Mirakulix píše:- že díky vlastní blbosti jsme během cesty odpravili dif. Během jízdy v noci do Dojču se nám rozpojil výfuk nad zadní nápravou. Auto bylo hlučné, ale protože se to stalo na dálnici mezi Mnichovem a Deggendorfem, kolega nelenil, nebo spíš lenil a jel dál. Dost to hnal a i když bylo v noci poměrně zima (září), dif se ohříval ještě o výfukové plyny a doslova se vyhřálo ložisko s guferem u kardanového hřídele. Tím vycákala olejová náplň a bylo.
Jsem přesvědčen, že výfukové plyny se při rychlé jízdě výrazně ředili teplotou okolního vzduchu a že celý proud horkého vzduchu rozhodně nešel na ložisko difu. Proto mi připadá takové přehřátí za vysoké rychlosti dost nepravděpodobné. Kdyby to tak opravdu bylo, a blatníkem se proháněl horký vzduch, dřív by snad praskla pneumatika, ale i ta se chladí okolním vzduchem. Šlo o souhru náhod, kdy staré zteřelé gufero povolilo při rychlé jízdě a vytekla náplň. Ložisko je s vůlí. Nebo ke zvýšení teploty ložiska došlo tím, že se rozlomila klec, mlelo se to mezi kuličkama, ložisko se přehřálo, teplotu nevydrželo gufero a pak došlo k úniku. Jednu z těchto variant bych viděl jako nejpřijatelnější vysvětlení. Věřit mi nemusíš, zažil jsi to Ty. Stalo se to v podobném čase, kdy upadl výfuk. Výfuk rozhodně nemusel závadu způsobit.
Každopádně, kdyby byla vystavena poloosa vysoké teplotě, ohřeje se i olej a ten bude cítit v autě. Proud vzduchu ho strhne dovnitř. Skoro všechno co se děje bezprostředně u auta je za jízdy cítit uvnitř. U 2101 se nasávaly při určité rychlosti do kabiny i výfukové plyny. Táta všemožně nastavoval několik způsoby délku výfuku, aby přesáhla obrys nárazníku. Po nastavení výfuku to ustalo. Kdybyste cítili přehřátý olej, určitě byste zastavili a to by ložisko ještě nebylo vymleté.
1) Levá strana auta bývá obecně častěji zasažená víc korozí od projíždějících protijedoucích (více vystaveno vodě, v zimě soli). Pravá strana bývá více vystavena vymlácení ložisek, závěsů, protože je u kraje silnice více děr (hlavně okresky). Častěji je jízdně celkově horší jen ta pravá strana. Proto spíše odešlo pravé ložisko, než levé. Taky jsem měl na pravý poloose větší vůli v ložisku, než v levém. Pravé přední ložisko se měnilo dřív (dřív odešlo gufero), než levé. /levá chemicky, pravá mechanicky/
2) Kdo jezdívá víc v pravé části pruhu, okresky, nebo při kraji, mívá víc vymlácenou i zasaženou (kamínky, píseček) celkově pravou stranu. /pravou stranu víc chemicky i mechanicky/
Pozoroval jsem to na několika vlastních i nevlastních autech a ve většině případů to tak bylo.