Opálená spojka

Moderátor: Moderátoři

Re: Opálená spojka

Příspěvekod JmJ » pát kvě 16, 2014 15:49

Na dvou 2104 1.3 byla menena spojka kolem 80 - 90 tisic. s kazdou jezdil nekdo jiny. foma auto koupil a po 190 000 km prodal s jednou spojkou.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Marek » pát kvě 16, 2014 16:33

Je to hodně o člověku a samozřejmě taky o tom, kde auto jezdí. Ovšem myslím, že právě v tomto pořadí, ne naopak. Myslím totiž, že na životnost spojky má větší vliv to, KDO a hlavně JAK s autem jezdí, než KDE auto jezdí (město vs. dálky).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Roman » pát kvě 16, 2014 17:26

Neni nad to, ked sa lamela samocinne rozlozi na prvocinitele ( Seat Toledo po cca 320tisic) Netreba riesit renovaciu :mrgreen:
Přílohy
spojka_rs.jpg
spojka_rs.jpg (40.11 KiB) Zobrazeno 1015 krát
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát kvě 16, 2014 20:53

U sedmy bylo pri implantaci petikvaltky v 68 tis. zjisteno sjeti lamely na nyty. Nicmene kdyz jsem ji kupoval mela 'zapornou' vuli na pace ovladajici spojku :-) .

Soustruzeni pritlacaku mi pripada jako blbost. Na Ladu stoji par kacek. Kdysi jsem si jej take nechal soustruzit, soustruznik prskal, ze se to blbe upina (a to neni zadne orezavatko) a i kdyz odvedl dobrou praci uz to nebylo ono.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Opálená spojka

Příspěvekod wiku » pát kvě 16, 2014 22:10

Přítlačák 1200 až 1500 se liší oproti tomu z 1600, je to tak? Jak je od sebe rozeznám? Jeden jsem vyndal z auta, druhý mám náhradní. Ani na jednom není katalogové číslo dílu.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát kvě 16, 2014 22:30

Se to nejak lisi pruzinami. Pohledej v literature :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Vašátor » sob kvě 17, 2014 11:04

V podstatě lze použít ten i ten. Šestnáctkový má ale silnější talířovou pružinu, při vypínání spojky tak dostává více zabrat axiální ložisko klikovky. Proto se u modelů 1200-1500 dával přítlačák slabší. Pokud ale použiješ slabší přítlačák a silnější lamelu, najede to víceméně stejné kilometry.

Soustružit přítlačný talíř je hovadina. Při soustružení ubíráš funkční šířku, to co ubereš na materiálu pak musí dohnat svoji silou talířová pružina. U Lady s vysláblou pružinou problém nebývá, i tak bych měl ale trošku strach (podle úběru), že v určitých momentech může přítlačák povolit. U většiny malolitrážních motorů se proto mění vždy s lamelou i přítlačák. Několikrát jsem viděl klouzající spojku, načež lamela by ještě najela, ovšem přítlačák už neměl sílu. To není jako soustružení (spíše broušení) setrvačníku, kdy se setrvačních nestahuje pouze na funkční ploše, ale i na ploše dosedací pro přítlačný talíř.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Marek » sob kvě 17, 2014 15:47

Souhlasím s klukama. Dal bych jiný přítlačák - oprava je holý nesmysl.

Přítlačák na motor 1600 na pohled nerozeznáš od těch pro 1200-1500 ccm - bohužel je to tak nepatrný mechanický rozdíl, že to okem poznat nejde. Ale jinak tu o tom bylo řečeno víceméně vše potřebné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Opálená spojka

Příspěvekod tomass » stř črc 16, 2014 13:33

Taky bych řekl, že s tou spojkou jezdil někdo kdo s ní fakt neuměl zacházet. Třeba můj táta se se spojkou nenaučil zacházet za celý život. U každé z obou Lad mu vydržela vždy pod 80 tkm. Kdyby jezdil s autem sám, tak by najel určitě pod 60 tkm.
Při rozjezdu a parkování točil motor mezi 2,5 a 3,5 tis. otáček a spojku připojoval poměrně dlouho. Když vezmeš, že někdy jel 3x dopředu a 4x dozadu, vidím zatnuté zuby u Vás ostatních. Já připojuju spojku u každého auta prakticky vždy při volnoběhu a vyjímečně se dostanu u Lady nad 1000-1200 otáček. Nevím jestli je to úplně správně, ale dá se tak jezdit pohodově, nejsem brzdou provozu ani při rozjezdu a spojka vydrží moc. Konkrétně na Ladě mám první vlastní spojku asi před 35 tkm, kterou jezdím sám a povoloval jsem ji jen velmi málo a teprve podruhé. Obložení je z Autolady tmavé barvy s vystouplými segmenty z obou stran (tedy není to to klasické světlé a hladké jako na fotce v příspěvcích výše). Zatím nevím co vydrží celkově, předpokládám, že dost.

Rozjíždím se tak s každým autem celý život včetně dodávek. Žádné auto si doposud nestěžovalo. Jedna dodávka, ale taky ne jen se mnou, vydržela se spojkou přes 250 tkm do první výměny. U Fiata 126p jsem měl celou dobu vlastní spojku na extrémně krátkých trasách a samý popojížděčky. 110 tkm a když jsem ho dával pryč, byla stále dobrá a měla ještě dobře 20% použitelného obložení.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Luděk Musil » stř črc 16, 2014 14:28

tomass píše:Taky bych řekl, že s tou spojkou jezdil někdo kdo s ní fakt neuměl zacházet. ...
Pod to se klidně podepíšu.
Na všech Ladách se kterými jsem jezdil, z toho všechny "zděděné", většinou v malém nájezdu (= do 40 - 50 tisíc km) mi spojka vydržela po celou dobu provozu (= do cca 150 - 200 tisíc km). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Opálená spojka

Příspěvekod JmJ » stř črc 16, 2014 14:37

No, ja jsem asi debil, ale na 1.3 jsem ja menil spojku 2x po cca 80 000 km a predchozi majitel vinove 2104 menil spojku take kolem 75 000 km. Ovsem foma najezdil se spojkou na 1.5 asi 190 000 km.

a) mozna neumim ridit
b) 1.3 je slabsi a pri rozjezdu je opravdu potreba se rozjet pres spojku, pokud chci sviznejsi start
c) foma jezdil po meste asi malo, vetsinou km - jezkovice - km, coz se s 1.5 na 4 kvaltu dalo dat snad bez vyrazeni ;-)

Kazdopadne ja mel spojku vzdy normalne ojetou az k nytum.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Opálená spojka

Příspěvekod tomass » stř črc 16, 2014 17:06

JmJ,
1,3 jsem nejezdil, ale mezi 1,2 2101 a 1,425 21043 byl dramatický rozdíl v rozjezdu. 1,2 jsem točil o něco víc než volnoběh a při prudším rozjezdu musela být 1,2 vždy v otáčkách, ale spojku jsem připojoval poměrně rychle.
Určitě to znáš, tak žádná novinka..... vyšlápnutá - záběr - uvolněná. Někdy si člověk ani neuvědomí dělá podvědomě.... vyšlápnutá - záběr - lehce uvolním - uvolněná.
Tu 3. fázi lehce uvolněná dělá i můj táta celý život a ne a ne se to naučit. Proto mu to někdy zacuká, někdy ani ne, ale řadit tak aby to nebylo vůbec cítit (nemyslím zápach obložení, ale pocit v kabině) se mu povede zcela náhodně jednou za dlouho. Kupodivu spojku měl cítit snad jen jednou, ale to je už moc dávno, později už ne, ale i tak se normálně dojezdila.
Naštěstí jsem měl dobrýho učitele v autoškole, kterej mě všechno učil dobře hned od začátku a chyby tohoto druhu mě odnaučil hned v prvních hodinách jízd. Všechny špatné návyky co se týká jízdy nedovolil.
Obložení druhé spojky u 1,5 21043 bylo darované nové pro 1,3 a proto byl nižší nájezd i s mými jízdami, něco nad 70 tkm. Jestli vejde i lepší obložení z 1,5 do 1,3 Ti nepovím, spojku jsem sám nevyměňoval u žádného auta. Kdyby to náhodou šlo, tak by mohla najet tak o 10-15% víc kilometrů. Alespoň tolik byl rozdíl u 1,5 mezi prvním originál obložením a druhým pro 1,3.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Laďuša » stř črc 16, 2014 17:47

Mně se tady taky tvrdilo, že hučící diferák nic neznamená... A že bych s nim neuměl zacházet? Což občas připustit chybu, poruchu či horší kus nebo tak? Takový elaboráty tady...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Opálená spojka

Příspěvekod Vašátor » stř črc 16, 2014 18:06

Ja menil u 2101 lamelu po 170 000km :-P

Jinak spojka pro motory 1,2 - 1,5 je naprosto stejna. U 1,6 je sirsi oblozeni. Pouzity material je vec druha a 100% funkcnost pritlacneho talire vec dalsi ....
JmJ , klidne muzes mit slabsi pritlacak, predpokladam totiz, ze byla vzdy menena jen lamela...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Opálená spojka

Příspěvekod JmJ » stř črc 16, 2014 21:34

Vašátor píše:Ja menil u 2101 lamelu po 170 000km :-P

Jinak spojka pro motory 1,2 - 1,5 je naprosto stejna. U 1,6 je sirsi oblozeni. Pouzity material je vec druha a 100% funkcnost pritlacneho talire vec dalsi ....
JmJ , klidne muzes mit slabsi pritlacak, predpokladam totiz, ze byla vzdy menena jen lamela...


Jde hlavne o to, ze na obou 2104 se menila ve cca 80 000 km spojka z vyroby.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků