Vysoka spotreba

Moderátor: Moderátoři

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod JmJ » pát led 09, 2015 10:04

corsair píše:Dobre, tak mam sadu tesneni, trysiek a membranok do karbu, dokaze to vymenit laik? Vymenit to samozrejme dokazem ale nastavit asi nie. Zacnem termostatom a rozdelovacom teda.


Fajn.

U karbecu zkus, jestli pri pridani plynu ti z boku karbu pobliz vstupu paliva netece benzin (seslapni pri vyplem motoru plyn parkrat po sobe). To je prvni vec. Zkontroluj, jestli celkove nekde neni nejaky unik paliva kolem hadicek v motorovem prostoru. Vymenit ostatni tesneni a membrany zvladnes, jedine, co se hur serizuje je hladina v plovakove komore, ale taky to neni nejaka hruza. To je horsi nastavit predstih bez stroboskopu. Co se termostatu tyka, tak treba vyfot stav ukazatele teploty rekne po ujeti 30 km. Pak ti urcite nekdo povi, jestli je to ok nebo ne. Pokud mas v rozdelovaci nejake polamane pruzinky, tak take vymen. Pokud si nejsi jist, tak vyfot a ukaz co se ti nezda. Jinak pokud mas 2107, tedy asi 1.5 motor, tak vem pruzinky zase jen z rozdelovaci pro 1.5/1.6 motor. Mozna jsou stejne i pro motory 1.2/1.3, ale ja bych to neriskoval.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod Vašátor » pát led 09, 2015 12:40

U karburátoru je největším problémem kroucení se přírub a víčka. Pokud tyto nebudou na sobě přesně sedět, výměna těsnění je k ničemu. Všechny díly karburátoru na sobě musí lícovat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod corsair » pát led 09, 2015 13:34

Karbu sa nerad chytam, hlavne toho ozonu. Na skodofke som komplet rozobral (aj trysky vsetko) karb. pretesnil zlozil nastavil aby to slapalo a slapalo to lepsie ale spotreba sa zvysila o 1,5l a pritom vstko som tak isto zlozil. Na Lade je ale iny karburator zlozitejsi podla mna.

Ale dalsia otazka su optimalne otacky, ked idem 2-2,5tis je to OK? Alebo radsej podradit?
Vcera som to trosku hnal, chcel som sa rovnat "novodobym" autam a aj som sa plusminus rovnal + nejake hrabanice na snehu a spotreba sa mi zdala tiez vcelku dobra, ale to je len odhad podla rucicky lebo som netankoval presiel som 300km, este 120 aj viac km by sa dalo spravit na tom. Rucicka je cca v polovici medzi hranicou rezervy a polovicou nadrze. Tu sa mi zda ze aj palivo ma (velky) vplyv na spotrebu.

Dnes zajtra skusim stroboskopicku skusku.

corsair píše:Spotreba na dlhej trase mi vysla velmi vysoko, cca 10,5l/100km, to je hrozne moc...
Mohlo to byt sposobene benzinom neznamej kvality?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod tomass » pát led 09, 2015 14:42

Teploměr mám teď v zimě taky na rozhraní bílého a zeleného pole. Lepší je když je přesně na začátku zelenýho, ale to není úplně směrodatné. Jsou nějaké výrobní tolerance na čidle, měřáku atd.

Když je termostat ok, tak se mi ohřeje motor 1500 ccm na provozní teplotu teď v zimě za cca 2-2,5 km při úplně normální jízdě po rovině. Sytič Ti nebude držet zvýšené otáčky, pokud máš manuální a vypneš ho. Já mám automatický. Ta "vazelína" v difu podle mě udělá max. 0,2-0,3 litru, tedy asi jako lehce přibržďující brzdová destička. Když jí máš novou, tak to přece nebudeš vypouštět, ne ? Zabývej se tím, až bude černá, co tam dáš příště.


pro JMJ a Vašátora:
Gumy: když se podíváš na pneu při doporučeném huštění pro auto, jsou boky vyvalené ven - zvláště u přední nápravy. Tzn. vnitřní část vzorku nevypadá tak jako nezatížená a lamely jdou do sebe a nezabírají tolik. I když je celková plocha větší, pneu nezabírá správně. Když se nahustí víc, lamely se nesvírají a i při menší ploše pneu zabírá a boky se neprohýbají tolik. Když se přehustí moc, je to taky špatně. Proč ale výrobce pneu uvádí max. tlak 300 kpa a max. zatížení skryté v kodu např. 390 kg na kolo ? Je potřeba si uvědomit, že skoro každé auto je při obsazení na té plné hmotnosti pro danou pneu, ale plný maximální povolený tlak nemá.

Když jedu s autem přes příčný prahy a mám tlak 2,2-2,4 dupe to jako svině, auto se "vlní" na nerovnostech i na zdánlivě rovné silnici, je obtížnější udržet přímý směr, na místě jde řízení dost ztuha. Pozoroval jsem to u více aut, včetně dodávek.
Když mám 2,8 tak auto dupe přes příčné prahy výrazně méně, řízení jde lehčeji a auto se tolik nevlní, na místě jde řízení výrazně lehčeji.
U pneu nejde jen o plochu, ale při menším huštění se více prohýbají boky pneu a to způsobuje odpor pro jízdu a pneu se víc zahřívá a boku jsou víc namáhány.
Pro příklad: jednou jsem jel s prázdným přívěsem Sport-Jacht s malými kolečky. Přívěs váží asi zhruba 90 kg. Jedno kolečko bylo dobré a druhé uteklé asi na polovinu. Jel jsem cca 20 km/h rychlostí, 800 metrů k pumpě na huštění. Na tom uteklém kolečku jsem na boku pneu neudržel ruku jak to pálilo ! Teplota boku byla horká jako radiátor topení, měla přes 60 st. Celsia !

S Fiatem 126p jsem jezdil s Barum OR 57 s tlakem 3,4 Atm (na pneu byl max. tlak 3,5 Atm) a na palubce bylo psáno huštění 1,6 a 1,8 atm a to by byly kola napůl upuštěný - tak by se na moderních pneu jezdit vůbec nedalo. Ověřil jsem si, že menší adheze pro brždění nebyla i když to nemusí být u každého auta stejné. Jezdil jsem s tím autem denodenně 12 let do práce i na náledí a za veškerých městských kalamit a rozsolených klouzavých břeček.
Co potom malé dodávky, kde se široká pneu hustí na 3,5 - 3,8 Atm ? Mívají samolepku na blatníku. Tam nedochází k průhybu boků skoro vůbec. Řeč je o předních pneu dodávek.

Už dávno není doba před 30 lety, kdy se radiální pneu OR6 hustily na Ladě na 1,8 Atm. 2,2 Atm je podle mě dnes taky málo. Hustil bych v rozpětí 2,5-2,8 Atm. Jak vpředu tak vzadu. 3 Atm nemůžou uškodit - výrobce pneu to povoluje a zatížení vozu plně odpovídá. Pokud jsou vpořádku tlumiče, nemůže být problém. Jde o teplotu za studena a se zvýšením tlaku o 0,2-0,3 Atm vlivem teploty výrobce počítá.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod Majo » sob led 10, 2015 08:50

2.8 baru je doporucene hustenie plne nalozeneho baworaka 1800-1900kg aj to len vzadu. Fukat zigula nad 2.4(co uz je dost) je extrem...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob led 10, 2015 09:40

Abych neurazil, je to dle mne zkrátka hloupost. Ale každý má své přesvědčení a zkušenosti.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod corsair » sob led 10, 2015 09:44

2,5atm tam mam koli:
- otáčaniu volantom
- znizeniu spotreby
- "plávaniu" pocas jazdy na doporucenom tlaku, aj na 2,2to nebolo celkom ono
- doporuceniu pneuservisaka

Oplatilo by sa menit (z hladiska spotreby) ozon2107 za jikov edsr?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod JmJ » sob led 10, 2015 10:03

corsair píše:Oplatilo by sa menit (z hladiska spotreby) ozon2107 za jikov edsr?

nestras s jikovem. pokud uz bys chtel menit karbec, tak za solex2107. jinak se zadne zmeny nepripousteji.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod Vašátor » sob led 10, 2015 13:58

Tomasi, trošku pleteš hrušky s jabkama. Předepsané huštění výrobcem pro vozy VAZ je udáno pro pneumatiky diagonální. Což samozřejmě u pneumatiky radiální dost dobře použít nejde a proto většina rozumných lidí hustí pneu u žigulíka okolo 2,2bar. Maximální tlak v pneu je také pěkný údaj, ale jedná se o tlak maximální - povolený pro pneumatiku. Tlak pro daný vůz nemůže zafat nikdo jiný, než a pouze výrobce vozidla. Nejen dle udaného tlaku pneumatiky se následně dělá kupa testů bezpečnosti, brzdná vzdálenost, "losí" test. Pokud pneumatiky přehustíš, brzdná vzdálenost se díky nižší adhezi prodlužuje a dále není vůz tak stabilní. Předepsaný tlak výrobcem vozu není jen tak pro srandu.

P.S. Tebou zmíněný váhový index 75 se používá hlavně pro pneumatiky 145, méně často 155 a většina 165-tek má již váhový index 79 (437kg), 82 (475kg) a vyšší.

Ať si každý hustí jak je mu libo. Pokud však u Opla Corsy nahustím pneu na 2,4bar znatelně cítím, jak se auto vozí. Mám raději stabilitu ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod corsair » ned led 11, 2015 15:07

Vašátor píše:Předepsané huštění výrobcem pro vozy VAZ je udáno pro pneumatiky radiální. Což samozřejmě u pneumatiky diagonální dost dobře použít nejde a proto většina rozumných lidí hustí pneu u žigulíka okolo 2,2bar.


http://sk.wikipedia.org/wiki/Pneumatika píše:Príklad označenia pneumatiky: 165 / 70 R13 79 T znamená:

165 - menovitá šírka v mm (v skutočnosti býva pneumatika o niečo širšia)
70 - profilové číslo, hovorí, že profil (výška boku) pneumatiky je 70% jej menovitej šírky
R13 - priemer dosadacej plochy pätky pneumatiky v palcoch (písmeno „R“ označuje radiálnu konštrukciu).
79 - nosnosť pneumatiky (79 zodpovedá 437 kg)
T - kategória rýchlosti (T=do 190 km/h


Podla tohoto mi dojde ze mam radialne pneu tak by som mal fukat 1,6 vpredu a 1,8 vzadu, tak som to mal a je nejde tocit volantom
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod Vašátor » ned led 11, 2015 15:34

Hmm... Tomas mě tak doblbnul, že jsem to samozřejmě napsal přesně obráceně. Už jsem to opravil.
Diagonální jsou ty starší konstrukce.
Radiální jsou novější konstrukce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod tomass » pon led 12, 2015 12:21

Necht si autor svuj prispevek sam zkrati min na polovinu. JmJ

Vašátore, jak píše Corsair, předepsaný tlak z manuálu 1,8 Atm, tak se skoro nedá otočit volantem. Je to hodnota ze 70., možná počátku 80. let, kdy byly na trhu české pneu s vzorkem OR 6 a ještě tuším OR 34. Možná ještě jeden zimní vzorek se špuntama. Pravda, je psané k radiálním pneumatikám (novější konstrukce, ale pořád z té doby). Index 390 kg jsem jen tak hodil z hlavy, nečetl jsem ho přímo na pneu a nehledal v tabulkách.
Co se týká "plavání", jsem přesvědčen, že jsi se zmýlil. Mě teda auto plave, když jsou méně nahuštěné pneu, protože se víc vlní boky a víc pruží. Řízení je v tomto případě víc "gumové", tedy a není tolik přesná reakce na otočení volantem. U Lady je takové plavání právě znát dost výrazně. Pokud jsou méně nahuštěné pneu, tak si auto plave samo a při otočení volantem někdy udělá 1-2x jakýsi doběh sinusovky a pak jede rovně. U více nahuštěných pneu nepozoruju doběh té sinusovky (užovky), případně je výrazně menší. V TP mám pneu 165 / 80 R13, tedy s vyšším bokem (používám zimní), než se používaly dřív 165/70. Ani tak se při vyšším boku a tlaku směr nerozhodí.

Kdysi byl rozšířen mýtus, že podhuštěné pneu jsou vhodné na rozbité silnice a ušetří se zavěšení kol. Je to nesmysl. Zvýší se spotřeba, pneu méně vydrží s ohledem na prolamování boků. Zavěšení se nemůže ušetřit, protože vozidlo má stále stejnou hmotnost a překonává s ní stále stejnou nerovnost. Zákon akce a reakce platí pořád. :!: S menším tlakem si člověk akorát koleduje u bezdušový pneu o vypuštění pneu (odchlípnutí od disku) při nešikovném nájezdu přes obrubník, třeba na parkovací stání při částečném stání na chodníku. Znám několik lidí, co se jim to stalo a vyjímkou nejsou ani dvě ušlý kola najednou. :!:

Zkráceno. dík.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod corsair » pon led 12, 2015 13:53

Dobre, dobre, to ze plave po ceste v kolajach som si vsimol, neda sa vsade jazdit 90 :D

Aky je rozdiel medzi rozdelovacmi 2101 2103 a 2107?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod tomass » pon led 12, 2015 14:07

Nebudu tvrdit, že se nedá, když dá. :) Je to o stavu auta a řidiči. Když se řidič nebo auto na 90 km/hod na takové silnici necítí, je správné jet pomaleji, o tom není pochyb. V opačném případě by to nemuselo dopadnout dobře.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Vysoka spotreba

Příspěvekod Vašátor » pon led 12, 2015 14:46

Tomasi, pokud tím "jsem přesvědčen, že jsi se zmýlil" myslíš můj dodatek o Oplu Corsa a huštění 2,4bar, věř, že jsem se nezmýlil. Ale asi se nechápeme. Já totiž nepíši o plavání, ale o vození se vozu po silnici. Auto neplave, to máš pravdu. Neplave ani u mého huštění na 2,1bar a neplave ani při huštění předepsaného výrobcem tuším 1,9bar. Pokud však nahustím na oných 2,4bar, vůz se po silnici vozí - pneumatika v zatáčce lehce klouže po asfaltu. Nemá takovou adhezi. A já raději adhezi v zatáčce, protože méně brždění + rychlý plynulý průjezd zatáčky = úspora na palivu :mrgreen: :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron