Stránka 3 z 8

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: ned lis 02, 2014 12:27
od Cory
To mi pripomina, ze by som uz mohol vymenit tu 19 rokov staru zmes, co mame vo Felicii :mrgreen:

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: ned lis 02, 2014 18:45
od Marek
To jo. A připrav se rovnou i na výměnu těsnění hlavy válců, protože jakmile naleješ novou kapalinu, budeš muset hlavu udělat. Možná bude i sama hlava vyžraná.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: ned lis 02, 2014 18:59
od Cory
Uvidime :) Poreferujem ;)

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: ned lis 02, 2014 19:06
od corsair
No... Po 7rokoch by bolo nacase vyliat staru zmes... Ako to urobit "inteligentne"? ja poznam iba jeden sposob - vytiahnut hadicu z chladica a voda sa vali po susplechoch...

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: ned lis 02, 2014 19:07
od Marek
Jestli umíš číst a pochopíš postup psaný v češtině, přečti si tenhle příspěvek od začátku ;-). Zjistíš pak, že na druhé straně, přibližně uprostřed o tom poměrně rozsáhle píši.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: pon lis 03, 2014 17:06
od tomass
Marku, nebo kdokoliv z Vás, kdo má přesnou informaci: prosím ještě jednu info k chladiči. Mám mosazný chladič, který budu vyndavat. Nový mi nabízeli takovou ludru s voštinama asi 5 mm od sebe, tu jsem pro nedůvěru nevzal. Druhá varianta byl hliníkový chladič, který má jinak vyústění, tak jsem k němu vzal i obě hadice. Potud OK.

Spínač termostatu nebyl k dispozici. Měli jen nevhodný spínač s vysokou teplotou na Samaru. Prý se dá použít ten demontovaný spínač. Je to na 100% záměnný? Ma byt na cidle tesnici medeny krouzek nebo jine tesneni? Lze pouzit teflon nebo O krouzek? Potřebuju to vědět, protože až to vyndám a nezandám, tak neodjedu a budu v prčicích. (Nový chladič má dokonce výpustní zátku a tam je taky O kroužek....)

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: pon lis 03, 2014 17:22
od JmJ
tomass píše:Marku, nebo kdokoliv z Vás, kdo má přesnou informaci: prosím ještě jednu info k chladiči. Mám mosazný chladič, který budu vyndavat. Nový mi nabízeli takovou ludru s voštinama asi 5 mm od sebe, tu jsem pro nedůvěru nevzal. Druhá varianta byl hliníkový chladič, který má jinak vyústění, tak jsem k němu vzal i obě hadice. Potud OK.

Spínač termostatu nebyl k dispozici. Měli jen nevhodný spínač s vysokou teplotou na Samaru. Prý se dá použít ten demontovaný spínač. Je to na 100% záměnný? Ma byt na cidle tesnici medeny krouzek nebo jine tesneni? Lze pouzit teflon nebo O krouzek? Potřebuju to vědět, protože až to vyndám a nezandám, tak neodjedu a budu v prčicích. (Nový chladič má dokonce výpustní zátku a tam je taky O kroužek....)


Po redukci obsahu odpovim:

Cidla jsou zamenna, sam jsem tak provedl pri dvou vymenach chladice hlinikoveho za mosazny. Pouzite tesneni si nevybavuju. Bud tam nebylo zadne, nebo kovovy (medeny?) krouzek, ktery jsem pouzil i na hlinikovy chladic.

Pri montazi hlinikoveho chladice bych upozornil na par veci. Ano chladic potrebuje delsi horni a jinak zatocenou dolni hadici. Dalsi veci jsou jeho plastove boky. Pozor na dotahovani sroubu at uz uchytnych nebo cidla, je to opravdu jen plast nebo kovovy zavit v plastu. Druhy chladic ktery sem menil mel z pohledu odridice na prave strane uchycovaci sroub v jine vysce. Vyvrtali sme diru do plechu a bylo. Mozna to byl chladic na krapet jiny model, cert vi. Levy sroub sedel. Cidlo teploty je na druhe strane nez u mosazneho chladice, tedy je nutne poladit kabelaz.

Co jsem popsal vyse plati pro chladice od MasterSportu. Nevim co vse je jejich vymysl a co je standard. Co jsem videl hlinikovy chladic original, tak mel take plastove boky a cidlo na strane baterie.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: pon lis 03, 2014 17:59
od tomass
JMJ, supr postřeh s tím plastem. Uchycovací šrouby - dám tam velký podložky a asi to stáhnu přes gumu a bude vyřešené uchycení. Závit čidla nepatrně máznu aspoň mastným hadrem.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 11:39
od tomass
Termospínač zůstane původní, pevně doufám, že tam bude pasovat do závitu nad výpustní trubkou hliníkového chladiče. Nový není aktuálně k dispozici ani na Koněvce, ani v Mělníku. Bylo mi řečeno, že má spínat při cca 82 st. Celsia. Všude mají na Samaru kde spíná cca 92 st. Celsia. V Krči ani nevědí o rozdílnosti teplot a mylně nabízejí to s vyšší teplotou na klasickou 1500 !

Jo a těsnící podložku pod termospínač jsem koupil AL 24x32x1,5 mm (chytal jsem se průměru otvoru na plastu 23mm a vzal co bylo nejblíž). Nečekám, že ta původní podložka bude hladce použitelná.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 16:06
od Marek
Já do své 2103 kupoval také nový chladič, původní mosaz tekl jak řešeto. Měl plastové boky a nalévací hrdlo víc doleva, taktéž nátrubek pro horní hadici. Musel jsem proto měnit i tu (za asi o 3 cm delší).

Pokud vím a pamatuju se dobře, termospínač na vrtuli tam pasoval z původního chladiče, jak píší kluci. Vypouštěcí otvor byl na plastový šroubek (taková vrtulka) a těsněn byl gumovým O-kroužkem.


Byl jsem s tím chladičem moc spokojený.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 16:16
od tomass
Marku, díky.
Vypouštěcí vrtulku s O kroužkem tam mám. Už jsem koupil i jeden O kroužek do rezervy až ho příště vypustím a nenajdu. :D
Nebyl jsem si jistý s tím těsněním AL podložkou u termoventilu tak snad i to půjde dobře. :)

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 16:19
od Marek
Ten O-kroužek na tom vypouštěcím šroubu je, pokud si dobře pamatuju, v drážce toho šroubu, takže samovolně nespadne (měnit by se musel jedině v případě, že bys ho střihnul).

U toho termospínače bych použil fíbr - je měkčí než kovy a nemusí se tolik utahovat. Hliník taky může být. U mědi už bych byl opatrnější, přecejen je tvrdší.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 16:32
od tomass
O kroužek vypadne, protože vrtulka jde vyndat a šroubek je vcelku krátký, asi 12mm. Při leknutí, že ta kapalina zase teče jinam než má zcela určitě. :D U dodávky jsem kdysi měl šroubek s kuličkou na konci a ten visel v otvoru.

Fíbr na kapalinu ? To se nanacucá a nebude pouštět ? Vždyť kapalina se dostane i tím, čím samotná voda ještě neuniká. Ale mám FBR 2mm gumu, tak si jí můžu vykroužit. Akorát mám obavu s těsností, aby se kroužek nevymáčknul ven ze šroubu termospínače.

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 16:36
od Marek
Fíbr se používá jako těsnění do vodovodních baterií, chlape ;-). Myslíš, že mu voda vadí?

Re: Vyčištění chladící soustavy

PříspěvekNapsal: úte lis 04, 2014 16:37
od tomass
Na vodu ano, ale kapalina snad uniká víc, než voda i malou netěsností. Kapalina rozkládá i O kroužky používané běžně na vodu, musí být ty speciální na oleje a fridexy např FBR 70.

U toho současnýho mosaznýho chladiče jsem naposledy dal teflonovou pásku do závitu. Těsnícího kroužku jsem si vůbec nevšiml jestli tam byl. Měl jsem za to, že je tam nahoře konus. Těsnilo to možná díky náhodě.