Znáte to: Neřešitelný problém hoši. Já to nejdu dělat...
Takhle si nějak připadám. Jde o odvětrání klikové skříně a nebudu zakládat nové téma, proto dávám sem.
Zdánlivá maličkost, v mém případě tragedie.
Motor 2106, necelých 3000 km po generálce (bez výbrusu, ten byl před 40 000 km), minerální olej Mogul GX 15W-40. A teď jde o to.
Z klikové skříně to děsně fouká a jde tam odvětráním spousta smradu a bordelu.
Celou dobu zajíždění jsem měl problém s olejem ve filtrboxu. To vygradovalo minulý týden, kdy po sundání víka byla ve filtrboxu louže oleje, v tom utopený filtr, hrůza. Karburátor samozřejmě zasviněný a tak dále. Dobře. Vše vyčištěno a dál jsem udělal úpravu odlučovače oleje dle Tůmy (seříznutí nátrubku, protože se to skládalo z dílů z několika motorů a nějak se tam pravděpodobně dostal původní dlouhý odlučovač) a pootočil jsem odlučovač trochu stranou, aby výstupek na hadici do filtrboxu nebyl přímo proti díře v tom vsazeném plechu v bloku motoru. Dál jsem dal do hadice molitanovou kostku z filtru z Focusu, je to takový hrubý filtr a trochu to tlumí proudění těch spalin do filtrboxu. A dvě zhášecí spirály.
Výsledek byl ten, že sice do filtrboxu olej nešel, ale při zkušební jízdě mi to přetlakem vyhodilo měrku oleje, takže půlka motor. prostoru zablitá od oleje. Skvělé. V dalším kole jsem zatížil měrku závažím, aby ji to nevytlačilo znovu. To už se nestalo, ale stejně kolem měrky v bloku olej uniká, na volnoběh to z vany po vytažení měrky hodně fouká. Spotřeba oleje je příšerná, odhadem zatím asi litr na 1000 km. Samozřejmě auto hrozně smrdí po oleji, nejde si pomalu ani otevřít okýnko. Po odpojení hadice odvětrání z filtrboxu to spaluje naprosto čistě a beze smradu.
No a teď bych se rád zeptal vás, odborníků, co s tím mám dělat? Hodit ten motor do šrotu a dát tam tichou patnáctku, jako to mají ti šťastnější? Nebo zahodit rovnou i s autem? Dát tam bezkontakt, aby to líp spalovalo? Jít se střelit?
U 2105 žádný z těchto problémů není a nebyl a to ani bezprostředně po tom, co se dělaly kroužky. Jinak jsem dnes na dálnici zjistil, že vymáčknout z toho 140 km/h je docela problém - 4500 otáček a dál už to tak nějak nejelo. Třináctka proti tomu letí jak z praku.
Předem děkuji za nápady, jak se posunout dál.