- olej 15W40 mineral, jednu dobu drive M7ADSIIIplus, vymena co 10tkm max. 11tkm nikdy ne vice coz je u me max 1,5roku.
- nikdy jsem nezkousel sledovat jak kouri z prefuku - myslis pri odpojene hadici od airboxu ze ?
- kdyz otevru airbox je videt ze z prefuku olej jde, obvzlast kdyz se jelo dal ve vyssich rychlostech/otackach, ale jak moc tezko odhadovat
- gufera ventilu jen jednou v r.2012 167000km protoze kdyz dele stal natekl olej do valce -> spatne startoval a po nastartovani vyletel oblak modreho dymu.
z jakeho materialu nevim, ale presne tyhle
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22008.html (pamatuju si ze mi tvrdili, ze to je udajne pry material ktery narozdil od konvencnich netvrdne=na vzdy).
Nevim jestli od te doby (je to mozne), ale motor se hreje urcite vice nez "za mlada" pricemz chladici kapalina kterou jsem menil letos (ted je tam tedy nove celkove treti napln za 39 let) byla cista s velmi malymi usadami. - budu rad kdyz mi prozradis jak to souvisi.
- fakt je,ze kdyz je dlouhy prudky sjezd kde pri brzdeni motorem na trojku toci motor cca >=3000ot a pak pod kopcem na to slapnu - vidim za sebou ze z vyfuku zahuli modry dym.
- jeste bych dodal, ze 4.vacka (vyfuk 2. valce ztratila tvrdochrom - klepe a vydira se) tzn. ceka me vymena (uz ji mam koupenou) ale jeste nebyl cas. Byl pry to typicky problem aut z prvnich roku vyroby (a i starych mercedesu te doby jak jsem se jednou docet ve svete motoru)
Tak co z toho vseho vyvozujes ?