píšeš.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Luďku, vačka se ale točí 2x pomaleji. Pak by to bylo 2 a chlup zubu. Podle mne by se to ale ťuklo i tak.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Těch 40° je velmi odhadem od oka. Neměl jsem čas to nějak víc řešit. Večer jak se dostanu do garáže tak spočítám o kolik zubů na vačkovém kole je to uskočené.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Jestli dobře pamatuju Tůmu, tak píše, že 1 zub může ve vyšších točkách, 2 zuby jsou jistota.
Mě řetěz přeskočil, ale tam nebyl důvod v napínáku.
Pokud opravdu zjistíš, že je to přeskočený tak doporučuju důkladnou revizi rozvodu. L.
Mě řetěz přeskočil, ale tam nebyl důvod v napínáku.
Pokud opravdu zjistíš, že je to přeskočený tak doporučuju důkladnou revizi rozvodu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Tak jsem to natočil na 0° (nejdelší značka na krytu proti rysce na řemenici) a značka na rozvodovém kole nesedí o 5 zubů! Přitom auto jelo v pohodě stovkou a motor jde vcelku tiše žádné klepání nebo tak ... žádnou ránu nebo tak jsem nezaznamenal při tom jak řetěz přeskočil jen to chrastilo jak blbé. Tak to jsem z toho jelen.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeskočení rozvodů 2106
Zázrak
Nebo máš písty z řemenový třináctky (pravděpodobnější) . L.
Nebo máš písty z řemenový třináctky (pravděpodobnější) . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´