Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Moderátor: Moderátoři

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod corsair » stř lis 26, 2014 09:37

Nastavis odtrh, potom predzapal a dostelujes na to karburator (cca800ot), tak som to ja robil...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Marek » stř lis 26, 2014 11:39

Mohou být špatně nastavené pružinky regulátoru odstředivé regulace. To je častý jev. To má na pružnost motoru, spotřebu a výkon největší vliv.
Jenže pokud nevíš, jak mají být správně a nemáš s tím zkušenosti, nikdy to nenastavíš dobře.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod lani » pon úno 23, 2015 14:43

Mam karburator 2107-1107010, viete mi povedat ako ho zostelovat? Mam stale cierne sviecky. Plavak je nastaveny na 6,5. Dalej nevstrekuje mi akceleracna pumpicka, vymenil som membranu, kanaliky su prefuknute plne priechodne a aj triska v komore.
Na 3 a 4 valci som spozoroval, ze sviecky su z polovice mokre, pritom auto ide normalne a palia. Cim to moze byt?
lani
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Marek » pon úno 23, 2015 17:03

Černé svíčky může způsobovat bohatá palivová směs, stejně tak spalování oleje nebo nafty (pokud je v benzinu).

Mokré svíčky způsobuje moc paliva.

Seřídit karburátor není jednoduché. Mnoho lidí si ovšem myslí opak. Zpravidla ti, kteří to neumějí ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod lani » pon úno 23, 2015 17:43

Marek...ziadno si mi nepomohol.
Cierne su od bohatej zmesi. Mokre su len na valci c.3 a 4 a to len polovica, ta oproti nasavaciemu ventilu. Preco len 2 a preco mokre? Keby od zmesi snad by boli vsetky mokre. Dufam, ze netecie do hlavy, zatial som sa moc nevozil.
Ak mi chces pomoct, povedz mi na co je tryska kolmo na pravy blatnik a ta sikmo. Ked som ho obzeral myslim, ze ta sikma je na bohatost zmes. Je to len zaluba, ale tych karburatorov som sa uz nanastavoval dost. Vzdy len podla farby sviecky, to je najistejsie a nikdy nebol problem. Nikdy som ale nerobil stareho rusa.
lani
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Yellow01 » pon úno 23, 2015 17:49

Kolmá jsou otáčky, šikmá bohatost.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod lani » pon úno 23, 2015 17:53

Dakujem Yellow01, prosim Ta, az sa s tym netrapim dlho, ake su zakladne hodnoty o kolko su odtocene.
lani
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Marek » pon úno 23, 2015 18:13

Není žádný předpis, jak mají být které povolené. Každý karburátor je jiný. Pokud nevíš, jak se sluchem nastavuje bohatost ve volnoběhu, nevíš o tom nic a nehrab na to. Upřímně - nedivím se, že to zlobí, pokud o tom nevíš ani to, jaký šroub je na co. Bez urážky..... Ale měl jsem v rukách hodně aut, kde majitel myslel, že to zvládne. O to déle mi pak trvalo dát to dohromady.

Nejsou to trysky, jsou to šrouby. Nastavovat karburátor podle barvy svíček není nejjistější, ale blbost. Podle barvy svíčky určitě nic nenastavíš.

Bohatost směsi ve volnoběhu, která se nastavuje těmito šrouby, nemá nic společného s barvou svíček. Barvu svíček ovlivňuje bohatost směsi za běžného chodu motoru, ne ve volnoběhu. Ta se těmito šrouby fakt seřídit nedá.

Pokud jsou mokré dvě svíčky, mohou být vadné. Nebo kabely k nim. To, že svíčka "pálí", že na ní venku z hlavy přeskočí jiskra, neznamená v žádném případě, že pálí dobře uvnitř hlavy. Viděl jsem mraky svíček, co venku pálily jak zběsilé a po našroubování do palice byly k ničemu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod lani » pon úno 23, 2015 18:26

Spravne pod tlakom vsetky nepalia, ale tieto su nove...
Na tu farbu sviecok som hned upovedomoval, ze plavak je v norme, tiez ventil tesni. Trisky su dane ake maju byt, teda podla cisel, ci to je skutocne tak neviem. Ale mam tu jednu opravnu rusku sadu na karbec, pomenim vsetko. Neviem preto, lebo ho vidim 1 krat chapala? Isto nie. Ked ti ja ukazem napr. z citroenu, budes cucat, ze co to je. Tam je aj KONUSOVY SROB na nastavenie zmesy pri 2500 otackach. Si nevedel co? Doteraz vsetky karburatory mali zakladne odtocenie srobov.
Ako si zas prisiel na to, ze neviem ho nastavit? Zrovna volnobeh sa tymto nastavuje a skus nastavit bohatu zmes. Uvidis ako sviecky ocerneju. Ja som sa normalne pytal, kedze nikdy som ladu nemal v ruke a tento pako sa do mna namiesto rady zacne navazat. Sak pretzo sa pytam, ktory sroub je na co neee??? Ty by si nemohol robit potapaca. Ale bola by z teba dobra boja, z hlavou stale hore.
lani
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Marek » pon úno 23, 2015 18:29

Pane, važ slova, prosím!!! Pokud mě chceš nazývat pako, nemáme se o čem bavit. Asi nevíš, s kým mluvíš!!!

Jestliže neumíš pouhým pootočením regulačních šroubů rozeznat, který je na co, pak tomu nerozumíš, na tom trvám. Protože člověk, co tomu rozumí, ihned a okamžitě rozezná šroub bohatosti od šroubu volnoběhu - stačí jedním a druhým za chodu pootočit. Takže trvám na tom, že tomu nerozumíš.

Pokud chceš poradit, musíš být schopen přijmout kritiku. A pokud říkám, že ten motor nenaladíš, protože s největší pravděpodobností je tam problém, který vůbec nesouvisí s nastavením karburátoru - čili pokusem o nastavení karburátoru bys dělal pouze zmatečnou a zcela zbytečnou práci - tak na to můžeš vzít jed.

Dělám do motorů přes pětadvacet let, zejména do motorů starých. Co mně prošlo rukama, to Ty jsi pravděpodobně ani neviděl ;-). Pokud to tedy chceš vědět - abys věděl, s kým mluvíš.

Pokud chceš poradit, jak na to, neměl bys lidi, co o tom opravdu něco vědí, nazývat pako - oni to neradi čtou a asi těžko pak nezištně poradí. To by pochopil myslím i blbec. Chceš ode mě poradit a nato mě nazveš pako? No nevím, jestli se mi vlastně chce Ti poradit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod lani » pon úno 23, 2015 18:50

A ty vis s kym mluvis??!!!
Este som ho neladil ani som nemal este moznost, pytam sa dopredu, zial normalne si my este neporadil. A coze sa zaoberas len starymi haraburdami?
Fakt to nema vyznam. Na disk. forach bezny jav. Nieco sa spytam a vacsinou sa vzdy najde nejaky chytrak, co neodpovie, neporadi, ale zacne trubit dve na tri. Osocovat,podcenovat, dodrbavat, robit sa chytry, ze len on to vie. Ako raz na skodahome. Nieco som sa pytal a chcel som vediet detaily ako to funguje. Jeden 3 rocak atomechanik inteligent mi zacal bezdovodne nadavat, co sa do toho rypem, to len vyskoleny automechanik moze, nech sa drzim rady povolanych, pritom mi nikto niec este nepovedal. Toho uz ja admin napúomenul a povymazaval mu prispevky hrubeho zrna. Ja som sa slusne spytal, povedz mi ako si mi poradil??????? A to robis stare motory 25r. Moc ich uz isto nieje, najmladsi urcite nie si , mal by si vedomosti odovzdavat. Mne vobec nie je zatazko prijat kritiku, len by som za nou chcel bodku v 1 prispevku a potom radu vies?
lani
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Marek » pon úno 23, 2015 18:53

Já nedělám JEN starší vozy. Dělám i nové a zánovní. Dělám I starší vozy, a to dnes umí málokdo ;-).

Pokud tak dobře rozumíš autům, pak jistě víš, že seřizování karburátoru je až ta úplně poslední věc na celém seřizování motoru. Takže dokud nebudou seřízené ventily, kompletní zapalování a rozvod, nemá cenu s tím nic dělat.

Spousta lidí se (zcela mylně) domnívá, že Lada snese všechno, protože je ruská. Že na to stačí jít s kladivem a šroubovákem. Takhle opravdu ne. Lada je na seřízení nesmírně náročná a citlivá.

Čím jsi měřil úhel sepnutí kontaktů, jak jsi jej seřizoval? Čím a jak jsi nastavoval předstih ve volnoběhu? Čím jsi kontroloval křivku předstihu v závislosti na otáčkách motoru? Kde máš jistotu, že nové svíčky jsou dobré svíčky? Kde máš jistotu, že vn kabely jsou v pořádku? Jaké velikosti trysek a vzdušníků jsou v karburátoru? Je to originál osazení, nebo do toho někdo hrabal?
Co ukostření motoru? Dobíjení alternátoru je v pořádku?

Zdá se Ti, že se ptám na blbosti? Pokud ano, pak nerozumíš motorům a nebudu se obtěžovat Ti radit se seřízením. Pokud tušíš, proč se ptám, odpověz - třeba se někam dostaneme.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod JmJ » úte úno 24, 2015 08:15

Panove, ze ja vas rozesadim!

Marku, prosim te, zadny uceny z nebe nespadl a neni mozne kazdemu psat, ze pokud sam od sebe nevi, ktery sroub je ktery, tak na to nema sahat. Kdybych to vztahl na sebe, tak se zigula nesmim dotknout ani v sameteve rukavicce, protoze vzdy kdyz neco opravuju, tak volam na vsechny strany, jak to vlastne mam spravne slozit :-). Takze bych te prosil, mene unahlenych reakci a vice trpelivosti a zaroven je zcela zbytecne tu vypisovat, co kdo umi a numi opravit a kdo ho ma vetsiho. Bud dotycny tvou radu prijme, nebo picuje a pak na nej nakaslat.

A pana Lani bych prosil o prece jen vice skromnosti a slusnosti a hledani chyby v nedorozumeni prvni u sebe. Na foru si novy a nevim jak kdo jiny, ale ja ocekavam, ze nove prichozi clovek do spolecnosti se chova spise zdrzenlive.

Timto tedy osobni veci konci a bavte se jen k veci a slusne.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod lani » úte úno 24, 2015 08:20

Nie nepytas sa blbosti, konecne sa snazis poradit dam sem aj problem z druhej temy. Dobijanie je v poriadku, kondak meneny, ventily nastavene. Zapalovanie nastavene na 5 stupnov + staroba dielov 7 stupnov. Stroboskop uz nemam, nemyslel som, ze ho este budem kedy potrebovat. Malym som spravil policajny blikac lol. Namiesto toho mam original diagnostiky. Naposledy som robil interface na landi renzo...
Zapalovanim som skusal pootacat mierne na kazdu stranu. Striela stale tak ci tak. Dynamicky predzapal by mal fungovat. Strunky dobre, nezadrhava. Kable nove, palec dobry, spravne ohmy,sviecky nove tepelne dobre. Po tme nic neiskry.
Karburator neni novy, presiel viacerymi rukami, podla cisel su trisky spravne, ak ich nikto neprevrtal. Pokusne som znova dal sedr, pomenil som vzdusniky a sviecky obeleli. Striela vsak stale rovnako, ale na sedr podstatne viac. Uz rozmyslam nad inym motorom.
Ukostrenie som prekostril ako prve, rozvody nastavene dobre. A este zapalovanie je bez podtlakovej regulacie.
lani
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 24, 2015 08:41

lani píše:... Striela vsak stale rovnako, ale na sedr podstatne viac ... .
Potom bych se znovu zaměřil na seřízení ventilů a jejich vůli, zkusil bych změřit kompresi.
Na ventilech může být malá, žádná nebo i "mínusová" vůle = (některý sací) ventil je stále pootevřený a proto střílí do sání.
Další možnost je podpálený sací ventil = stále otevřený, válec nemá kompresi ... .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků