Ahoj. Znovu jsem se po čase pustil do vychytávání much v mé 21053. Nejdříve něco k motoru. Je to 1500ccm, najeto 140tis, výměna kroužků ve 128tis. Z odvětrání klikovky kouří stejně jako z výfuku, takže jsem musel konec hadice vyhodit pod auto. Tlak na všech válcích 12bar. Je to vyběhané, ale ještě něco musí najet. Hlava snížená o 1mm. Zbytek motoru v dobrém stavu. Rozvody nové, ventily zabroušené a seřízené. Všechna těsnění těsní.
Problém je, že při vytočení motor cvrliká a chrastí. Myslím si, že jsou to detonace. Když nastavím základní předstih 5° na volnoběh motor sem tam prskne do výfuku i mimo takt. Podobně jako při zvětšení předstihu začne zakopávat a častěji prskat do výfuku. Na 2ku zřetelně cvrliká už v 60km/h. Snižováním předstihu jsem se dostal až na 3° měřené při stojícím motoru. Na volnoběh pálí pravidelně, ikdyž trochu udušeněji než při 5°. Do otáček jde o něco méně ochotně. Rozjezdy a akcelerace je při 3°docela bídná. Cvrlikání začne na 2ku až okolo 80km/h. Na natural 95 začíná při všech nastaveních předstihu cvrlikat při rychlostech o 10km nižších než při jízdě na LPG.
Rád bych, aby to jelo se základním předstihem 5°, ale současně se motor nechával vytočit. Může být něco opotřebeného na odstředivé regulaci předstihu? Nebo nějaké jiné nápady? Podtlakovou regulaci jsem zkoušel odpojit, ale nic se nezměnilo. Myslim si, že bohatost směsi mám na benzin i LPG dobrou. Na volnoběh i po plynem mi na obě paliva hoří modrým plamenem, což by mělo být OK.