Karburatory a emisna kontrola

Moderátor: Moderátoři

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod jura2013 » ned črc 09, 2017 18:05

- no ale pokud by vyskocila z voditek - nebyly by priznaky opet jako jsem psal: ....protoze kdyz dele stal natekl olej do valce -> spatne startoval a po nastartovani vyletel oblak modreho dymu ?
- a co jste pak udelali, dali tam zpet ty MasterSport nebo klasicke ? Spatna serie - a dnes vyrabene MasterSport jsou v poradku ?
- radiator cleaner jsem pouzil, ale i tak co vyteklo bylo ciste s velmi malymi usadami a nasledne jsem to jeste jednou proplachl vodou. Po vymene chladici kapaliny jsem zadnou zmenu nepozoroval. Remen je napnuty a neklouze, termostat je stale original otvira kdy ma ale je mozne ze se uz neotvira naplno ? Ktere dalsi priciny te napadaji ?
Zapomel jsem mozna napsat, ze od r.2001 85000km jezdim na LPG.
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod valda1971 » ned črc 09, 2017 18:19

Mně sice předposlední termostat léta (cca 20) fungoval relativně dobře, ale v určitých režimech bývala teplota vyšší, dal jsem nový a je klid.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Vašátor » pon črc 10, 2017 08:15

Vyšší teplota může být i příznakem spalování chudé směsi. Těžko odpovědět, když to nevidím. Osobně raději místo hodin klábosení, půl hodiny pracuji :wink:

Přes gufera ventilů běžně olej do válce nenateče. Nemá totiž kudy. Po vypnutí motoru olej z hlavy odteče, ventilová vodítka vyúsťují mnohem výše, než je případný zbytek oleje v hlavě. To už musela být opravdu totálně v háji :)
Gufera kupuji zelená - Victor-Reinz, Corteco, Goetze, Elring, Payen ... rozhodně nekupovat gufera černá. Nic proti nim, ale nevydrží zdaleka tolik co zelená/červená. Ano, černé gufero lze sehnat za 1kč, Goetze za 15kč, rozdíl 112kč za to ale nestojí.
Výměnu gufer lze (u mě bez problému) udělat i bez demontáže hlavy motoru, pokud budeš měnit vačku, gufera bych řádně prohlédnul.

Jen taková drobná, Tvé auto jsem neviděl, všechno tady popsané jsou pouze dohady odvozené od toho co popisuješ. Stačí jedno špatné popsání problému a věc může být úplně jinak. To jen pro upřesnění.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod jura2013 » pon črc 10, 2017 10:30

V klidu - je mi jasne, ze teoretizujeme, ale stejne je to pro me prinosne a jsem za to vdecny..
- pokud budou vyskocena, pujdou tam kdyz sundam vacku nasadit zpet bez sundani hlavy ? jaky vhodny bezny nebo upraveny "nastroj" na to pouzit ? nebo to nema smysl protoze by vyskocily znovu ?
- jezdim na LPG, asi bych mel zkusit jet nekdy delsi trasu na benzin a porovnat zahrivani i kdyz jak LPG tak benzin steluju tak aby dobre drzel volnobeh, protoze mam dlouholetou zkusenost, ze kdyz dobre startuje a je stabilni volnobeh, tak jede dobre i ve zbytku.
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Vašátor » pon črc 10, 2017 19:08

V první řadě by měl být motor seřízený na benzín a až potom se seřizuje plyn. Obráceně to nemá význam.

Pokud jednou gufero vyskočí, hodil bych ho rovnou do popelnice. Bez sundání hlavy je vyměnit samozřejmě jde, ale chce to přípravky a šikovné ruce. My tlakujeme svíčkou válec, ventil pak drží zavřený.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod jura2013 » úte črc 11, 2017 07:09

- presne tak, kdyz na LPG nedrzi volnobeh prepnu na benzin a cekuju prip. sesteluju.
No a ty pracujes v, nebo mas autoservis v Brne ?, kdybych chtel napr. vymenit ty gufera bez sundani hlavy, nebo neco jineho - mohli bychom se domluvit ?
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Vašátor » úte črc 11, 2017 12:00

Kousek za Brnem dělám veterány, určitě by to nebyl problém, ale museli bychom se domluvit dostatečně dopředu, nyní plánujeme velké změny, takže toho času je trošku méně.
www.classic-oldtimer.cz
https://www.facebook.com/classic-oldtim ... 990472275/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod jura2013 » úte črc 11, 2017 16:45

ok, myslel jsem v budoucnu - ozvu se. Dik
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Deli » čtv črc 20, 2017 06:37

Deli píše:Technik na emisích byl celkem ochotný ... prozatím si nic neúčtoval a říkal mi, že jak to poladím, tak mám přijet a že mi to klidně změří na "nečisto". Doufám, že se tam dostanu někdy příští týden. To už si změřené hodnoty raději zapíšu :-) ...

Tak jsem nakonec vyčistil karburátor, zkontroloval hladinu, seřídil předstih a vyměnil olej. Podle sluchu jsem pošteloval volnoběh. Na emisích byl jiný technik, tak se mě asi 2x ptal, jestli to fakt chci měřit - za 200Kč kontrolní měření, za 500Kč běžné emise k STK ... nakonec to připojil, začal měřit ... když kouknul na obrazovku, konstatoval, že to je nějaké divné a šel koukat pod auto, zda to nefouká jinudy - hodnoty na volnoběhu prý odpovídaly řízenému systému ... prý to asi má moc chudou směs, tak to pošteloval ... vše prošlo bez problému.

Ještě jednou děkuji za rady.
Deli
Deli
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod jura2013 » pát črc 21, 2017 20:13

Jeste k tem karburatorum - mam na te 2103 r.1978 original z prvovyroby namontovan karbec Weber 2106-1107010 (pricemz cislice "6" neni odlita,ale jakoby cerne natistena)
V cem je rozdil oproti karbeci 2103-1107010 (vykon, spotreba, ...) nebo jinym typum montovanym tenkrat na 2103 a meni to neco na tom co jste mi psali o emisnich limitech tedy:
volnobeh 700- 800ot CO 3,5% HC 1200ppm
zvysene 2800-3000ot CO 4,5% HC 1200ppm
?
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Vašátor » ned črc 23, 2017 10:17

Docela bych pochyboval, že máš z prvovýroby na 2103 namontovaný karburátor 2106. Ty jsi první majitel? Pokud se karburátor 2106 správně nepřetryskuje, bude na motoru 1500 akorát více žrát.
opraveno v dalším příspěvku.

Rozdíly mezi karburátory popisuje ve své knížce p.Tůma. Apropo, tato knížka je v knihovně ladaklubu... Jaké tam jsou rozdíly v předepsaných emisích netuším.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Viko » ned črc 23, 2017 10:24

Podľa Túmu sú karburátory 2103 a 2106 rovnaké.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1149
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Vašátor » ned črc 23, 2017 15:04

Omlouvám se za dezinformaci, karburátory 2103-1107010-01 a 2106-1107010 jsou podle novějšího vydání Tůmy stejné. Nicméně Tůma i tak ve své tabulce kecá, respektive záleží na vydání knihy. Ve starším vydání má hodnoty jiné, než v novějším.

Viktore, karburátor 2103-1107010 je od karburátoru 2106 odlišný, máme-li tedy být přesní ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod jura2013 » pon črc 24, 2017 05:55

Jsem si naprosto jisty - prvni majitel je muj tata, takze 2106 karbec je tam original z prvovyroby r.1978.
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Mikeš » pát srp 04, 2017 19:23

Moje 2103 r.v.1978 také měla namontovaný karburátor 2106-1107010. :idea:

Jinak rozdíl mezi karbecem 2103 a 2106 je ten že karbec 2106 nemá obohacovač na druhém stupni,má menší vložené malé difuzory(10,5mm vs. 8mm-jemnější rozprašování),přídavný šroub kvality směsi u soustavy běhu naprázdno(aby nebyla překročena hodnota CO při přechodech),plombovaný šboub bohatosti směsi naprázdno(aby majitel neodborným zásahem svévolně nezvýšil CO),dále lechce upravené otryskování a menší hlavní vzdušníky na obou komorách.
Tyhle všechny změny byly prý nutné kvůli v té době novým předpisům EHK o emisích.

Měl jsem oba karburátory zkušebně na autě a s tím 2103 to sice líp jelo,ale žralo o 1,5L víc(8,5 vs.10) než s původním karbem 2106.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků