od Marek » stř lis 05, 2014 18:04
NE UCPAT!!!!!!! To se přetlakuje motor. Odpojit.
Tak vám to připadá jako blbost? A seřizovat motor, u něhož je složení směsi negativně ovlivněno výpary z oleje, vám nepřipadá jako blbost?
Nemyslíte, že motor by se měl seřizovat právě ve stavu, kdy není ničím nijak ovlivňován?
Tak já vám to zkusím vysvětlit, abyste si třeba uvědomili, jaká je to blbost, to moje psaní tady:
Hadice odvětrávání ovlivňuje složení směsi. Pouze ve volnoběhu, protože při volnoběhu prochází karburátorem jen nepatrné množství směsi, ovšem v poměru k tomu relativně hodně výparů z karteru. V provozních otáčkách, kdy jsou otevřené klapky, to odvětrání nemá na složení směsi prakticky žádný (= přístroji neměřitelný) vliv.
Nastavení správné bohatosti směsi ve volnoběhu má vliv na startovatelnost motoru. Pokud karburátor seřídíte s připojenou hadicí odvětrání, to jest ovlivníte měření výpary z oleje, motor vám bude blbě startovat teplý, někdy dokonce nebude chtít startovat vůbec (podle toho, jak moc těch zplodin tam při měření šlo). A proč? Inu proto, že pokud motor stojí, z karteru nic neproudí a tudíž máte při startování dost zásadně rozladěnou (ničím neovlivněnou) směs a nechce to naskočit. To je pouze jedna věc z několika.
Další problém - z karteru vám v každý okamžik proudí jiné množství výparů a mají jiné složení. Takže pokud seřídíte motor s připojenou hadicí odvětrání, zítra či kdykoli jindy poté bude karburátor nastaven úplně jinak, než byste potřebovali. Protože prostě v každý okamžik do něho odvětráváním proudí něco jiného. Zatímco pokud seřídím karburátor s odpojenou hadicí odvětrání motoru, pak kdykoli poté budu chtít karburátor opětovně přeměřit, bude to sedět (samozřejmě musím při každém dalším měření opět hadici odpojit), protože měření nic neovlivňuje. To je další fakt, přes který nejede vlak.
Nevěřte mi, pokud nechcete. Mně je to fakt jedno. Mě se to nijak netýká. Já mám naftový motor, který karburátor nemá. A když jsem měl Ladu, vždy jsem si seřizoval motor na analyzátoru s odpojenou hadicí odvětrání motoru. Jak mi auto chodilo, to si jistě mnozí pamatují. Za jakou spotřebu mi chodilo, to jistě také mnozí vědí. Tak si to dělejte, jak chcete a věřte si také, čemu chcete.
Naposledy upravil
Marek dne stř lis 05, 2014 18:23, celkově upraveno 12
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)