Oprava zapečených píst. kroužků

Moderátor: Moderátoři

Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Oprava zapečených píst. kroužků

Příspěvek od Šubi »

Ahoj, zjistil jsem, že mám zapečené pístní kroužky. Chci se zeptat, jestli je lepší dát na opravu motor s kroužkama a nebo vyměnit komplet celý motor. Co se vyplatí a co je lacinější?
Předem děkuji za rady.
zigulman
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zigulman »

Jak jsi zjistil ze mas zapecene pistni krouzky?
No me kdysik jeden postarsi mechanik poradil nalit do valcu petrolej a nechat chvilku pusobit,treba pres noc,rano tam dolit a klikou protocit,ze by se snad mohly uvolnit.Ale potom musis vymenit olej nez to nastartujes.
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Šubi »

No, zjistil jsem to podle toho, že když otevřu víčko na dolévání oleje, tak z toho fouká vzduch. Dnes jsem se ptal i v autoopravně a tam mi řekli, že je to tohle.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Šubi píše:No, zjistil jsem to podle toho, že když otevřu víčko na dolévání oleje, tak z toho fouká vzduch. Dnes jsem se ptal i v autoopravně a tam mi řekli, že je to tohle.

Jenže trochu to fouká vždycky. Záleží na tom jak moc to fouká,jestli pravidelně a jestli to fučí při vyšších otáčkách jak fukar nebo jen tak středně...a co je to středně žejo...a co když vyndáš měrku na olej?Fouká to hodně i tam?
Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Šubi »

Tak fouká to dost na volnoběh. Olejová měrka vylítla za jízdy, že byla ucpaná hadice k sání a to zařízení co tam je. Jinak málo to beru, ale moc to ne. Papírek se tam neudrží.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

To co popisuješ poukazuje na netěsnost pístních kroužků. To ovšem neznamená, že budou zapečené. Už můžou být opotřebované a tudíž málo těsnit. Doporučil bych motor rozhodit a kroužky vyměnit. (shodíš vanu, odšroubuješ ojnice, shodíš hlavu a vrchem to vytáhneš). Než nějaké laborovaní, asi bych udělal toto.

Jinak pístní kroužky stojí kolem 500Kč. Hlavně ne Polský :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

NO tenhle problem jsem resil, na 4. pistu jsem mel rozlamany krouzky a samotnej pist byl pekne spalenej.Taky jsem uvazoval jestli to nevyhodit cely, ale nakonec jsem to dal do seriozniho servisu (kde nad Ladou neohrnujou nos).Prislo se pri tom i na prasklinu v hlave,kterou se dostava olej do valce.Takze kdyz to zhrnu: zavareni hlavy,vymena pistu + krouzku na nem,novy olej s filtrem, serizeni veltylu, nova gufera na nich.Cena i s praci 4500,- Ale stalo to za to,chodi jak vino.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Podle me je lepsi si udelat GO na svem motoru a nejkych 200tis by mel byt klid ...

Muj motor ma najeto neco malo pres 20tis a to "foukani" tam mam taky. A pistni krouzky mam jeste original ...
Deli
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Milý zlatý Šubi.

Všechny Lady foukají jako prase. Je to dáno konstrukcí motoru a nedá se s tím nic dělat.
Pokud Ti ovšem vylítla měrka, je ten tlak neúnosný a pak je to na opravu.
Teoreticky by mohlo stačit vyměnit pouze kroužky. Zda jsou písty poškozené poznáš až po jejich demontáži.
V žádném případě Ti ale nemůžu doporučit použití polských nebo ruských kroužků, jejich kvalita je tak mizerná, že za pár tisíc km to budeš dělat znovu. Doporučuji Ti GOETZE. Jejich cena je sice trojnásobná, ale za kvalitu se platí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já se setkal i s pár kouskama, u kterých to nefoukalo vůbec. Slovy vůbec :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:...Všechny Lady foukají jako prase....

V tom s Tebou Marku nesouhlasim.
Vašátor píše:Já se setkal i s pár kouskama, u kterých to nefoukalo vůbec. Slovy vůbec :lol:

Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor :) . W.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Wolf píše:Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor :) . W.

no, tak to potom aj moju 17ku :) Je to divne, no vobec to odtial nedymi, dokonca mam po 8tkm cisti filterbox, ani stopy po oleji. A takisto sviecky su ako nove, takze ani popri kruzkoch olej neprejde. Ze by rusaci vylepsili technologiu(alebo zohnali lepsie kruzky)? :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Majo píše:
Wolf píše:Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor :) . W.

no, tak to potom aj moju 17ku :) Je to divne, no vobec to odtial nedymi, dokonca mam po 8tkm cisti filterbox, ani stopy po oleji. A takisto sviecky su ako nove, takze ani popri kruzkoch olej neprejde. Ze by rusaci vylepsili technologiu(alebo zohnali lepsie kruzky)? :)


nemuze to fakt nejak souviste treba s tim, ze 1.7 byli delany s katem a pro splneni nejakych narocnejsich norem? ze by bylo nutne motor upravit/vyrobit tak, aby neslo zpet do sani tolik bordelu? ze by to tedy opravdu nejak vylepsili :-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já se na tohle poslední dobou celkem koukám a již jsem viděl nedýmící 2101, 2105, 21061 .... takže všechno "starý" koncepce motoru. No, on je to defakto sice pořád stejnej motor, ale myšleno jako ve starejch modelech :lol:

Wolfe: Na Tvuj motor se rad podivam, zatím jsem měl tu čest jen z venku :lol: a je to prostě nádhera :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já foukám taky dost, ale ruku tam udržim :-D

Asi by to taky časem chtělo, no.... zdá se, že olej to ale nežere.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“