Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Moderátor: Moderátoři

Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » pát pro 07, 2012 17:25

Ahoj,
mam krasnou ladu 1200 na LPG, motor se zda byt v pohode i kdyz na benzin to spatne startuje (asi bude chtit vycistit karbik kdyz to jezdi jen na LPG...) Vykon je slaby hlavne pri predjizdeni to je fakt o adrenalinu... a na dalnici to taky neni uplne hitparada pri 110...

Ziskal jsem motor 2103 upraveny na zavody nekdy pred 20ti lety akorat nikdy nebyl slozeny, je tam vybrus valcu, snizeny blok o 1,5mm (jestli si to chlapik dobre pamatoval) a odlehceny rozvody a setrvacnik (je tam odsoustruzeny material dokola jakoby V zapich, pravdepodobne to nikdo nevyvazoval), hlava ma pry lestene kanaly, Klikovka je KO oranzova jako liska a jinak zbytek by tam pry mel byt, neco je tam i 2x...

Mam ten motor uz delsi dobu a vrta mi to porad v hlave, jednou bych ho velice rad slozil i kdyz sem to nikdy predtim nedelal.. prolezl jsem zde hodne fotek a nevypada to uplne slozite, hlavne na nic nezapomenout... Moje predstava je sehnat motor 2103 v celku s dobrou klikovkou a salama, a tu kliku i s salama (nebo se davaj novy loziska?) pouzit do upravenyho motoru kterej bych slozil podle toho motoru ktery byl v celku... a proste bych pouzil ty nejlepsi dily z obou... vsecko na cistotu vazne me to laka... (pominu fakt ze momentalne nevim o dilne kde by se dal vymenit motor v aute)
Z toho co jsem se zde docetl jsem zjistil ze by byla asi vhodna i jina ostrejsi vacka a upraveny rozdelovac, medeny tesneni pod hlavu, mozna zrusit rozprasovac benzinu v II. komore karbce kvuli LPG atd... a pak to nechat nakyho profika seridit abych neco neposral :-D Uplne ideal by bylo to asi delat pro jistotu s pomoci nekoho zkusenyho...

Ovsem otazka na vas zkuseny Ladisty je jestli to ma vubec cenu, jasne ze nakou dobu nez sezenu dily a misto a cas budu jezdit na 1200... ale jestli neni proste lepsi koupit rovnou motor 1700 tak jak je ho dat do auta a akorat tam dat karburator s LPG brejlema a seridit to...

A nebo se na to uplne vysrat... Ale na tom motoru me prave prijde zajimavy ze je po vybrusu a snizenej :-) tot co uz jako mam.. no trosku sem se rozepsal

P.S.: mozna vas zajimaj fotky moji 2101, mel bych zde zalozit tema jako maji jini?

Krasny vanocni cas preji :-)
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Cory » pát pro 07, 2012 17:54

Ja osobne by som šiel do 1,7. Miernou upravou 1,5 sa dostanes mozno na uroven 1,7. Keby si mal v aute original motor 1,5, tak by to bolo iné. Ale keď už budeš mať neorigo, tak daj rovno 1,7
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Míra151 » pát pro 07, 2012 18:33

každá úprava je na úkor životnosti motoru, Já bych dal origo 1500,1600 nebo 1700 i s převodovkou , někteří tak jezdej už pár let v ladě 2101
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Marek » pát pro 07, 2012 19:35

Cory píše:Miernou upravou 1,5 sa dostanes mozno na uroven 1,7.

Asi nevíš, o čem mluvíš, že? :-) Velmi "miernou" úpravou motoru 1500 jsem se dostal na 77kW na brzdě. A podotýkám, že to byly velmi "mierné" úpravy.



Ale jinak souhlasím - pokud chceš dávat jiný motor, dej sedmnáctku a víš, že výš už (teoreticky) jít nejde. Kdybych já dneska chtěl mít Ladu s opravdu dobrým motorem, upravoval bych určitě sedemnáctku. Patnáctka je nejnadčtvercovější motor ze všech motorů Lada a na úpravy se tak hodí vlastně nejméně (přesto mi chodila jak pilka).
Naposledy upravil Marek dne pát pro 07, 2012 19:38, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » pát pro 07, 2012 19:38

No a jeste nepujde to na prvni pohled poznat ze je tam 1,7 motor? Kdyz se na bloku prerazi seriovy a typovy cislo? Aby nebyl na STK pak problem... jasny ze chci 5q jezdit po dalnici na 4ku je skoro za trest... Takze rikate ze stavet 1.5ku nema smysl... jde o to ze blok 1.5ky je uplne stejnej s 1,2 akorat je tam 2103 pod karbcem a vejfukem a to prece neni videt...
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Marek » pát pro 07, 2012 19:39

Motory jsou si tak podobné, že laik je od sebe těžko rozezná. Ale odlité číslo na pravé části bloku je třeba odbrousit.
Blok 1500 není stejný jako 1200 - je vyšší.

Stavět patnáctku MÁ smysl. Ale stavět sedmnáctku má dneska větší smysl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » pát pro 07, 2012 19:44

Hmm Marek ma zas jinej nazor zajimavy.. 77kW tak to je hodne slusny... me by stacilo asi i min proste aby se dalo na petku jet v pohode 130 vsude.. a predjizdet bezpecne kamiony na okreskach...

Jde o to ze uz mam upravenej blok s vybrusem a snizenej takze teoreticky kdyz sezenu kliku s loziskama (asi levnejsi celej motor) tak muzu postavit motor po GO.. ktera na nem jiz je udelana... nechci do toho zas sypat moc penez a chtel bych aby to bylo spolehlivy... takze v pripade 1,7ky bych akorat nahodil karbec, ten by se musel asi pretryskovat (i kdyz benzin jen na nouzovku) a jinak bych ji nechal seriovou jak je... takze muze bejt v horsim stavu nez ta 1.5ka slozena po GO... to je to dilema... nevim jestli 1.5mm z bloku je velka nebo mala uprava... podle toho co sem tu tak cet je to tak na hrane rozumnosti kdyz chci aby to naky ty kilacky najelo
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » pát pro 07, 2012 19:47

jo a napada me jeste jeden aspekt kdyz sem nikdy motor do auta ani nerozebiral tak je tu taky ta moznost ze neco poseru... tak je lepsi to posrat na ty patnactce kterou uz mam a pak se muzu ponaucit a udelat to spravne na 1.7... ale po pravde nechce se mi neco delat 2x... ale to je snad jasny :-D
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Marťas » pát pro 07, 2012 20:22

1,5mm dolu odpovídá kompresi cca 10:1, ale jestli je to moc, to ti neřeknu :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » pát pro 07, 2012 20:32

Diky, diky, jeste bych se zeptal Marku, co si myslel pod pojmem Mierne upravy na 1.5ce ?
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Cory » pát pro 07, 2012 22:38

Marek, viem o čom hovorim,samozrejme, že som pri písani myslel na tvoju 1,5...Ale malo ludi vie vyladit motor tak ako Ty (tym nechcem podcenovat smajchla :D ). Ale podla mna nema zmysel upravovat 1,5, ked je tu 1,7 s lepsim zakladom. Ale zasa ked uz ten motor má...je to dilema :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » pát pro 07, 2012 22:47

No prave... jinak kdybych musel koupit motor a upravit sel bych radsi do 1,7.. ono by asi vyslo mozna levne sehnat takovou 1,7 s 5q totalne shnilou nebo naborenou a proste udelat kuchacku...

Ja si myslim ze sem celkem sikovnej, Ladenku sem dal docela pekne do kupy i lak se celkem povedl a to bylo prvni auto co sem strikal... v garazi sem se teda malem udusil ale az na par stejkancu to je moc pekny oranzova :-) LPG na ty 1.2 sem taky celkem vyladil ale benzin aby to startovalo... no radsi sem na to moc nehrabal na ten karbec kdyz nevim jakej sroubek je na co.. pravda je ze to zere cca pod 9 toho benzinu (z povalece sme jeli na benzin... punkaci prej pristi LPG bude levnejsi.. pak bylo uz jen drazsi drazsi a nakonec zadny ale rek bych ze mu special chutnal)

Tak otazka jina... kolik stoji vybrus valcu a kolik stoji ofrezovani bloku?? sem z Prahy drahy to kraj... Je to velky rozdil 1,7 a 1,5? ma ta sedmnactka taky naky jiny vyhody nez vetsi objem? jako treba konstrukcne lepsi reseni neceho? Silnejsi alternator nebo tak neco?
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod Jelen » sob pro 08, 2012 00:54

Mám tu spodek Markova motoru, jak byl upravený? Dělalo se něco s klikou? S blokem? Acibuk si stěžoval, že tam na jednom válci praskaly kroužky. Co je za úpravy na tom bloku?
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod JmJ » sob pro 08, 2012 07:39

Ja bych volil variantu 1.7, a mozna bych se spis pokusil o pouziti vstrikovani misto karbecu, nez o ladeni motoru 1.5.

Jiste to nebude vykonove nejlepsi varianta, ale pokud by to slapalo, pak by to mohla byt nejkomfortnejsi a nejbezstarostnejsi varianta.

Cim vic se zachova seriovy stav, tim jednodussi je udrzba a spolehlivejsi je provoz. Clovek nemusi resit, kde jaky specialni dil shanet, proste sahne po katalogu a nemysi si lamat hlavu s tim, jestli napr. plyvani oleje do sani je vlastnost/vada/nasledek uprav.

Pokud mas chut si motor postavit, tak hura do toho. Ne ze me zas nekdo nada, ze jsem spatny lada nadsenec :-) . Jen ty vis, jake mas s autem umysly :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvekod smajchl » sob pro 08, 2012 12:38

No moje umysly jsou jezdit a uzivat si toho auta takze bych rad aby to taky trochu jelo... s dvanactkou se 4ma lidma na palube, vecma v kufru a plnou nadrzi se to do kopce neskutecne sine....

Ale chci aby to vypadalo jako original zvenku i zevnitr... Radio si tam taky chci dat (driv nez silnejsi motor) uz mam repraky, Sony jednotku co umi kabelovy dalkac a original lada radio to maly chromovy.. no a to hypermodermoderni radio bude v kastliku schovany a kabel povede do toho chromovyho krasnyho kde budou otocny encodery a mikroprocesor a bude se tim ovladat to velky radio.. jako hlasitost, a prepinani stanic/pisnicek... na stole mi to fungovalo tak doufam ze nenarazim na nakou botu v podobe ruseni ci tak.. Repraky predni schovam do tech bocnic pred dverma (vyrobim novy z mdf a pretahnu pruzvucnou tkaninou), a zadni dam do toho plata, taky MDF a asi pruzvucna tkanina... akorat to bude cerny a ne bezovy.. ale nebudou tam do oci bit moderni repraky, snad se to povede aby to bylo pekny.. Pak mam v planu dat chromovy zrcatka na obe strany akorat v nich chci vymenit sklo za naky moderni co je vypoukly a ma zaber mnohem vetsiho uhlu pac v tech original sklech je prd videt... takovy upravy mam na mysli.. a ten 5q se silnejsim motorem by se mi tam taky moc libil...

Takze kdyz vezmu seriovku 1,7 nahodim karbec tak to bude vypadat jako origo v celku, teda az na to LPG zejo je to tak? rozdil zvenku mezi 1,5 a 1,7 proste neni videt... Jo a asi i chladic se bude muset dat z 1,7 ne? predpokladam ze bude vetsi.. a vrtule byla na 1.2 mechanicka, to jako zachovat je dobrej napad nebo je nutny dat elektrickou?
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků