Stránka 7 z 7

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát srp 04, 2017 20:13
od Vašátor
A o kterém typu karburátoru 2103 mluvíš? On totiž Tůma v jedné knížce popisuje karburátory 2103-1107010-01 a 2106-1107010 jako shodné, v jiné má rozdíly. Oba jsem zaráz v ruce neměl, takže nemohu posoudit. Každopádně karburátor 2103-1107010 je samozřejmě jiný, než 2106.

K té Tvojí spotřebě karbu 2103 versus 2106 je to velmi zajímavé. Moje 2103, s úplně prvním weberem 2103-1107010 (pozor, zde se nastavuje jiná hladina plovákové komory!) jezdí se spotřebou 7,5-8l/100km. A to zrovna na spotřebu nejezdím. Pravdou ale je, že ten karburátor měl po 63.000km tak křivé příruby, že to žralo snad 14l.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát srp 04, 2017 21:25
od Mikeš
No já měl na mysli karb 2103-1107010,ten úplně první co se montoval od začátku výroby typu 2103,ne ten modifikovaný s -01 na konci.
Ten modifikovaný -01 máš pravdu Tůma popisuje jako shodný s typem 2106-1107010,ale není to tak úplně pravda(na první pohled dle velikosti trysek možná),ale modifikovaný 2103-1107010-01 a 2106-1107010 se podle mého zjištění liší ve spodním dílu(klapkové těleso),ten 2106-1107010 má výstupní otvor směsi naprázdno přemístěný doprostřed mezi klapky prvního a druhého stupně,opět kvůli lepšímu rozprášení směsi při volnoběhu.

Jinak to rozdílné nastavení hladin u jednotlivých typů vím,je to známá věc.

Já tuhle úžasnou spotřebu měl na starém motoru,celkově nízké tlaky 0,5-0,8Mpa,zapečené kroužky a vyrezlé válce.

Teď mám na nedávno poskládaném motoru 1,8 se Solexem průměr 7,8L 8)

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob srp 05, 2017 05:34
od Cory
Na solex a 1,8 to je vela. Ten solex mas aky?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob srp 05, 2017 10:44
od Mikeš
Zdar Cory,
ten Solex mám 21073...,ale difuzory má 24x26,na 1.8 akorát :?:
Jinak dálku dle předpisů to umí i za 6,9l/100km,jenže kdo by to dlouhodobě vydržel a důchodce ještě nejsem :D
Ten průměr jsou couračky po okolí do 25km,jízdy do krámu,sprinty do práce...mě to zas jako takový dráma nepřijde.

Ale to už jsme dál od tématu takže zpět,spíš by mě tedy zajímalo jaké emise má Solex oproti Ozonu/Webru,příští rok jdu na STK takže mě zajímá jaké by měl mít ten Solex hodnoty CO,HC...ví někdo?
(vím že emise jsou dle roku výroby takže bych se měl do tolerance určitě vejít)

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: stř čer 05, 2019 15:52
od Dusan
Tak za chvilu ma cakaju emisie na 1600, rok vyroby 78, origo bol weber teraz je tam ozon. Ake hodnoty mam cakat od emisnej?

Namiesto podtlakoveho ventilu(na ktory ma ist hadicka z elektromag ventilu a magickej krabicky) tam mam mechanicky ventil na srubovak.

Tak ze by ma zaujimalo ake hodnoty treba, ziadat od technika. Ono na sk to je teraz dost divoke na ek stk.

Samozrejme novy vzduchac alej a vyfuk bude.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: čtv črc 04, 2019 20:14
od Nulašestka
Dotaz.
Na srazu jsem se babral s karburátorem. Je to OZON, první typ. Teď se mi to už podařilo naladit aspoň na první komoru, v otáčkách to nejelo nikdy a s tímto motorem nikdy nepojede, ale k tomu dotazu.
Když nastavím bohatost na málo, auto skoro nesmrdí, ale nejede, přehřívá se.
Když nastavím bohatost na víc, asi jen o 40 stupňů povolím šroub bohatosti proti chudé směsi, jede to na první komoře výborně, vůbec se to nehřeje, ale smrdí to jako po spálenině a hlavně jde smrad přes kroužky do motoru, uniká odvětráním klikové skříně, byť jsem měnil hadici a dostává se jak okny, tak výdechy v palubní desce do interiéru vozidla, s autem se nedá jezdit. Na oknech se zevnitř dělá mastný šlem už po pár kilometrech, je to pojízdná plynová komora. Jednoho to doslova otráví. A to mám dodatečně odizolovanou sací komoru vzduchu do topení. Je to už druhá lada nezávisle na sobě, kde je tento problém. Fakt je to auto na prd.

Návrhy řešení kromě výměny motoru ?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2019 15:44
od Marek
Nechci Tě urazit neb se Tě dotknout, ale patrně vůbec nevíš, o čem mluvíš. Podle mě tomu nerozumíš a vlastně děláš něco, o čem nemáš povědomí a z toho důvodu to nikdy nebude dobré.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 06, 2019 12:19
od dmatej
Tož aby nebyla nuda, začal jsem se v tom vrtat, neb včera jsem měl návštěvu krásné 2101 kluků, kteří se chystají do Rumunska, motor jim běží krásně hladce, ale prý žere 13-15 litrů, zatímco mně žere 10, ať jezdím 50 mezi obcemi na Plzeň nebo spěchám 120 na dlouhé trase.

Oba máme stejný typ OZONa, typ 2105-1107010-20, oba tak, jak jsme ho koupili nový, ale ukázalo se, že každý ho máme s jiným otryskováním a taky jsou odlišnosti v detailech.
On má rozdělovač s kladívkem, já mám bezkontakt.

Laďka mi v lednu měla problémy na emisích, po přečtení tématu už chápu proč a už mě tak netrápí svědomí - technik prohlásil, že mám chudou směs a vysoké HC. Koukám do protokolu, limit na HC měl nastavený na 500 ppm, CO na 3,5% a 4,5%. Poprvé mě vyhodil s tím že to nereaguje na šroub bohatosti. Teď bych ho kopnul.
Včera jsem se naučil seřizovat aspoň volnoběh - oproti starému weberu mají šrouby jemnější stoupání, takže se zdá, jako že auto nereaguje - točíš a točíš, motor reaguje jen pozvolna, až se mi včera podařilo, že se krásně zklidnil a předl asi 10 minut, aniž by se nějak extra hřál.

Analyzér nemám, ale naučil jsem se stoupnout si v kraťasech za výfuk, než jsem to seřídil, za pár minut jsem měl nohu černou, po seřízení "voní po fialkách" :D

Nicméně měl jsem za to, že na bohatost a spotřebu v otáčkách má největší vliv kombinace trysek a vzdušníků, teď čtu, že spíš hladina; měl jsem za to, že hladina spíš ovlivní stabilitu zásobování motoru; kdysi jsem měl plovák seřízený jen v jedné poloze a projevilo se to tak, že se zasekával - jedete, jedete, a najednou motor nechce. Chcípne to, nastartujete, jedete dál. Ale dobře, má to tedy vliv na bohatost - předpokládám, že vysoká hladina znamená příliš bohatou směs.

Co ale nevím je ideální otryskování tohohle karbecu pro 2101 1.2, našel jsem jen tohle:
https://twokarburators.ru/tarirovochnye ... 0-20-ozon/
- čili trysky 107 a 162, vzdušníky 170 a 170.

Vzhledem k tomu, že karbec je původně pro motor 1.3, očekával bych, že tohle otryskování nebude úplně ideální. Na druhou stranu ... předchozí motor s ním jezdil taky za 10, ale to jsem jezdil hlavně po dálnici s maximálkou 165 km/h a občas otáčkami, blížícími se na dvojku k 9000 ot./min., o kterých mi kdysi vyprávěl Vašátor a já mu to nevěřil, že se dá na dvojku jet stovkou :D ... teď mám další motor, nejzdravější, jaký jsem kdy měl, a tomu se až tak rychle jezdit nechce, byť točit se nechá (snažím se mu neubližovat). Předchozí začínal vydávat zvuky, tak jsem ho odstavil preventivně, aby nedopadl jako ten první, který padl v boji s efekty kouřové clony a menší exploze :-)

Vložka - pánové měli trysky obráceně. Já si je zkusmo přehodil do špatného stavu taky, auto má pořád krásný volnoběh, ale skoro se s ním nedá rozjet, dusí se. Konec vložky, experiment končí.

Dostal jsem ještě sms, že to asi pomohlo a zkusmo měřili spotřebu snad na nějakých 50 km a vyšla jim 6,75. Na takové vzdálenosti ale můžou mít i cca 30% chybu, tak uvidíme podle dalších zpráv. Nicméně já si to jdu asi přehodit zpátky :D

Čili ve finále dvě skutečná "nějak" fungující otryskování 2105-1107010-20 pro motor 1.2:
Moje: trysky 112 a 150, vzdušníky 170 a 170
Návštěva: trysky 107 a 162, vzdušníky 170 a 170

Žel zapomněl jsem si udělat fotku aut, ale aspoň jsem je opakovaně ponoukal na Ladaforum, tak se tu třeba dříve nebo později objeví ;-)

Jinak tohle by vás taky mohlo zajímat ;) https://twokarburators.ru/regulirovka-p ... stva-ozon/

Každopádně - po přečtení tohohle téma - měním stanici STK.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 06, 2019 13:24
od Cory
Skoncil som po druhom odstavci :D

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 07, 2019 06:34
od Marek
Originální osazení karburátoru 2105 je 107/162, 170/170. Difuzory 21/25, klapky 28/32.
Originální osazení karburátoru 2107 je 112/150, 150/150. Difuzory 22/25, klapky 28/36.

Samozřejmě existují i další, mírně upravene verze. Totiž pokud někdo například použije karburátor Ozon v kombinaci s původním rozdělovačem určeným pro karburátor WEBER, je třeba osazení tryskami změnit.

Já jsem míval upravený motor 1500 o výkonu 77kW a jezdil jsem s OZONem 2107 na osazení 112/130, 150/150. Samozřejmě v kombinaci s bezkontaktním rozdělovačem s upraveným grafem regulace. Motor chodil podle policejního radaru 194 km/h a při svižné cestovní rychlosti (Praha - Brno za 74 minut) jsem měl spotřebu pod 6,5 litry.