od tomass » stř črc 16, 2014 17:06
JmJ,
1,3 jsem nejezdil, ale mezi 1,2 2101 a 1,425 21043 byl dramatický rozdíl v rozjezdu. 1,2 jsem točil o něco víc než volnoběh a při prudším rozjezdu musela být 1,2 vždy v otáčkách, ale spojku jsem připojoval poměrně rychle.
Určitě to znáš, tak žádná novinka..... vyšlápnutá - záběr - uvolněná. Někdy si člověk ani neuvědomí dělá podvědomě.... vyšlápnutá - záběr - lehce uvolním - uvolněná.
Tu 3. fázi lehce uvolněná dělá i můj táta celý život a ne a ne se to naučit. Proto mu to někdy zacuká, někdy ani ne, ale řadit tak aby to nebylo vůbec cítit (nemyslím zápach obložení, ale pocit v kabině) se mu povede zcela náhodně jednou za dlouho. Kupodivu spojku měl cítit snad jen jednou, ale to je už moc dávno, později už ne, ale i tak se normálně dojezdila.
Naštěstí jsem měl dobrýho učitele v autoškole, kterej mě všechno učil dobře hned od začátku a chyby tohoto druhu mě odnaučil hned v prvních hodinách jízd. Všechny špatné návyky co se týká jízdy nedovolil.
Obložení druhé spojky u 1,5 21043 bylo darované nové pro 1,3 a proto byl nižší nájezd i s mými jízdami, něco nad 70 tkm. Jestli vejde i lepší obložení z 1,5 do 1,3 Ti nepovím, spojku jsem sám nevyměňoval u žádného auta. Kdyby to náhodou šlo, tak by mohla najet tak o 10-15% víc kilometrů. Alespoň tolik byl rozdíl u 1,5 mezi prvním originál obložením a druhým pro 1,3.