Oprava zapečených píst. kroužků
Moderátor: Moderátoři
Oprava zapečených píst. kroužků
Ahoj, zjistil jsem, že mám zapečené pístní kroužky. Chci se zeptat, jestli je lepší dát na opravu motor s kroužkama a nebo vyměnit komplet celý motor. Co se vyplatí a co je lacinější?
Předem děkuji za rady.
Předem děkuji za rady.
Jak jsi zjistil ze mas zapecene pistni krouzky?
No me kdysik jeden postarsi mechanik poradil nalit do valcu petrolej a nechat chvilku pusobit,treba pres noc,rano tam dolit a klikou protocit,ze by se snad mohly uvolnit.Ale potom musis vymenit olej nez to nastartujes.
No me kdysik jeden postarsi mechanik poradil nalit do valcu petrolej a nechat chvilku pusobit,treba pres noc,rano tam dolit a klikou protocit,ze by se snad mohly uvolnit.Ale potom musis vymenit olej nez to nastartujes.
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
2103 model 77 Bila pani
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Šubi píše:No, zjistil jsem to podle toho, že když otevřu víčko na dolévání oleje, tak z toho fouká vzduch. Dnes jsem se ptal i v autoopravně a tam mi řekli, že je to tohle.
Jenže trochu to fouká vždycky. Záleží na tom jak moc to fouká,jestli pravidelně a jestli to fučí při vyšších otáčkách jak fukar nebo jen tak středně...a co je to středně žejo...a co když vyndáš měrku na olej?Fouká to hodně i tam?
To co popisuješ poukazuje na netěsnost pístních kroužků. To ovšem neznamená, že budou zapečené. Už můžou být opotřebované a tudíž málo těsnit. Doporučil bych motor rozhodit a kroužky vyměnit. (shodíš vanu, odšroubuješ ojnice, shodíš hlavu a vrchem to vytáhneš). Než nějaké laborovaní, asi bych udělal toto.
Jinak pístní kroužky stojí kolem 500Kč. Hlavně ne Polský
Jinak pístní kroužky stojí kolem 500Kč. Hlavně ne Polský
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
NO tenhle problem jsem resil, na 4. pistu jsem mel rozlamany krouzky a samotnej pist byl pekne spalenej.Taky jsem uvazoval jestli to nevyhodit cely, ale nakonec jsem to dal do seriozniho servisu (kde nad Ladou neohrnujou nos).Prislo se pri tom i na prasklinu v hlave,kterou se dostava olej do valce.Takze kdyz to zhrnu: zavareni hlavy,vymena pistu + krouzku na nem,novy olej s filtrem, serizeni veltylu, nova gufera na nich.Cena i s praci 4500,- Ale stalo to za to,chodi jak vino.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Milý zlatý Šubi.
Všechny Lady foukají jako prase. Je to dáno konstrukcí motoru a nedá se s tím nic dělat.
Pokud Ti ovšem vylítla měrka, je ten tlak neúnosný a pak je to na opravu.
Teoreticky by mohlo stačit vyměnit pouze kroužky. Zda jsou písty poškozené poznáš až po jejich demontáži.
V žádném případě Ti ale nemůžu doporučit použití polských nebo ruských kroužků, jejich kvalita je tak mizerná, že za pár tisíc km to budeš dělat znovu. Doporučuji Ti GOETZE. Jejich cena je sice trojnásobná, ale za kvalitu se platí.
Všechny Lady foukají jako prase. Je to dáno konstrukcí motoru a nedá se s tím nic dělat.
Pokud Ti ovšem vylítla měrka, je ten tlak neúnosný a pak je to na opravu.
Teoreticky by mohlo stačit vyměnit pouze kroužky. Zda jsou písty poškozené poznáš až po jejich demontáži.
V žádném případě Ti ale nemůžu doporučit použití polských nebo ruských kroužků, jejich kvalita je tak mizerná, že za pár tisíc km to budeš dělat znovu. Doporučuji Ti GOETZE. Jejich cena je sice trojnásobná, ale za kvalitu se platí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Já se setkal i s pár kouskama, u kterých to nefoukalo vůbec. Slovy vůbec
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf píše:Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor . W.
no, tak to potom aj moju 17ku Je to divne, no vobec to odtial nedymi, dokonca mam po 8tkm cisti filterbox, ani stopy po oleji. A takisto sviecky su ako nove, takze ani popri kruzkoch olej neprejde. Ze by rusaci vylepsili technologiu(alebo zohnali lepsie kruzky)?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Majo píše:Wolf píše:Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor . W.
no, tak to potom aj moju 17ku Je to divne, no vobec to odtial nedymi, dokonca mam po 8tkm cisti filterbox, ani stopy po oleji. A takisto sviecky su ako nove, takze ani popri kruzkoch olej neprejde. Ze by rusaci vylepsili technologiu(alebo zohnali lepsie kruzky)?
nemuze to fakt nejak souviste treba s tim, ze 1.7 byli delany s katem a pro splneni nejakych narocnejsich norem? ze by bylo nutne motor upravit/vyrobit tak, aby neslo zpet do sani tolik bordelu? ze by to tedy opravdu nejak vylepsili .
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Já se na tohle poslední dobou celkem koukám a již jsem viděl nedýmící 2101, 2105, 21061 .... takže všechno "starý" koncepce motoru. No, on je to defakto sice pořád stejnej motor, ale myšleno jako ve starejch modelech
Wolfe: Na Tvuj motor se rad podivam, zatím jsem měl tu čest jen z venku a je to prostě nádhera
Wolfe: Na Tvuj motor se rad podivam, zatím jsem měl tu čest jen z venku a je to prostě nádhera
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/