Marek píše:..., zjistili jsme, že byla nalepena na silikonu pod i nad těsněním. Nastoupil jsem na pána a vypadlo z něj, že má tu hlavu vyžranou od starého fridexu neidentifikovatelné barvy, tak to namazal silikonem a myslel, že to pomůže. ...
pěkný … to jako červenej (motorovej)? Ten drží moooc pěkně .
Další poučka do knihy opraváře - co nedělat, když ... .
L:
Že se hlava měnila za jinou, bylo víc než jasné. Ale dostat ten silikon z kanálů bloku, to bylo něco. A bez záruky. Na rovinu jsem pánovi řekl, že mu nemůžu zaručit, že ten silikon někde nezůstal nebo někam nepadl.
No blb na entou.....
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Jak vážná je ta poučka s destilkou? Mě se tam obyčejná (kvalitní pitná) voda dávat nechce, když vidím co u nás její tvrdost dělá s kohoutky, konvicí.
Z technického listu: Fridex G 48 se používá v příslušném naředění destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou k přípravě chladicí nízkotuhnoucí kapaliny k trvalé náplni uzavřených chladicích systémů motorových vozidel pro motory ze standardních a celohliníkových materiálů, výměníků tepla a podobných zařízení s dlouhodobou výměnnou lhůtou. Chrání před poškozením mrazem a korozními účinky.
Dá se pak použít něco z tohoto?:
a. voda z odvlhčovače vzduchu (nejsnadněji se získává)
b. voda dešťová či sněhová (bývá v ní prach, když stojí dýl na světle tak řasa)
c. voda z námrazového ledu v mrazáku, té bejvá málo, to je o ničem.
Můj názor je, že je úplně jedno, jestli tam dáš vodu destilovanou, demineralizovanou, nebo z kohoutku. Nemrznoucí kapaliny obsahují aditiva k odstranění vodního kamene a zabránění korozi, takže i kdyby v těch pěti litrech nějaký kamen byl, bude to doslova stopové, neměřitelné množství a rozptýlí se v systému a vytvoří trvalou suspenzi.
Podle mě je použití destilované vody (když nic jiného) vyhození peněz.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř lis 25, 2020 12:56, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Najlepsie bude tu demineralizovanu vodu naliat do motora kde je hlinik, liatina, med, a zelezne trubky.
Myslim ze je to jedno cim to namiesas voda ako voda. Ked to nalejes do stareho motora kde uz nieco bolo a urcite nejake tie minerali este su....
V 06 mám chladící kapalinu růžovou/červenou, tady asi G12 už asi 20 let co jsem ji objevil v nějaké Felicii (samozřejmě ne stejnou náplň ). Stejně tak i ve Fiatu 600D. V obou autech je kapalina stále hezky čirá a funguje bez problémů. Samozřejmě vždy systém nejprve propláchnut sodou a následně hadicí viz výše popsáno. Vodu tu na horách máme asi dobrou, používám kohoutkovou . Auta si nestěžují. U obou aut byla zhruba po deseti letech hlava sundaná v souvislosti s GO motoru a vyžrané nebyly. Honza
Já osobně považuji tento typ kapaliny za nejlepší. Především proto, že prokazatelně udržuje systém v čistotě a má dlouhý výměnný interval. A taky skvělou ochranu kovových částí. Jen, bohužel, u některých starších motorů, zejména zanedbaných chladících soustav, to umí pozlobit právě tím, že kudy teče, tudy teče .
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
pozeral som si manual a jedna vec mi nejde do hlavy. je tam taky maly okruh, kde sa toci kvapalina vlastne len v motore a az ked sa zohreje termostat ju pusti do chladica. sikovne opatrenie na sibirsku zimu, ale nielen... logicke...
ak je vsak teraz zima a ja odpojim dolnu hadicu pod chladicom, hornu hadicku pri sani, vytecie mi komplet kvapalina, alebo len z dolneho okruhu, teda od termostatu dole...? neostane mi v motore termostatom zavreta cast starej kvapaliny?
Schéma napoví ... Dostupné po přihlášení v digitální knihovně LADAklubu, Osobní automobily VAZ; B. V. Jeršov, M. A. Jurčenko. http://www.ladaklub.com/knihovna.php
A jak to čtu, žádná zmínka o výpustním šroubu na bloku. Stačí povolit ten a dole vypustit chladič (kovový raději odpojenou hadicí, plastový stačí výpustním šroubem). Hadičku u sání nech být. Marek radí při plnění vyndat snímač teploměru v hlavě pro dokonalé odvzdušnění, já ho nikdy nevyndaval.
cize co? stale to vyzera tak, ze ked je zima, ten ventil bude zavrety a vypustenim ostane v malom okruhu, teda v motore chladiaca kvapalina, ktora nevytecie, kym sa neotvori...
ci narazas na vypustenie pomocou tych dvoch kohutikov, jeden na bloku, druhy na chladici...? to by bolo idealne, ale v reali som ich tam nevidel. som pozeral video, rus vravel, ze tam ani niesu na niektorych modeloch a ze treba hadicu surovo odpojit... to by ale nestacilo, ci?
ps. tu hadisku na sani odpajal kvoli tomu, ze je to najvyssi bod, vyssi nez senzor teploty... ale v principe je jedno, zkade chyti vzduch. hlavne je dostat to z motorovej casti von...
Že by na bloku špuntík nebyl? Co mi prošlo rukama tak tam vždycky byl. https://youtu.be/Hv5KKAr1LhE?t=193
Vycházím z toho, že kapalinu měníš u 1.6 karb.
Pokud vím, všechny starší motory mají na bloku vypustny šroub. Na levé straně, kousek od čidla tlaku oleje. Na chladiči by měl byt rovněž vypustny šroub, u hliníkových chladiču to ale neni pravidlem.
radoniva píše:ak je vsak teraz zima a ja odpojim dolnu hadicu pod chladicom, hornu hadicku pri sani, vytecie mi komplet kvapalina, alebo len z dolneho okruhu, teda od termostatu dole...? neostane mi v motore termostatom zavreta cast starej kvapaliny?
Ziadne hadice neodpajaj, staru stvrdnutu hadicu ked rozpojis, tak nasledne ked ju das naspat a akokolvek silno utiahnes paskou/kovovou sponou, vzdy bude tade slzit alebo kvapkat a budes musiet zhanat nove hadice a cele to robit na viac pokusov! Pouzivaju sa vypustacie skrutky pri otvorenom viecku chladica. Ked otvoris vypustaciu skrutku na chladici (a za predpokladu, ze termostat je funkcny = uzavrety a tesny pri beznych teplotach okolia, nielen teraz v zime, ale aj v lete), vytecie iba voda z chladica. Ked otvoris vypustaciu skrutku na bloku, vytecie zvysok z motora a kurenia. Akurat je pri dobrom termostate fakt problem znova napustit kvapalinu do chladiacej sustavy - ja som na Nive SPI musel odskrutkovat obe cidla teploty vody, bez toho sa tam drzal vzduch napriek chladicu plnemu po okraj, pustenemu motoru a stlacaniu hadic, aby som vyhnal vzduch.