Marek píše:Přejít zpátky můžeš, ale je nutné celý systém několikrát důkladně propláchnout mnoha litry vody. Tyhle dvě kapaliny se spolu nesmějí potkat.
Rád bych předeslal, že růžová kapalina skutečně uvolňuje úsady v systému a u mnoha starých aut způsobí masívní úniky. Nevím - ale podle mého názoru je správné odstranit úniky a nechat růžovou kapalinu, ne utíkat od zodpovědnosti tím, že použiju kapalinu zelenou a domnívat se, že úniky se ztratí. Neztratí.....
Tak mě se zcela jistě potkaly zbytky, co tam zůstaly po vypuštění. Nevím kolik, tam zbyde, 0,2 - 0,5 litru, nebo méně ? Nevyplachoval jsem, protože jsem to nevěděl. Bordel se po vypouštění nevyskytnul a není tam ani teď (po prvním roce opětovné G48) jsem vypouštěl kvuli výměně termostatu a lil poměrně čistou kapalinu zpět. Odhaduji, že koroze se vyskytne pokud se dává destilka na léto, nebo obyčejná voda. Já tam měl destilku jen asi měsíc přes léto, když začínal kapat kohout, než jsem na to přišel a vyměnil. Pokud se tedy nemělo co uvolnit, tak to tam ani nemůže plavat. Únik je trošku na hadicích u chladiče. Sponky jsou už utažený dost, cca 1x ročně dotahuju. Někde už jsem psal, kde se diskutovalo o sponách, že mě ošidili už ve výrobě o "olivku" na trubce u chladiče (u napojení k termostatu) a že jsou všechny originální hadice, co jsem kupoval a montoval cca před cca 5 lety o něco větší, než je průměr trubek (netěsní samovolně) a sponka už pak zázrak neudělá.
V práci se kdysi šetřilo na vodě u dodávky a dávala se z kohoutku. Po několika letech tolik rzi a kousků, že to nešlo ani po několika výplaších zlikvidovat, furt tekla rezavá. To není naštěstí můj případ.
Ale u Fiata jsem dával před 2 lety místo originál nějaké zelené taky žůžovou. Odpojoval jsem jen jednu hadici na chladiči na vypuštění podle návodu a předpisově odvzdušnil. O výplachu jsem taky nevěděl a proto ho nedělal. Kapalina nepatrně mizí (původní nemizela), úsady nejsou, protože to vidím jak to koluje expanzkou. Mizí tak málo, že jsou všechny hadice suchý, pod autem ani kapka. Únik je tak nepatrný, že ho nemůžu za skoro 1,5 roku najít. Dolívám cca 0,5 litru za rok. Když únik ani nenajdu, tak ho nemůžu odstranit. Hadice jsou suchý i po vychladnutí.
Pokud je problém jen v schopnosti víc uvolňovat úsady (což se u mnoha aut předpokládá) a tím zanést kanálky, tak by to mělo být u mě asi bez následků.