Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

Ahoj. Mám dotaz na karburátor DAAZ 2107-1107010, víte někdo průměry trysek a seřizovací míru plováku? Díky.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

2107-1107010-20

Palivová tryska 112/150
Vzdušník 150/150
Přechodové trysky 50/60
Vzdálenost plováku od víka 6,5mm
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

Super. Díky.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

Doplním - těch 6,5 mm je tam v okamžiku, kdy jazýček plovák se sotva dotkne kuličky v jrhle. Nesmí na ni tlačit.

Nejlepší je změřit přímo výšku hladiny v komoře. Je to přesnější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

Ahoj. Ještě mám jeden dotaz. Nechybí zde dvě mosazné trubičky přechodu mezi tělesy (symetricky)?

Díky za info od zkušených očí...
Přílohy
20200322_142920.jpg
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od valda1971 »

Chybí, ale ne symetricky. Jsou tam celkem 4 = 2+2 jiných průměrů. Nyní z hlavy nevím kde.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

Chybí ... Jako u většiny karburatorů...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

Pánové.......

Nechybí tam nic. Takhle je to naprosto v pořádku.

Copak první stupeň karburátoru má nějaký obohacovač? Nemá. Pouze druhý stupeň.

Navíc obohacovač není úplně přesně označení. Tenhle systém, který je umístěn paralelně na hlavní dávkovací soustavu 2. stupně karburátoru, funguje nejen jako obohacovač, ale i jako ochuzovač. Podle toho, jaké jsou zrovna provozní podmínky motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Nulašestka »

Podobný chyták jako otázka na vedoucího skladu: "Jak prodáte airbag?" :)
Marek to hezky shrnul. Ještě k hladině - měla by sahat do poloviny až lehounce za polovinu té šikmé plochy v plovákové komoře. Ty údaje o nastavení plováku jsou dneska už jen orientační, protože existuje bambilion typů těsnění pod víko různé tloušťky a po rovnání víka nebo středového dílu, případně obojího, je třeba v důsledku úbytku materiálu vzdálenost plováku od víka zmenšovat. A stejně tak zmenšovat i chod plováku, aby se nezasekával na dně prázdné plovákové komory. Když se to správně nastaví, po načerpání paliva motor na plný systíč nezhasne po prvním studeném startu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

Vojto, já bych s tímto nesouhlasil. Mám ověřené, že samotné přesné nastavení hladiny paliva není až tolik důležité. 0,5mm tam či onam neudělá na chodu motoru vůbec nic, neudělá nic ani na složení palivové směsy a rovněž neovlivní ani první start. Naopak měřit nastavení podle hladiny je značně nepřesné. Respektive je potřeba vždy před sundáním víka odpojit palivovou hadici.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

Výška hladiny je dána v toleranci 3 mm. Výrobce říká, že palivo má sahat 18 až 21 mm pod horní hranu komory, měřeno ve čtyřech rozích a spočítáno průměrem změřených čtyř hodnot. Tyto tři milimetry by na cokoli, co se týká chodu motoru, neměly mít zásadní vliv. Emise při zvýšených otáčkách to ovlivní vždy jen v rámci tolerance. Na výkonové parametry motoru to má mnohem menší vliv, než špatně nastavené zapalování.

Z vlastní zkušenosti vím, že karburátor pro motory 1500/1600 spolehlivě nakrmí 105 koní výkonu. Měl jsem motor 2103 upravený na 77 kW (na brzdě) a karburátor OZON 2107 byl originál, bez úprav, a dokonce na 2. stupni jsem měl menší palivovou trysku (130 místo původní 150). Jo, ta měla neblahý vliv na to, že motor nechtěl jít na trojku přes 7500 otáček, to je pravda...... :-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

Marek to napsal velmi pěkně. Dřív jsme měli nutkání zkoušet řešit bohatší směs drobným snížením hladiny paliva, ale nikam to nevede. Jediná možnost je změna trysek. Tovární otryskovani ne vždy funguje ideálně.
Navíc ona ta změna při rovnani karburatoru bude naprosto minimální. Víčko srovnat = zbrousit nejde z důvodu nalitku pro plovak a membranu sytice. Tělo karburatoru se pak rovna především z důvodu vytazeneho materiálu v místě šroubů víčka, vlivem velkého dotažení. Takže tělo se v ideálním případě pouze srovná do standartní výšky. Otázkou je váha plováku, ale co jsem je jednu dobu zkoušel vážit, bylo vše v toleranci.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

Ahoj. taky jsem vážil asi dest plováků a vždy OK. Jinak v Tůmovi se píše měřit vzdálenost plováku od těsnění (čili eminace jeho rozdílné tloušťky). Je to tak? Ještě se zeptám, máte nějaký relativně jednoduchý způsob kontroly správné práce podtlakového ovládání 2. stupně? U jednoho karburátoru se nemohu zbavit dojmu, že v určitém provozním zatížení se směs ochudí (je slyšet detonace a vůz hůře jede), ke konci rozsahu se pak stav srovná, tedy při nízkém a velkém v pořádku, uprostřed chudá...

Díky.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

A jeste jeden dotaz. U karburatoru s ekonomizerem, tedy elektropneumaticky ovladanym volnobeznym kanalem jsem si vsimnul, ze casto po jizde po tahlem klesani se zarazenou rychlosti a zavrenym ventilem, po pridani plynu jde chvili z vyfuku sedy kour. To je nespaleny olej? Nevsiml jste si toho nekdo?
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

Honza854 píše:Ještě se zeptám, máte nějaký relativně jednoduchý způsob kontroly správné práce podtlakového ovládání 2. stupně? U jednoho karburátoru se nemohu zbavit dojmu, že v určitém provozním zatížení se směs ochudí (je slyšet detonace a vůz hůře jede), ke konci rozsahu se pak stav srovná, tedy při nízkém a velkém v pořádku, uprostřed chudá...

Díky.

Může to mít víc příčin, které vůbec nemusejí souviset přímo s karburátorem, například předstih. Vyndej z membrány vratnou pružinou a budeš mít po problému. A taky bych doporučil vyřadit podtlakovou regulaci předstihu, stačí odpojit hadici.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“