karburator, resp rozborka, trysky.....

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

karburator, resp rozborka, trysky.....

Příspěvek od gogo »

mal som otvorený moj karb, 1500, dvojkomorovy ozon, a zistil som nasledovne. po odobrati vzduch.filtra, po odskrutkovani toho vrchneho dielu (ked uz bolo vidno plavaky) v priehradke v strede, medzi plavakmi su take dve skrutky, resp.trysky. Boli uplne povolene, po dotyku mi zostali v ruke. Tak som to dotiahol nie silno, ale na doraz. Predtym som samozrejme vsetko vycistila prefukal. Teraz mi ide na benzin vo vysokych obratkach na volnobeh 2500-3000. Suvisi to s tymi tryskami? Alebo na co su tam a aku maju funkciu, ako ich nastavit? Mozno ten vysoky volnobeh s tym nesuvisi.....az tak moc do toho nevidim a prevazne fungujem na lpg ale nech viem pre buduce.

Dik.

G.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

by som povedal ze si urobil velmi dobre, ale teraz treba ten karbec postelovat. a hned potom LPG...a budes za vodou. mozno. :mrgreen:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no neviem o akych plavakoch to hovoris, Ozon ma plavak len jeden :shock: a aj ten zostane na tom vrchnom diele. Ale zrejme myslis na vzdusniky. Kazdopadne si mohol urobit len dobre. No ale nastelovanie je teraz vazne nevyhnutne, takze to skus podla toho navodu, co som sa Ti rozpisoval minule :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

tak som to aj ja pochopil...proste trysky musia byt poriadne zasrobovane...len neviem preco som furt myslel ze gogo ma Axtec alebo nieco podobne s katom...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

To co jsi dotáhnul, byly palivový trysky (palivový jsou dole, vzdušníky nahoře ) a mají být dotažené :lol: . To, že se ti zvýšil volnoběh s tím nemá souvislost. Teď už to jen doštelovat :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvek od gogo »

OK, dik, take nieco som chcel pocut.

G.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4261
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: karburator, resp rozborka, trysky.....

Příspěvek od Teepee »

gogo píše:mal som otvorený moj karb, 1500, dvojkomorovy ozon, a zistil som nasledovne. po odobrati vzduch.filtra, po odskrutkovani toho vrchneho dielu (ked uz bolo vidno plavaky) v priehradke v strede, medzi plavakmi su take dve skrutky, resp.trysky.

No to já mám jinou zajímavost.
Rozhodil jsem karburátor 2106 Weber (to číselné označení teď přesně nevím) a když jsem porovnal koupené těsnění mezi horní (víko) a střední díl karburátoru tak jedna dírka je proseklá jinde.
Tzn. staré těsnění překrývá jednu z děr obohacovače=ekonostatu a nové jí nepřekrývá. Staré těsnění má díru nad záslepkou, která je vedle díry ekonostatu.
??? Znáte někdo, setkal jste se s tím někdo? Předpokládám, že překrytí díry je špatně, nové těsnění je správné.
A další záhada, vyndal jsem z toho karburátoru dva (2) stavěcí šrouby s kuželovým koncem, jeden šikmo u nátrubku přívodu vody (literatura a TP znají), druhý vedle elmag. ventilu (to ani literatura ani já neznáme). V případě zájmu můžeme pitvat s fotografiemi, katalogovými čísly atp.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: karburator, resp rozborka, trysky.....

Příspěvek od Brandy »

Teepee píše:Rozhodil jsem karburátor 2106 Weber (to číselné označení teď přesně nevím) a když jsem porovnal koupené těsnění mezi horní (víko) a střední díl karburátoru tak jedna dírka je proseklá jinde.
Tzn. staré těsnění překrývá jednu z děr obohacovače=ekonostatu a nové jí nepřekrývá. Staré těsnění má díru nad záslepkou, která je vedle díry ekonostatu.
??? Znáte někdo, setkal jste se s tím někdo? Předpokládám, že překrytí díry je špatně, nové těsnění je správné.

Nedavno jsem taky menil tesneni v karburatoru a bylo to to samy. To stary zakryvalo jednu diru a to novy ne. Tak si myslim, ze to novy je spravne. Auto jezdi porad stejne.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4261
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: karburator, resp rozborka, trysky.....

Příspěvek od Teepee »

Brandy píše:Auto jezdi porad stejne.

Hm, a já si dělal naděje, že to konečně vzlétne... :D
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: karburator, resp rozborka, trysky.....

Příspěvek od Brandy »

Teepee píše:
Brandy píše:Auto jezdi porad stejne.

Hm, a já si dělal naděje, že to konečně vzlétne... :D

Taky jsem od toho hodne ocekaval. :) Ale jeste jsem od vymeny nezmeril spotrebu, treba klesla. :)
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4261
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: karburator, resp rozborka, trysky.....

Příspěvek od Teepee »

Brandy píše:Taky jsem od toho hodne ocekaval. :) Ale jeste jsem od vymeny nezmeril spotrebu, treba klesla. :)

V tomhle jsem v klidu, nemám změřenou spotřebu ani před rozborkou a asi jí nebudu extra měřit ani potom, Hnědý LADa je hračka, která ujede do 500km ročně. Tam mě nějaký litřík navíc nerozhází. Proto ani neuvažuji o OZONu 2107, radši si poskládám jeden slušný WEBER.
Jen jestli se mi to povede, okukoval jsem to včera, nějak se mi nezdá, jak vrchní díl sedí na středním (jeví se mi to tak, že je na okrajích komor ohnutý nahoru). Navíc těžko doma nastavím základní nastavení klapek, těžko karburátor doma otlakuji. Vidím to na jiný karburátor, mám už stejně něco rozjednané.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Dotaz !!
Dokáže mi někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi těsněním víka karburátoru na 05 (1985) s očkem a bez očka? Koupil jsem pro jistotu obě á 20,-Kč, bohužel ne osobně a jsou obě stejný. Zatím jsem to na karbu nezkoušel. A jak to u 05tek s těmi těsněními bylo? Nikde jsem to zatím nevypátral.
Pool

Příspěvek od Pool »

Jestli myslíš to očko na boku (bok plovákové komory) tak to je těsnění na Weber, je tam ventil na odvětrávání plovákové komory. Ozony už to neměly.
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Ad Pool:
Jo, to by mohlo být. Odvětrávaná byla tuším 01 až 06.? Myslím, že je to i na schematu. Ale proč to nabízejí na 05, dokonce i pod katalog. číslem. To je ale pro tuhle chvíli vedlejší. Já ted mám 2 těsnění bez očka. Hodí se.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dobi píše:Ad Pool:
Jo, to by mohlo být. Odvětrávaná byla tuším 01 až 06.? Myslím, že je to i na schematu. Ale proč to nabízejí na 05, dokonce i pod katalog. číslem. To je ale pro tuhle chvíli vedlejší. Já ted mám 2 těsnění bez očka. Hodí se.


Občas se i u tak dokonalého stroje, jakým je Lada, vyskytne tu a tam paranormální jev. :-) Když nevíš, které těsnění je potřeba, použij to s očkem - odstřihnout jej lze vždy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“