od Honza854 » sob bře 07, 2015 08:16
A co tam šoupnout Pierburg z Favoritu s přetryskováním? Jsou podle výrobce stavěný do 1.6, nebo 1.9 (teď si nemoho vzpomenout)... Měl jsem to v 2103 na 1500 motoru... Bylo to perfektní vč. poloautom sytiče a dalšího. K tomu jsme měl podtlak regul. rozdělovač ladováckej. U Karburátoru byla nutná jeho orientace tak aby nedogázelo k nesprávnému působení setrvačných sil na plovák, což nějak naráželo na osazení fovoriťáckého tělesa čističe. Taky ovládání škrticí klapky je tam lankem, takže se musel provrtat původní kloubek úhlové páky převodu plynu a spojit s lankem. Samotné sání mělo navíc tu termosilovou regulaci sacího vzduchu, takže to bylo dobré. Už před více než deseti lety se dal v klidu takový komplet koupit za pár korun a bylo to perfektní. Dodávám, že jsem to tam měl hlavně kvůli automatickému sytiči a dalším vychytávkám které jsem využíval při provozu na plyn LPG. Na benzín to fungovalo také perfektně, chod motoru byl kultivovaný a díky airboxu a celkové konstrukci byl motor mnohem tišší (nehučelo tolik sání ani při plném plynu). Na druhou stranu bych si to dnes do své nové 2103 nildy nedal, jezdím s Weberem, protože má takové to správné tvrdé ovládání a dost surový projev, který mi připomíná staré časy...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107