Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Moderátor: Moderátoři

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Marek » čtv pro 05, 2013 06:07

Samozřejmě, že účel splní. Jde jen o to, že je jiná základová složka té kapaliny. To je celé.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Vašátor » čtv pro 05, 2013 12:44

Jediný zásadní rozdíl je ve výměnném intervalu. Ten je daný výrobcem, ale z pravidla: modrá=2 roky, růžová=5 let (dle výrobce i 7 let), fialová=8 let. Všechny tyto nežerou hliník. Pak je ještě bílá=2 roky, dle výrobce určena/neurčena pro hliníkové motory.

Ale zpět k úpravám motoru 1500.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Marek » čtv pro 05, 2013 15:10

Pozor!!! Je podstatný rozdíl v základové složce, tedy v tom, z čeho se to vyrábí. Kapalina G12 dle TL774D NENÍ vyrobena z monoethylenglykolu (i když to mnohde chybně píší). Proto se nesmějí mísit.

Jinak o výměnném intervalu to naopak vůbec není. Ten je pouze informativní, nebo řekněme doporučený. Drtivá většina výrobců moderních aut však o výměnném intervalu chladicí kapaliny vůbec neuvažuje - chladivo je považováno za celoživotní. Nemusíme diskutovat nad tím, zda to JE či NENÍ dobře, to víme asi všichni.

Já měl originál náplň G11 (zelenou - dle VW TL774C) a její interval výměny výrobcem vozu není stanoven. Pouze při opravách motoru, kdy je nutno kapalinu vypustit, se nesmí opětovně použít, ale nahradit novou. To je znění výrobce.
Když jsem ji měnil, celý systém jsem asi hodinu vyplachoval (dle mého popisu v minulém příspěvku) a použil jsem kapalinu G12. Od té doby ji stále mám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Vašátor » čtv pro 05, 2013 18:06

Marku, samozřejmě máš pravdu. Já to ovšem psal z hlediska uživatele. Myslím, že to snad každý pochopil :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod tomass » pát pro 06, 2013 10:16

Jasně, výplach motoru by byl nejlepší řešení s tím se dá jedině souhlasit. Ne každý má ovšem přístup u auta k hadici s vodou. U pumpy teče voda na minci tak 3 minuty a vypouštět tam chladič a zabrat to na hodinu, asi by se zbláznila jak obsluha, tak další zájemci o vodu.

Prosté vypuštění horké (zakalené) směsi a po úplném vychladnutí motoru nalití nové patrně úsady nevyřeší......

Je to sice krkolomné řešení, složitější a nepochybně dražší. Jedná se o určitou filtraci za provozu (něco napojit - filtr mezi motor a chladič a pak ten filtr propláchnout, nebo zahodit). Musel by být zajištěn určitý průtok a hlídat teplotu motoru. To by mohlo určitým způsobem vyčistit od mechanických rozptýlených úsad. Vyrábí se spousta filtrací na vodu na různé použití. Pravda, ta růžovka u Fiata není průzračná jako malinová limonáda. Lehký matový nádech tam je.
U toho Fiata mám cukání vyzkoušet obyčejný palivový filtr, protože kapalina protéká do expanzky cca 8mm hadičkou. /Palivový filtr by měl tlak 2-3 atm. vydržet, když už se počítá s tlakem paliva v různých systémech. Mimochodem obyčejný palivový filtr používal i jeden výzkumný ústav v dobách počátků LPG v čechách u ručních čerpadel pro přepouštění plynu z lahve do nádrže jako profesionální řešení filtrace nečistot. Pokud vím, tak se nikde nepsalo o tom, že by nějaký palivový filtr nevydržel. A protože se pumpa několik let prodávala, patrně dobře věděli co dělají./

U Lady nevím, tak jedině nějakou vložku průměru horní hadice do chladiče, jakýsi minisifon (aby se nečistoty u vodorovné hadice vlastně udržely ve filtru) a tam vložit již zmíněné prostěradlo, nebo jiný filtační materiál, který se ovšem nedostane do chladiče. Odhaduji, že i tady by to mohlo zejména v zimním období, kdy nejsou tak vysoké nároky na chlazení fungovat. Po vyčištění samozřejmě vymontovat.
Možná je to hrozná bejkárna, ale principielně ok, ne ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Luděk Musil » pát pro 06, 2013 10:28

tomass píše:...
U toho Fiata mám cukání vyzkoušet obyčejný palivový filtr
...

Já bych jen upozornil na to, že tlak (přepouštění LPG) to vydržet může, ale vydrží dlouhodobě a bez problémů i teplotu >90° C ? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Vašátor » pát pro 06, 2013 12:39

Já vám nevím, celé mi to přijde jako řešení hlouposti vědeckou metodou. Pokud vůz chladí bez problému, kapalina je vyměněná a dále se vyměňuje dle dané výměnného intervalu, jemný kal ani nemůže ničemu uškodit.

Položím otázku: čemu jemně zakalená nemrznoucí směs vadí ? ..... ničemu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod tomass » pát pro 06, 2013 13:07

Vašátor má asi pravdu.

Když nevadí sem-tam utržená úsada vodního kamene u starších směsí (pokud není tak velká, že by ucpala nějaký kanálek), tak asi nemůže vadit ani jemný kal. Pokud přečká čerpadlo a těsnící kroužek drobky vodního kamene z minulosti, musí přečkat i tu vodní mlhu. :D A 17 letý termostat neměl povrch, že by se na něm něco usadilo, podobně bude vypadat asi celý vnitřek, tak to ta růžová kapalina rozpustila a větší část se vypustí rozptýlená ve vodě.

Nutno podotknout, že v Ladě to zakalení nemám viditelné ani po předchozí změně modrá - růžová - modrá, kdy jsem po roce od naplnění poslední modré měnil termostat a téměř vše po vypuštění a novém plnění stejnou směsí znova plnil. Protože to žádný bordel nepřepustilo ani za další skoro 2 roky do expanzky, tak to bude asi OK. Z toho plyne nenechat se unést emocema. Ono někdy méně, je více......
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod MartasBrno » úte led 07, 2014 22:23

Hmm :-)
Mechanické nečistoty a kaly tvoří úsady. Úsady, či přímo kolující mechanické nečistity mohou kazit funkci mechanických prvků soustavy (termostat, přetlakové víčko obsahuje hned dva ventily...)

V náš prospěch hrají kravské dimenze všech prvků soustavy. Ještě že tak - škodovkáři třeba mají v termostatu dírku velikosti špendlíkové hlavičky. No, novím, kolik jich ji má průchozí...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod corsair » sob pro 13, 2014 20:57

MartasBrno píše:V náš prospěch hrají kravské dimenze všech prvků soustavy. Ještě že tak - škodovkáři třeba mají v termostatu dírku velikosti špendlíkové hlavičky. No, novím, kolik jich ji má průchozí...


Diera velkosti spendlikovej hlavicky sa prevrtavala na 3mm (ja som mal 3dierky po3mm)
Na zigule to je ako?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Majo » stř pro 24, 2014 21:35

ja Zigule je obtok, termostat je volnejsie v obale a netesni uplne dokonalo. Ovsem ked odide, nepostacuje to(asi ako tie dierocky u skody), podla mna je to dobre akurat na to aby sa termostat dokonale zohrial zo vsetkych stran, nie aby to nudzovo chladilo.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Dusan » čtv pro 25, 2014 05:53

Jak netesni,musi tesnit,inak by si ten motor pri -30 ani nezohrial. Lada ma 3cestny termostat takze problemy ako na skodovke nehrozia, a boli aj taky co ten nermostat davali aj do skodovky.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Vašátor » čtv pro 25, 2014 12:00

Ta díra v termostatu škodovky hlavně primárně není kvůli obtoku při ohřívání, ale kvůli odvzdušnění chladící soustavy.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Viko » pát pro 26, 2014 00:23

Žltá G10 určená pre staršie motory tam ísť môže?
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Majo » pát pro 26, 2014 09:08

Nikde som nenasiel, ze by bola vhodna pre hlinikove casti motora. A Lada ma hlinikovu hlavu.

Ale uz sa to tu zas nejak zvrhlo na mix otazok a odpovedi...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků