od tomass » pát pro 06, 2013 10:16
Jasně, výplach motoru by byl nejlepší řešení s tím se dá jedině souhlasit. Ne každý má ovšem přístup u auta k hadici s vodou. U pumpy teče voda na minci tak 3 minuty a vypouštět tam chladič a zabrat to na hodinu, asi by se zbláznila jak obsluha, tak další zájemci o vodu.
Prosté vypuštění horké (zakalené) směsi a po úplném vychladnutí motoru nalití nové patrně úsady nevyřeší......
Je to sice krkolomné řešení, složitější a nepochybně dražší. Jedná se o určitou filtraci za provozu (něco napojit - filtr mezi motor a chladič a pak ten filtr propláchnout, nebo zahodit). Musel by být zajištěn určitý průtok a hlídat teplotu motoru. To by mohlo určitým způsobem vyčistit od mechanických rozptýlených úsad. Vyrábí se spousta filtrací na vodu na různé použití. Pravda, ta růžovka u Fiata není průzračná jako malinová limonáda. Lehký matový nádech tam je.
U toho Fiata mám cukání vyzkoušet obyčejný palivový filtr, protože kapalina protéká do expanzky cca 8mm hadičkou. /Palivový filtr by měl tlak 2-3 atm. vydržet, když už se počítá s tlakem paliva v různých systémech. Mimochodem obyčejný palivový filtr používal i jeden výzkumný ústav v dobách počátků LPG v čechách u ručních čerpadel pro přepouštění plynu z lahve do nádrže jako profesionální řešení filtrace nečistot. Pokud vím, tak se nikde nepsalo o tom, že by nějaký palivový filtr nevydržel. A protože se pumpa několik let prodávala, patrně dobře věděli co dělají./
U Lady nevím, tak jedině nějakou vložku průměru horní hadice do chladiče, jakýsi minisifon (aby se nečistoty u vodorovné hadice vlastně udržely ve filtru) a tam vložit již zmíněné prostěradlo, nebo jiný filtační materiál, který se ovšem nedostane do chladiče. Odhaduji, že i tady by to mohlo zejména v zimním období, kdy nejsou tak vysoké nároky na chlazení fungovat. Po vyčištění samozřejmě vymontovat.
Možná je to hrozná bejkárna, ale principielně ok, ne ?