Přeskočení rozvodů 2106

Moderátor: Moderátoři

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 19:49

No a co by jste mi teď poradili s mým zázračně rozdrbaným strojem za další postup? :D
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod corsair » pon led 12, 2015 20:32

Ja by som len vybral a znovu nasadil rozvodovu retaz ako ma byt
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Majo » pon led 12, 2015 20:49

to je velmi pravdepodobne. Nebol robeny vybrus motora? Napr aj ja som pri vybruse 2106 pouzil piesty pre 2105.
Keby sa piesty s ventilmi zrazili, islo by to nerovnomerne aj pri napraveni retaze, pretoze by ostavali pootvorene ventily a nemalo by to poriadnu kompresiu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Dusan » pon led 12, 2015 20:51

Ani by to nenastartoval...... 5 zuboch nejde otocit motorom lebo ventili nepustia, na origo pietoch pre 1600
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 12, 2015 20:58

Majo píše:to je velmi pravdepodobne. Nebol robeny vybrus motora? Napr aj ja som pri vybruse 2106 pouzil piesty pre 2105.
Keby sa piesty s ventilmi zrazili, islo by to nerovnomerne aj pri napraveni retaze, pretoze by ostavali pootvorene ventily a nemalo by to poriadnu kompresiu
Můžeme si v tomto případě položit i akademickou otázku: je možné, že by do řetězové 16-ky použili/instalovali (omylem) řemenový 13-kový písty? Tato otázka má smysl v případě, že motor je originál.
Ale zpátky k tématu ... . Já bych tu kontrolu rozvodu udělal. Hlavně ozubených kol, obzvláště toho na klice. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » pon led 12, 2015 21:00

Auto by mělo mít najeto nějakých 170 000 km ale historii neznám možná se tam už nějaký výbrus dělal i když jsem myslel že tam bude spíš všechno původní. Zkusím shodit řetěz zkontrolovat ozubené kola a složím to jak to má být a uvidím jak to pojede. Jen se mi to celé nějak nezdá. Blbý dotaz je nějaká možnost bez demontáže hlavy zjisti jestli jsou tam tyhle jiné písty? Třeba posvítit přes otvor pro svíčku jestli má píst nějaké vybrání nebo tak něco?
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Dusan » pon led 12, 2015 23:58

Ono teoreticky na vackovom kolese su 2 otvory, ale zeby sa to dalo poskadat inak o tom neviem. Pri povolenom napinaku by to aj tak nemalo preskocit, dole je zarazka aby nevypadol retaz, a hore je to koleso take velke ze si neviem predstavit zeby to preskocilo, navyse ani neviem ci je tolko miesta pod krytom hlavy.

V kazdom pripade nastavit na rysku na kluke, pozriet cez svieckovy otvor ci je piest 1-4 v hornej uvrati, ak nie potocit klukou aby bol, strcit mierky pod ventili 4 valca a uvidi sa kde je pes zakopany.

A poprosil by som foto toho zazraku
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod valda1971 » úte led 13, 2015 01:31

Rozhodně nejsem motorář, tak nehodlám radit, ale má zkušenost je jízda cca 8 km naprosto bez napínáku (celý ulítnul, cákal z díry olej, na volnoběh rachot, v tahu OK) a nepřeskočil. Namontoval se napínák, dopnul a bez nutnosti čehokoliv dalšího motor jezdil další tisíce. Motor 1200.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » úte led 13, 2015 06:14

Nedalo mi to a ještě jsem se ráno skočil podívat do garáže. Večer jsem se spletl, nesedí to jen o 1,5 zubu! To co jsem považoval za rysku na řemenici byl jen nějaký bordel. Takže se omlouvám za zmatky, auto není zázračné jen já pitomý :D Je možné že to dělá jen pořádně vytahaný řetěz? Případně co myslíte mohlo se to při takovéto odchylce ťuknout? Díky za rady :)
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Marek » úte led 13, 2015 09:43

Vašátor píše:Já docela pochybuji, že by řetěz přeskočil. Přecejen se jedná o řetěz a ne o řemen. Navíc u přeskočeného řetězu o dva zuby se motor ve většině případů již potká.


Řetěz úplně klidně přeskočí. Je to sice málo pravděpodobné, ale pokud se sejde víc aspektů najednou (vytahaný a povolený řetěz plus ojetá ozubená kola), klidně přeskočí.

Potkat se nemusí. Pokud řetěz přeskočí tak, že vačkový hřídel jde za klikovým, nepotká se to ani přeskočené o tři zuby. Naopak ovšem ano - tam stačí zub a je to. Jenže pokud to bylo povolené či vytahané, potažmo obojí, dějí se tam takové věci, že se to těžko popisuje.


Pokud se to potkalo, pozná se to již při samotném zvuku motoru při roztáčení startérem. Dobré by bylo proměřit kompresi. Ovšem jako první se musí vyměnit kompletně celé rozvody, to znamená řetěz, napínač a všechna tři kola, teprve potom řešit ostatní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » úte led 13, 2015 10:09

Ok díky myslím že to asi uhlo správným směrem. Zvuk to má i teď celkem v pohodě. Udělám komplet rozvody, ve faq je na to parádní návod a pak se uvidí co to bude dělat. Díky.
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Majo » úte led 13, 2015 13:09

kamarata dotiahli z Rumunska na lane - zlomil sa napinak a zrazilo sa to, takze bez debaty preskoci :) Tiez to bol motor 2106(v nive)

O 1.5 zuba je to pri seriovom motore vacsinou v pohode...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Marek » úte led 13, 2015 15:42

Kamošovi se nakopla 2101 před lety. Ono je to vlastně jedno, o který motor se jedná - rozvody mají v principu shodné. Dokonce myslím, že motory 2101 a 21011 jsou na to náchylnější, protože mají písty v HÚ blíž k hlavě, čili stačí jim méně k tomu, aby se to potkalo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod Majo » stř led 14, 2015 09:06

A z vysokozdvihov(80kluka) su na tom najhorsie su na tom 1.5ky. Nemaju ziadne vybratie v pieste. Nie ze by 1.6 a 1.7 mali, je to skor "priehlbinka", kvoli kompresnemu pomeru, ale pri troche stastia....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Příspěvekod camlik » úte led 20, 2015 12:28

Tak jsem motor rozhodil a nepotkalo se to :D ... to jen tak pro uplnost
camlik
 
Příspěvky: 77
Registrován: stř črc 16, 2014 17:37

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků