od Majo » úte pro 03, 2013 20:47
Spotreba? Toto ale nie je parameter v ktorom by Fiat vynikal a to ani v karoserii, ktora ma aerodynamiku. Este u toho 16V dajme tomu, ale 8V motory su neskutocne zrave. Mam 1.8 8V Fiat Tempra, prerobeny vymenou kluky na 2.0 a jazdim za 10l benzinu/12l plynu. Original 2.0 8V v rovnakom aute jazdi zhruba za 9l. A to je motor po GO v super stave, no bez uprav. Jemne poladena(v podstate iba znizeny blok) Lada 1.6ka so vstrekovanim z Nivy mi v kombiku jazdi zhruba za 8l. Vykonovo som s 1.6 len trochu pozadu(samozrejme pocitovo, merane to nemam).
A dalsie upravovanie Fiata? Ako prve potrebujes kovany klukovy hriadel, ktory vyjde zhruba na 20tisic ceskych. Za tu cenu kupis do Lada motora klukovku so zdvihom 84,86,88 ci dokonca 90mm(pocul som aj o 92mm ale isto to neviem) a mozme sa bavit o Lada 2.0 8V, ktory sa da upravovat dalej.
A ja som nikde nepisal, ze dat BMW motor(6valec) do Lady je vyhra. To su tazke motory, ktore by v Lade isli hmotnostou na prednu napravu, co by sa odzrkadlilo dost negativne a vykon by bolo problem preniest a udrzat na asfalte. Ja celkom sympatizujem s Fiat motormi, sam s tym spekulujem uz roky, len ma stale odradza ten maly vykonovy rozdiel obycajnych 8V dvojlitrov....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4