Olej do rozvodovky

Moderátor: Moderátoři

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod MartasBrno » čtv dub 04, 2013 13:47

No, nebudu tady trávit zbytečně moc času...

Všechny ty názory co tu zazněly mají společné to, že platí pro specifické podmínky, tak je asi nejde moc zobecňovat - leda na základě znalosti podmínek ostatních. A i ten selský rozum je potřeba správně aplikovat. Opovrhovaná měření reálných rozvodovek říkají, že správně dimenzovaná rozvodovka přenese baj voko 70 - 98% dodaného výkonu, za "běžných" podmínek. Selským rozumem, a měření to potvrzují, se přenese maximum při velkém kroutícím momentu. Otáčky hrají minoritní roli. Proto především styl jízdy má vliv na konečnou spotřebu a na konečnou teplotu převodů. A podobně jako vložil citaci Dušan, jiná měření říkají, že ohřátí rozvodovky se dosáhne za baj voko 15 - 30 minut (na teplotu danou režimem, pro "běžné" režimy :-) Ta se může pohybovat hrubě do nějakých 100°C).

... No takže teď je na každém, aby si uvědomil jak jezdí a co jezdí a v jakém ročním období. A podle toho uvidí co se mu hodí a co ne.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod dmatej » úte dub 09, 2013 01:04

Teepee píše:Ale je jistota, že průběh závislosti viskozity při teplotě (50°-60°-70°-80°-90°-100°) je vždy stejný? V tom mi to není jasné. (TAD-171 při 50°C v rozmezí 110-120)
dmatej píše:Docela by mě zajímalo, jak to je s městem. Řekl bych, že při popojíždění v kolonách dostává diferák docela zabrat (roztáčení stojících kol), navíc se moc neochladí.
A rozhodně ani nezahřeje, není to motor. A problém je jen při první půlotáčce talířového kola.


Díval jsem se na vzoreček pro viskozitní index a ten předpokládá lineární závislost, čili plus mínus by taková měla být.

Popojíždění v pražských kolonách obvykle znamená rozjezd na 20-80, zastavení, rozjezd, zastavení ... a pořád dokola, neměl jsem na mysli "úplný šprajc".
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod dmatej » sob dub 20, 2013 17:09

Tak, hypoidní Paramo šlo do převodovky i rozvodovky, projeto zatím půl nádrže, a závěry:
1) Řadí se naprosto bez problémů, ale převodovka je tišší.
2) Rozvodovka bez problémů
3) Do práce jedu 3km miniklikaticí k dálnici a pak po dálnici. Noha je těžká, takže na dálnici hned plnej, zrychlit na 120 - 130 a pak jet až do Plzně. Komplet bez problémů. Vliv na spotřebu neposoudím, šla dolů, protože po tom hnusném plánském EuroOilu jezdím druhou nádrž Shell VPower+ N95. Spotřeba šla o litr dolů (z 10,3 na 9,2), přičemž na to ani tak moc nedupu (krom výjezdů z obce a semaforů, tam se jezdí zplna :-)), páč to jede slušně, ale hlavně - už mi nechcípá volnoběh a mohl jsem zase snížit otáčky a seřídit bohatost na normální stav :-)

Uvidíme, co bude dál, zatím bych Paramo 85W-140H bez váhání doporučil.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod Marek » sob dub 20, 2013 18:22

dmatej píše:(z 10,3 na 9,2)

To máš dvoulitr?????
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod dmatej » sob dub 20, 2013 20:06

Marek píše:
dmatej píše:(z 10,3 na 9,2)

To máš dvoulitr?????

Ne, 1.2 a "binární pedál" - buď jedu, nebo nejedu; Je s tím docela sranda, do nějakých 70km/h mi neujede ani 1.9TDI Octavie (dál už je to jasné) :D
Dálnice se čtyřkvaltem 130, rozjezdy plnej plyn.
S firemní fábií 1.4TDI jezdím kolem 6.5-7 litrů. S Kalinou jsem jezdil při podobném zacházení za 8.2.

S Kalinou jsem se s lehkou nohou dostal na 4,9, takže analogicky bych nějaký takový hrubý pokles čekal i u jiných aut, kdybych byl ochoten:
- vyřazovat s kopců (i když vím, že se Ti to nezdá, u Kaliny šla pak spotřeba dolů o nějaké tři deci oproti brždění motorem).
- nesnažit se zrychlit nadoraz
- jezdit 90 a nejezdit po dálnici
- jet trasu cca 200-300km.

Podotýkám, že všechny spotřeby jsou skutečné, ne podle počítače. Škodovácký počítač navíc neskutečně lže (dlouhodobě 6,2, realita je ale hodně blízko 7; někdy bych to měl všechno posčítat, pak dám přsné číslo :)).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod Dusan » ned dub 21, 2013 02:44

neviem ako je to zo skodavackym PC ale na seate dokazem urobit spotrebu 4,5-5,2l mesto-mimo mesto a kilometrovov to vychadza :)
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod Marek » ned dub 21, 2013 17:15

Palubní počítače lze kalibrovat, je to otázka pěti minut.



A nemůžu si odpustit jedno "ótéčko":

Osobně si myslím, že s tím, milý Davide, musíš jezdit jako chrochro. A asi nejen se starým žígem, ale se vším. Ačkoli chápu - binárně řízený pedál, který zná pouze stav 0 a stav 1, to je problém.
Já mám dvoutunové auto (které má čelní odpor jako Avie) a pokud s tím pojedu po dálnici a budu plně naložený (2400 kg), se střešním boxem a trvale sepnutou klimatizací, nedostanu se přes sedm litrů, i kdybych nevímco dělal. Při devadesátce rychlosti jsem tvrdě pod šesti litry. Jsem osobně přesvědčený o tom, že i rychle a svižně se dá jezdit úsporně. Nemusíme chodit daleko - viz třeba moje cesta s Ladou ze Sokolova do Trnavy na sraz, o které jsem tu několikrát psal (Praha-Chodov - Brno-Pisárky za hodinu a čtrnáct minut....... s průměrnou spotřebou 6,8 l / 100 km).

Jako příklad ze současné praxe mohu uvést třeba toto: Každý měsíc jezdím pravidelně trasu Třebíč - Chodov u K.V. Je to přesně 300 km, z toho 180 km dálnic. Když není problém, jedu to přesně tři hodiny. Nejdéle se vleču, než z Třebíče dojedu k dálnici - polní cesty do Velkého Beranova jsou opravdu za trest. Podotýkám, že cesta Třebíč - Velký Beranov mi trvá stejně dlouho, jako Velký Beranov - Praha (Říčany). Jedu podle předpisů - rychlosti udržuji na maximu dovoleném vyhláškou (dle GPS). Nemyslím si, že by průměrná rychlost 100 km/h byla brzdění provozu, spíše naopak, že? Na cestu tam i zpět mi v létě stačí 36 litrů nafty motorové, v zimě necelých 40 litrů. Vůz v podpisu..... (pokud by někdo nevěděl).

Asi si to můžeš dovolit dotovat. Já ne, školství zjevně není lukrativní byznys. Proto jezdím jako slušný člověk. Podle předpisů a tak, jak se má :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod dmatej » pon dub 22, 2013 00:25

Nejezdím jako chrochro, milý Marku. Konec konců, jednou jsme spolu jeli z Bechyně (nebo do?), dobře si pamatuji, jak jsi ujížděl poněkud rychle přes obec, zatímco já zpomalil ;)
Ale to nechme být, je to dávno, nehodlám nijak zpochybňovat, jak jezdíš dnes ;)

Krom rozjezdů jezdím plynule.
Co se týče 1.4TDI, velká spotřeba je u ní pověstná; taky problémy s ukazatelem paliva v nádrži (pod půl nádrže se někdy rozskáče a auto pak chvíli tvrdí, že dojezd je 0, chvíli 50, chvíli 200 ... a to trvá až do opravdové nuly :D).
Co se týče Kaliny, viz výše, plynulou předpisovou jízdou 4,9.
Co se týče Laďky, tam je pár problémů, jejichž řešení neustále odkládám, ale tak jako tak 4kv. dvanáctistovka při dálničních 140 Ti prostě za 7 litrů jezdit nebude. Problémy: LP ložisko, LZ ložisko, netěsní klika vzadu, zanesený karbec (nemožno vyčistit).

Co se týče stylu jízdy, ano, nebojím se zrychlit. Nebojím se ani jet "po německu", přičemž se chovám s úctou k ostatním řidičům, včetně kamionů.

Myslím, že práci mi závidět nemusíš - ono je to draze vykoupené, např. teď jsem jel zase do noci a za 4 hodiny vstávám a jedu zase do práglu. Všechno má pro a proti, myslím, že Tvoje práce Tě může zase trochu víc hřát u srdce. Což je dneska bráno celkem na lehkou váhu, a vím, že rodinu to nenakrmí, ale ... Tvůj dobrý pocit má vliv i na nějakou rodinnou pohodu.
Ale to už jsme někde jinde.

Ještě k té spotřebě - já jí sleduji spíš orientačně, je to jeden možný indikátor problémů. Časy, kdy jsem rok šetřil na prestižky a počítal každou korunu, jsou už naštěstí pryč (byť je nosím pořád). A občas si zkusím zajet minimum, ale s Laďkou jsem to prostě nikdy nevydržel, na to moc ráda reaguje na přidání plynu :D

Tak. Brou noc.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod MartasBrno » úte dub 23, 2013 14:00

Aha. Teď už tomu rozumím. Ten olej je pro tebe opravdu dobrej. Jen pro ostatní nemusí být. Ostatní neřeším, jízdní styl udělá hodně.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod dmatej » ned dub 28, 2013 11:46

Netvrdil jsem nikde, že MUSÍ BÝT. Hledal jsem nejvhodnější s důrazem na vyšší zatížení, hlučnost, delší trasy (přičemž nesmí být problém ani na kratších), rozmezí teplot použitelnosti.

PP90H je použitelný, ale na delších trasách nebo ostřejším zacházení to prostě podle mě nebylo ono.A s ohledem na cenu myslím, že to Paramo je rozhodně lepší volba. Největší (byť malé) riziko vidím v silných mrazech, tam má PP90H lepší rezervu.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod corsair » ned pro 14, 2014 11:30

Ja sa opytam... V prevodovke mam pp90 a v dife "vazelinu" 90H a to je vraj dost riedky este... Zevraj husty olej dokaze urobit akusi "uzaviedku", co je na tom pravdy?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod Marek » pon pro 15, 2014 06:35

Já jsem do difu dával 85W/140H.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod tomass » pát pro 19, 2014 13:44

Castrol SAF-X. Je tam cca 3 roky třetí náplň za 19 let (185 tkm). Nic lepšího jsem nenašel. Je dražší, ale 3. náplň za 19 let ! Je 700 Kč za náplň difu hodně ? Pro mě ne, protože se to vrátí. Olej stojí celou dobu stejně. Z druhé lahve zbyde na dolívání. Olej je celou dobu životnosti průhledný, není černý jako bota a není hustý jako bláto. Nedávno jsem četl tu 40 stránkovou práci o olejích a vím, že jsem udělal dobře. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod Roman » pát pro 19, 2014 13:51

S Mysom sme davali shell spirax 75W/140. Neviem kolko stoji, kamarat ho mal v sude, daval ho do nejakeho traktora, asi do John Deere...
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Olej do rozvodovky

Příspěvekod ger007 » pát pro 19, 2014 13:54

Hmm a aky olej do samosvoru ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků