Stránka 5 z 7

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát črc 07, 2017 18:41
od jura2013
no ptam se hlavne proto, ze kazda STk zjevne pise do protokolu jine predepsane hodnoty a tak to chci vedet alespon ja jako majitel.
Jeste na emisni karticce nez je zrusili jsem mel: CO 1,5%; HC 500 a to pro Weber32 i OZON
Pokud tedy nekdo vite kolik je limit HC pro Weber32 (2103 rv1978) a OZON (2107 r.v. 1988) oba motor 1500 - pisnete please.
PS: za kazdou vasi reakci jsem moc rad, protoze z kazde se clovek neco uzitecneho dozvi.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: pát črc 07, 2017 19:18
od Vašátor
Emisní limity by měly být nyní na všech emisních stanicích stejné, jsou totiž zapsané v centrální databázi, z které si emisní stanice tahají data.

Pokud máš auto z roku 1978, budeš mít osazený třetí typ karburátoru Weber 32 2103-xxxxx-03.

Hodnoty pro můj VAZ 2101, rok 1978, typ karburátoru Weber 32 2101-xxxx-03, jsou dle emisní knížky z roku 2014:
- volnoběh 700-800ot, CO 2,2-3,5% , HC 1200ppm
- zvýšené 2800-3000ot, CO 4,5%, HC 1200ppm

a jestli je to motor 1200 či 1500 nebude hrát velkou roli.

EDIT:
dle posledního protokolu z EK:
- volnoběh 700-800ot, CO 1,5-2,5% , HC 1200ppm
- zvýšené 2800-3000ot, CO 2,5%, HC 1200ppm

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 00:22
od jura2013
omluv mou neznalost, ale co je to "EDIT" ?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 08:29
od Georgius
Takový ten čudlík u tvého příspěvku, který ti dovolí editovat=upravit tvůj text. Etymologicky Edit->Editor (např. textový editor Word)

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 11:18
od Vašátor
EDIT: ..... dopisoval jsem další informace několik minut po odeslání příspěvku. Editoval jsem tedy již zobrazený příspěvek.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 12:39
od jura2013
ok, zas jsem chytrejsi.
opravte me, jestli se pletu, ale tipuju, ze vetsina motorem zezraneho oleje bude z odvetrani motoru privadeneho hadici zpet do sani.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 13:20
od Vašátor
Většina zežraného motorového oleje je z pravidla přes gufera ventilů. Následně pak přes pístní kroužky, vlivem opotřebeného (zapečeného) stíracího pístního kroužku. Přes odvětrání klikové skříně moc oleje neprojde a když už by prošlo, bude filtr vzduchu ihned zablitý olejem.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 16:16
od jura2013
a kolik je normalni bezna spotreba oleje na 1000km u 2103 motoru ?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 16:20
od Jimmi
Všichni výrobci tuším udávají hraniční spotřebu litr na tisíc. Tady to bude obdobně.
Normální spotřeba je asi to mezi ryskama od výměny k výměně, nebo ne....? 8)

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 16:22
od valda1971
2101 do výměny nedolévám, 2103 zatím tolik testlou nemám, ale 1l/1000km určitě nebere. Ale pravda je, že výrobci to tak píšou - jakási jejich pojistka.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 17:16
od Vašátor
Spotřeba oleje 1l na 1000km znamená u Žigulíka zničená gufera ventilů či velké opotřebení stíracích kroužků. Dobrý motor nebere takřka nic - během 10.000km klesne olej na rysku minimum = 1l oleje. Standardně ojetý motor si vezme tak 1l na 5000km.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 08:06
od jura2013
- drive jsem to nesledoval a proste dolival, ale od 175000 do dnesnich 198500 je to stalych 0,5L/1000tkm.

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 10:27
od Vašátor
- jaký používáš olej? Po kolika Km/rok jej měníš?
- jak moc motor "kouří" z odvětrání klikové hřídele?
- jak moc je "zablitý" filtrbox olejem z odvětrání klikové skříně?
- kdy naposled byli dělané gufera ventilů, z jakého materiálu byli použité a nehřál se od té doby motor?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 12:13
od jura2013
- olej 15W40 mineral, jednu dobu drive M7ADSIIIplus, vymena co 10tkm max. 11tkm nikdy ne vice coz je u me max 1,5roku.
- nikdy jsem nezkousel sledovat jak kouri z prefuku - myslis pri odpojene hadici od airboxu ze ?
- kdyz otevru airbox je videt ze z prefuku olej jde, obvzlast kdyz se jelo dal ve vyssich rychlostech/otackach, ale jak moc tezko odhadovat
- gufera ventilu jen jednou v r.2012 167000km protoze kdyz dele stal natekl olej do valce -> spatne startoval a po nastartovani vyletel oblak modreho dymu.
z jakeho materialu nevim, ale presne tyhle http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22008.html (pamatuju si ze mi tvrdili, ze to je udajne pry material ktery narozdil od konvencnich netvrdne=na vzdy).
Nevim jestli od te doby (je to mozne), ale motor se hreje urcite vice nez "za mlada" pricemz chladici kapalina kterou jsem menil letos (ted je tam tedy nove celkove treti napln za 39 let) byla cista s velmi malymi usadami. - budu rad kdyz mi prozradis jak to souvisi.
- fakt je,ze kdyz je dlouhy prudky sjezd kde pri brzdeni motorem na trojku toci motor cca >=3000ot a pak pod kopcem na to slapnu - vidim za sebou ze z vyfuku zahuli modry dym.
- jeste bych dodal, ze 4.vacka (vyfuk 2. valce ztratila tvrdochrom - klepe a vydira se) tzn. ceka me vymena (uz ji mam koupenou) ale jeste nebyl cas. Byl pry to typicky problem aut z prvnich roku vyroby (a i starych mercedesu te doby jak jsem se jednou docet ve svete motoru)

Tak co z toho vseho vyvozujes ?

Re: Karburatory a emisna kontrola

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 17:00
od Vašátor
Podle toho co píšeš, to nebude s pístními kroužky až tak moc špatné. Pokud by motor tlakoval do klikové skříně více než je zdrávo, budeš mít co chvíli zablitý filtrbox od oleje, načež bude vzduchový filtr olejem také dosti promáchaný.
Pokud jsi použil červená gufera Master-sport, je možné, že jsi natrefil na stejnou serii jako já před cca 6-ti lety. Gufera šla naklepnout podezřele lehce a když jsme pak se zákazníkem zjišťovali, proč se po čase enormně zvedla spotřeba oleje, tři gufera vyskočila z ventilových vodítek. Rozhodně bych je zkontroloval.

Vyšší teplota motoru může mít několik příčin. Nicméně pokud jsi chladící náplň měnil teprve potřetí, vsadil bych na přicpaný chladič. Existují přípravky na proplach chladící soustavy, použil bych je.