Stránka 6 z 7

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 18:05
od jura2013
- no ale pokud by vyskocila z voditek - nebyly by priznaky opet jako jsem psal: ....protoze kdyz dele stal natekl olej do valce -> spatne startoval a po nastartovani vyletel oblak modreho dymu ?
- a co jste pak udelali, dali tam zpet ty MasterSport nebo klasicke ? Spatna serie - a dnes vyrabene MasterSport jsou v poradku ?
- radiator cleaner jsem pouzil, ale i tak co vyteklo bylo ciste s velmi malymi usadami a nasledne jsem to jeste jednou proplachl vodou. Po vymene chladici kapaliny jsem zadnou zmenu nepozoroval. Remen je napnuty a neklouze, termostat je stale original otvira kdy ma ale je mozne ze se uz neotvira naplno ? Ktere dalsi priciny te napadaji ?
Zapomel jsem mozna napsat, ze od r.2001 85000km jezdim na LPG.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 18:19
od valda1971
Mně sice předposlední termostat léta (cca 20) fungoval relativně dobře, ale v určitých režimech bývala teplota vyšší, dal jsem nový a je klid.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 08:15
od Vašátor
Vyšší teplota může být i příznakem spalování chudé směsi. Těžko odpovědět, když to nevidím. Osobně raději místo hodin klábosení, půl hodiny pracuji :wink:

Přes gufera ventilů běžně olej do válce nenateče. Nemá totiž kudy. Po vypnutí motoru olej z hlavy odteče, ventilová vodítka vyúsťují mnohem výše, než je případný zbytek oleje v hlavě. To už musela být opravdu totálně v háji :)
Gufera kupuji zelená - Victor-Reinz, Corteco, Goetze, Elring, Payen ... rozhodně nekupovat gufera černá. Nic proti nim, ale nevydrží zdaleka tolik co zelená/červená. Ano, černé gufero lze sehnat za 1kč, Goetze za 15kč, rozdíl 112kč za to ale nestojí.
Výměnu gufer lze (u mě bez problému) udělat i bez demontáže hlavy motoru, pokud budeš měnit vačku, gufera bych řádně prohlédnul.

Jen taková drobná, Tvé auto jsem neviděl, všechno tady popsané jsou pouze dohady odvozené od toho co popisuješ. Stačí jedno špatné popsání problému a věc může být úplně jinak. To jen pro upřesnění.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 10:30
od jura2013
V klidu - je mi jasne, ze teoretizujeme, ale stejne je to pro me prinosne a jsem za to vdecny..
- pokud budou vyskocena, pujdou tam kdyz sundam vacku nasadit zpet bez sundani hlavy ? jaky vhodny bezny nebo upraveny "nastroj" na to pouzit ? nebo to nema smysl protoze by vyskocily znovu ?
- jezdim na LPG, asi bych mel zkusit jet nekdy delsi trasu na benzin a porovnat zahrivani i kdyz jak LPG tak benzin steluju tak aby dobre drzel volnobeh, protoze mam dlouholetou zkusenost, ze kdyz dobre startuje a je stabilni volnobeh, tak jede dobre i ve zbytku.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 19:08
od Vašátor
V první řadě by měl být motor seřízený na benzín a až potom se seřizuje plyn. Obráceně to nemá význam.

Pokud jednou gufero vyskočí, hodil bych ho rovnou do popelnice. Bez sundání hlavy je vyměnit samozřejmě jde, ale chce to přípravky a šikovné ruce. My tlakujeme svíčkou válec, ventil pak drží zavřený.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: úte črc 11, 2017 07:09
od jura2013
- presne tak, kdyz na LPG nedrzi volnobeh prepnu na benzin a cekuju prip. sesteluju.
No a ty pracujes v, nebo mas autoservis v Brne ?, kdybych chtel napr. vymenit ty gufera bez sundani hlavy, nebo neco jineho - mohli bychom se domluvit ?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: úte črc 11, 2017 12:00
od Vašátor
Kousek za Brnem dělám veterány, určitě by to nebyl problém, ale museli bychom se domluvit dostatečně dopředu, nyní plánujeme velké změny, takže toho času je trošku méně.
www.classic-oldtimer.cz
https://www.facebook.com/classic-oldtim ... 990472275/

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: úte črc 11, 2017 16:45
od jura2013
ok, myslel jsem v budoucnu - ozvu se. Dik

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: čtv črc 20, 2017 06:37
od Deli
Deli píše:Technik na emisích byl celkem ochotný ... prozatím si nic neúčtoval a říkal mi, že jak to poladím, tak mám přijet a že mi to klidně změří na "nečisto". Doufám, že se tam dostanu někdy příští týden. To už si změřené hodnoty raději zapíšu :-) ...

Tak jsem nakonec vyčistil karburátor, zkontroloval hladinu, seřídil předstih a vyměnil olej. Podle sluchu jsem pošteloval volnoběh. Na emisích byl jiný technik, tak se mě asi 2x ptal, jestli to fakt chci měřit - za 200Kč kontrolní měření, za 500Kč běžné emise k STK ... nakonec to připojil, začal měřit ... když kouknul na obrazovku, konstatoval, že to je nějaké divné a šel koukat pod auto, zda to nefouká jinudy - hodnoty na volnoběhu prý odpovídaly řízenému systému ... prý to asi má moc chudou směs, tak to pošteloval ... vše prošlo bez problému.

Ještě jednou děkuji za rady.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát črc 21, 2017 20:13
od jura2013
Jeste k tem karburatorum - mam na te 2103 r.1978 original z prvovyroby namontovan karbec Weber 2106-1107010 (pricemz cislice "6" neni odlita,ale jakoby cerne natistena)
V cem je rozdil oproti karbeci 2103-1107010 (vykon, spotreba, ...) nebo jinym typum montovanym tenkrat na 2103 a meni to neco na tom co jste mi psali o emisnich limitech tedy:
volnobeh 700- 800ot CO 3,5% HC 1200ppm
zvysene 2800-3000ot CO 4,5% HC 1200ppm
?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 10:17
od Vašátor
Docela bych pochyboval, že máš z prvovýroby na 2103 namontovaný karburátor 2106. Ty jsi první majitel? Pokud se karburátor 2106 správně nepřetryskuje, bude na motoru 1500 akorát více žrát.
opraveno v dalším příspěvku.

Rozdíly mezi karburátory popisuje ve své knížce p.Tůma. Apropo, tato knížka je v knihovně ladaklubu... Jaké tam jsou rozdíly v předepsaných emisích netuším.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 10:24
od Viko
Podľa Túmu sú karburátory 2103 a 2106 rovnaké.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 15:04
od Vašátor
Omlouvám se za dezinformaci, karburátory 2103-1107010-01 a 2106-1107010 jsou podle novějšího vydání Tůmy stejné. Nicméně Tůma i tak ve své tabulce kecá, respektive záleží na vydání knihy. Ve starším vydání má hodnoty jiné, než v novějším.

Viktore, karburátor 2103-1107010 je od karburátoru 2106 odlišný, máme-li tedy být přesní ;-)

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 05:55
od jura2013
Jsem si naprosto jisty - prvni majitel je muj tata, takze 2106 karbec je tam original z prvovyroby r.1978.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát srp 04, 2017 19:23
od Mikeš
Moje 2103 r.v.1978 také měla namontovaný karburátor 2106-1107010. :idea:

Jinak rozdíl mezi karbecem 2103 a 2106 je ten že karbec 2106 nemá obohacovač na druhém stupni,má menší vložené malé difuzory(10,5mm vs. 8mm-jemnější rozprašování),přídavný šroub kvality směsi u soustavy běhu naprázdno(aby nebyla překročena hodnota CO při přechodech),plombovaný šboub bohatosti směsi naprázdno(aby majitel neodborným zásahem svévolně nezvýšil CO),dále lechce upravené otryskování a menší hlavní vzdušníky na obou komorách.
Tyhle všechny změny byly prý nutné kvůli v té době novým předpisům EHK o emisích.

Měl jsem oba karburátory zkušebně na autě a s tím 2103 to sice líp jelo,ale žralo o 1,5L víc(8,5 vs.10) než s původním karbem 2106.